elemeledutky
Members-
Liczba zawartości
108 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
elemeledutky's Achievements
Newbie (1/14)
13
Reputacja
-
czarne polygony przy włączonym check sample visibility
elemeledutky odpowiedział elemeledutky → na temat → Rendering / Lighting / Shading
Wydaje mi się że polygony się nie nakładają (chyba że coś jest ukryte albo nie wiem co jeszcze), jednak ostatnio miałem problem z nakładającymi się meshami. Nie wiadomo skąd pojawiał się mesh dublujący obiekt typu editable poly, może wciskałem jakiś skrót. Zmiana global switches nic nie dała, zmergowałem budynek do nowego pliku, i nie ma tego problemu, teraz spróbuję z całą sceną.. EDIT: Dobra po połowie dnia poszukiwań, raczej wyeliminowałem że przyczyną mogą być materiały i geometria. zauważyłem tyle: a) usunąłem wszystkie materiały, wszystkie obiekty i pozostał budynek ze światłem i połówką sfery.. - wszystko bez zmian, dalej występują czarne artefakty - http://dl.dropbox.com/u/96922359/pr%C3%B3ba.max (wystarczy wcisnąć f9) b) mając poprzedni plik usunąłem sferę, i zmieniłem ekspozycję w środowisku (bo bez sfery było już za ciemno), jak widać artefakty wyglądają inaczej, nie są już czarne, a białe.. http://dl.dropbox.com/u/96922359/pr%C3%B3ba2.max (tutaj plik po opisanych zmianach f9) może mi ktoś to wytłumaczyć? -
Witam, Od dłuższego czasu dłubię prz jednej scenie w maxie. Ostatnio robiąc próbne rendery zauwazyłem że przy wiekszym oddaleniu od sceny niektóre polygony renderowane są jako czarne (zamiast podstawowego białego vray materiału. Zaniepokoiło mnie to, bo wydaje mi się że nie zmieniałem zbytnio ustawień vray'a a wcześniej tego nie było. Co dziwne, polygony te mają problem z kolorem w zależności od kąta z którego renderuję (raz są białe, a raz czarne). Zacząłem więc szukać przyczyny, i tak doszedłem do tego, że po odznaczeniu w irradiance map "check sample visibility" wszystko wydaje się prawidłowe. Idąc dalej, przy zaznaczonej wcześniej wspomnianej opcji (check sample visibility) i jednoczesnej zmianie presetu z very low na high, czarne artefakty również znikają.. Problem w tym, że od początku pracy renderowałem z włączonym check sample visibility i na very low preset, a problemu nie było. O co więc chodzi? [ATTACH=CONFIG]87747[/ATTACH] po lewej widok z bliska, po prawej ten sam budynek, oddalony scrollem bez żadnych zmian w ustawieniach
-
a już myślałem, że pod punkt: Nitrous rendering - świadczy o likwidacji problemów nitrousa z wyświetlaniem..
-
znikający spline przy konwersji do poly, extrudowanie w złym kierunku.
elemeledutky odpowiedział elemeledutky → na temat → Modeling
aa jest to możliwe, wezmę to pod uwagę i mam nadzieję, że więcej problem się nie pojawi.. dzięki! -
znikający spline przy konwersji do poly, extrudowanie w złym kierunku.
elemeledutky odpowiedział elemeledutky → na temat → Modeling
Splejna rzeczywiście konwertuję do editable poly klikając na niego ppm i wybierając convert to editable poly. No właśnie, co może być przyczyną występowania czegoś takiego? bo jak nie znajde przyczyny, to nadal będę powtarzał ten błąd.. -
Witam, Przy konwersji spline'a do poly, spline w maxie znika (wydaje mi się, że jest pospawany, zamknięty itd). Przy próbie wyciągnięcia go - wyciąga się zgodnie z kierunkiem nie tego wektora co trzeba. O co tu chodzi, bo już kolejny raz mam taki przypadek i nie wiem czym jest spowodowany. tutaj ten kształt: http://speedy.sh/JmunY/2.max Druga sprawa, chcę wyciągnąć podobny kształt (polygon) po czerwonym splejnie. Niestety podczas wyciągania kształt schodzi trochę w bok (osią nowo postałego obiektu nie jest spline po którym go wyciągam, a takie było założenie), dlaczego?
-
cześć, Wygląda jakby obwiednia nie była zamknięta (chociaż jak robiłaś to z boxów to nie powinno być przoblemu). Spróbuj zweldować vertexy, albo skasuj starą ścianę i stwórz nową a następnie użyj attach do reszty ścian.
-
Ładne te drewniane białe elementy i mebelki. Głowa jelenia też robi swoje. Jedynie wanna, tak średnio mi się podoba, na 3 obrazku widać takie nie naturalne ostre załamanie, i łączenie nóżek z niecką (nie wiem czy można to tak nazwać) wygląda jakoś dziwnie. Poza tym, robiłeś tylko wizkę, czy cały projekt aranżacji wnętrza jest twój? Ogólnie wpada w taki trochę norweski/szwedzki klimat, co dla mnie jest jak najbardziej na +.
-
Dyplom - Adaptacja fabryki Schichta pod nowoczesny teatr
elemeledutky odpowiedział Krzyk → na temat → Architektura
to był inżynierski? byłem przekonany, że raczej magisterka.. tym bardziej gratuluję ładnej pracy ;)- 13 odpowiedzi
-
- architektura
- dyplom
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dyplom - Adaptacja fabryki Schichta pod nowoczesny teatr
elemeledutky odpowiedział Krzyk → na temat → Architektura
mocna piona - jak się domyślam?!- 13 odpowiedzi
-
- architektura
- dyplom
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
raczej opcja do zaznaczenia we właściwościach danego obiektu, lub w ogólnych ustawieniach wyświetlania ;)
-
Ależ oczywiście, że pomógł.. nie próbowałem tego zrobić, bo chwilowo prócz przeziębienia, cierpię trochę na brak czasu, ale uważnie przestudiowałem i mam już pojęcie jak mniej więcej wygląda tworzenie takiej cytrynki :)
-
oooo! na to czekałem :) - dzięki Krzyk-u! więc szału na owoce ciąg dalszy :D Edit: Podoba mi się, że wszystko opisane i zobrazowane krok po kroku. Jedyne czego (jak dla mnie brakuje) to odrobinę bardziej szczegółowy opis robienia textur i całej postprodukcji, ale przyznaję, że może to być spowodowane moim niskim poziomem wiedzy na ten temat.
-
Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun - 2019
elemeledutky odpowiedział NV → na temat → Work in progress (WIP)
no i już wiem, że część własna, a część ściągnięta ;) fajna krajalnica będzie arturprx2 :P -
a sprawdzałeś czy w: moje dokumenty/3dsmax/autoback nie ma czegoś w miarę świeżego?