D@rko
Members-
Liczba zawartości
64 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
D@rko's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
W tej pracy (ostatniej) podoba mi sie to, że do rysunku uzywasz wszystkiego, tj. np gumki i co ważniejsze wiesz jak to robić. W rysunku widzę,że nie obyło sie bez małej walki, ale to świetnie, że obok prac \"lekkich\" i \"czystych\" są i takie w których widać pot:). Bardzo dobry rysunek.
-
Drug, ale z ciebie atleta!:D, albo poprostu wyidealizowałeś trochę. Poproś żonę aby ci popozowała nago (chyba, że się naraziłeś i nie chce:D). Kostium kompilowy bardzo deformuje, trzeba naprawdę dobrze rysować aby nie dać się oszukać. Najlepiej nnajpierw rysować nagusa a potem go drapować, choćby to nawet miał byc astronauta:)
-
Biglebowsky, te malarskie prace miałeś o wiele lepsze, tu podoba mi sie koszula, reszta jest za bardzo dopowiedziana, pełna, ale i tak jest fajne:)
-
Kris_R twarz nie jest całkowicie frontalnie ustawiona, nie jest też całkowicie 3/4, jest tylko lekko obrócona stąd też skrót persp. sprawia wrażenie takie o jakim piszesz. (chociaż może faktycznie... :D) rozdziałka to 2560/2800, format oczywiście nie inaczej jak TIFF (nie skompresowany) zaś tablet szkoda gadać taniutki pentagram o`pen xxl (robocza powierzchnia tylko A5:(). Biglebowsky. Fakt mi też strasznie brakuje jakiś podst. skruutów klaw. ale się przyzwyczaiłem. Painter class. powiadacie? zaraz chyba coś takiego dostałem z tabletem, zaraz zainstaluje i sprawdze.:D
-
ładna ilustracja aczkolwiek temperatura jakaś niewyrażna, trochę za słaby kontrast kolorów przez co trochę to wszystko zjechało w jeden biegun. Te najciemniejsze oranże zastąpiłbym jakąś czerwieniom, miałbyś od razu opozycję do zieleni a jednocześnie ożywiłoby to obrazek, który jakby nie patrzeć jest bardzo \"ruchliwy\":)
-
dzięki biglebowsky. Wobraź sobie, że o oczach miałem podobne zdanie, uderzyłem w to miejsce nieco bardziej zdecydowanie i efekt...był o wiele gorszy! poprostu oczy na starość nie błyszczą się tak bardzo, są właśnie mętne i mało wyraźne. Faktycznie możnaby gdzie niegdzie mocniej pewnerzeczy zaakcentować. Ta \"eteryczność\" nie jest jedak zła, niedopowiedzenia czasami są potrzebne. Co do programu to mam trochę inne zdanie. Według mnie to najlepszy progos do tego tupu rzeczy jakie dotychczas widziałem. Chodzi mi tu o niezwykłą czułość narzędzia no i ten fenomenalny efekt filtra obrazu po zbliżeniu. Wadą natomiast jego niestabilność podczas pracy piórkami innymi niż Vacom. Może znasz jakieś podobne, mało znane programy. (kombajny typu Painter, Photoshop, nie wchodzą w gra-za wolne) programy? pozdro.
-
witka. zamieszczam rysunek, którym się bawiłem przez ostatnie parę dni. Nie nie inspirowałem się portretem Leonarda, jeśli o ten aspekt chodzi:) Raczej inpiracją był pewien gość na przystanku tramwajowym, a dokładnie jego fantastyczna faktura skóro-mięśnio-kształu(co za słowo! :D), ale była to jednyni inspiracja-rysunek powstał całkowicie z wyobraźni, więc pewne drobne detale mogą się różnić od rzeczywistych. Nie jest to jednak dla mnie istotne. Spróbuję stworzyć więcej tego typu prac i kto wie może i wymodelować (aktualnie przymieram się do tego). Praca powstała całkowicie na komputerze, przy użyciu nader często:D wieszającego się Sketchbook pro. pozdro.
-
Kolor, barwa (fizyka pop) cytat z encyklopedii: Barwa, wrażenie zmysłowe, reakcja zmysłu wzroku na padającą na receptory siatkówki falę elektromagnetyczną o długości z zakresu 400-700 nm (światło widzialne). Rozróżnia się barwy kolorowe i niekolorowe (tj. szarości od bieli do czerni). Szarości postrzegane są zawsze względnie (przykładowo: pewna część danej powierzchni, widziana pierwotnie jako biała, staje się szara przy oświetleniu sąsiadującej z nią części powierzchni silniejszym źródłem światła białego). Fale o różnych długościach wywołują wrażenie określonych tzw. barw prostych (barwy proste otrzymuje się podczas rozszczepienia światła białego przez pryzmat). Zmieszanie barw prostych daje barwy złożone, które nie mają określonej, jednej długości fali. Prawie dla każdej barwy można znaleźć barwę dopełniającą, czyli taką, że w wyniku ich zmieszania otrzymuje się barwę białą. Długości fal odpowiadające barwom prostym można uporządkować linearnie, jednak odpowiadające im odcienie barwne porządkuje się wzdłuż zamkniętego konturu (tzw. koło barw), gdyż barwa fioletowa (o najkrótszej długości fali) przechodzi w czerwoną (a więc tę o największej długości fali). Drugim parametrem charakteryzującym barwę jest stopień jej nasycenia, a więc stopień domieszkowania barwy kolorowej przez barwę szarą. Stopień nasycenia barwy obrazuje się tzw. trójkątem nasyceń. Każdą barwę odbieraną przez oko można uzyskać poprzez zmieszanie z sobą w pewnej proporcji trzech barw podstawowych. Jednym z przyjętych zestawów barw podstawowych jest czerwień, zieleń i niebieski, odpowiednio o długościach fal: 700 nm, 546,1 nm i 435,8 nm. Zestaw wszystkich barw odbieranych przez oko można przedstawić na diagramie nazywanym trójkątem barw. Barwy proste i ich barwy dopełniające barwa/dlg.fali/b.dopełnijąca czerwona/630-700/zielononiebieska pomarańczowa/600-630/niebieska żółtopomarańczowa/580-600/ błękitcyjan. żółta/560-580/błękit indygo żółtozielona/560/fioletowa* zielona/490-560/purpurowa* zielononiebieska/490/czerwona niebieska/480-490/pomarańczowa błekit cyjanowy/470-480/żółtopomarańcz. błękit indygo/440-470/żółta fioletowa/400-440/żółtozielona Fizyka jednak sztuki nie tworzy, a tworzą ją ludzie z czym wiedząc z autopsji się zgadzam:) Jest wytworem myśli, intuicji, \"oka\", talentu itp. Nie można jednak traktować wszystkiego tylko subiektywnie i w jednej chwili zapomnieć o pewnych zasadach i prawach obowiązujących w świecie widzialnym. Taka wiedza tylko wzbogaca nasz warsztat, sprawiając że rzeczy są artystycznie bardziej wiarygodne. Teorie spostrzegania Bud.i działanie analizatora wzrokowego Jasność wrazenie barwy Spostrzeganie barw Odziaływanie barw na człowieka Symbolika barw to wszystko z całym mnóstwem podkategorii zostało i jest dokładnie badanych, posiada swój system odziaływań i rodzaj naukowej definicji. To właśnie dzięki tej wiedzy możesz obserwować efekty ratracingu, global ilumination, czy zwykłego cieniowania obiektów w ulubionym programie 3d. Wiedza ta sprawia tkże, że rozróżniasz kształty, cudowne barwy w ulubionym dziele malarskim. Pozanie pewnychh prawideł i praw zwyczjnie jest ekstremalnie ważne. Bez tego nie było by ewolucji w malarstwie która czy się chce czy nie jest także ewolucją w teori poznawania i ilterpretowania świata i zjawisk w nim występujących. Tworzysz sercem, myślisz głową Patrzysz sercem, myślisz głową Polecam świetną książkę Agaty Mączyńskiej-Frdryszek, Małgorzaty Jaskółskiej-Klaus, Tomasza Maruszewskiego pt: Psychowizjologia widzenia. Pamiętam jak ze 3 razy podchodziłem aby to zdać:D dziś nie żałuję-być niewolnikiem serca jest równie okropnie jak niewolnikiem samej głowy. ps.dobry thread pozdro.
-
ale fajny DITI!:D, słodki naprawdę.Bardzo fajny samochodzik.
-
osobiście się przesiadłem na Maye. Kładzie maxa na łopatki jak chce. Poprostu soft o klasę wyżej. Wszystko zintegrowane, praktycznie nie potrzeba żadnych plugów, renderer standardowy: mental ray, wileowarstwowy interface, modelowanie o wiele przejżystrze (nie trzeba tak kombinować jak w maxie i wiele innych. Wiem chociarz wszystkie samochody mają 4 koła i prędzej czy później dowiozą cię na miejsce przeznaczenia, osobiście wolę podróżować mercedesem niż dajmy na to skodą(bez urazy oczywiście:D-dobe autko). Support max ma większy, ale mam wrażenie że tylko w naszym kraju:) szukając tutków i pomocy wszędzie tylko maya i maya na zachodzie a zwłaszcza w Stanach. Osobiście mam milon razy więcej tutków do mayi niż maxa o video nie wspominając. Reasumując wolę podróżować w Mai. Praca z Maxem wymaga nieco więcej kombinowania. Soft ma być dla ludzi, interesuje mnie konkretne narzędzie a nie sposób jego uzyskania. pozdro.
-
Wizualizacja: Plaba (nowoczesna kamienica)
D@rko odpowiedział @seba@ → na temat → Work in progress (WIP)
wywal lub zastąp te druty na górze-to się źle kojarzy, parę elementów za bardzo jeszcze \"ordynarnych\" za masywnych i przytłaczających. Blok mieszkalny to powinno być coś w czym chciałoby się przebywać i mieszkać, w okolicy czego widok małych dzieci beztrosko się bawiących nie byłoby kontrastem jak pomiędzy czernia a biela. Sam mieszkam w starym komunistycznym, obrzydliwym blokowisku, gdzie chyba nic nie zostało zaprojektowane \"dla ludzi\". Przedmówcy mieli św. rację, że kojarzy się to trochę jak twierdza, czy więzienie. Nie zrozum mnie źle ale na chwilę obecną nie chciałbym zamieszkać w tym bloku-chyba że zprezentowałbyś mi jakieś m4:D -
sith_LORD wiedziałem że brzuch nie jest dziełem przypadku:) Bardzo podoba mi się rysunek i osobiście nie poprawiałbym go, aczkoliwek...nieważne:D. Mocna rzecz, zamieść coś jeszcze.
-
Biglebowsky, ty tu mówisz o opozycji kolorów w dodatku złamanych jeszcze. W fizyce światła to nieprzejdze, w malarstwie już tak (pod warunkiem,że użyjesz kolorów złamanych ). Kolor jest kolor i czy chcesz czy nie ma swoją definicję i prawidła, to zaś co z nim później zrobisz to już zupełnie inna sprawa.:)
-
ładna ta Akira chociarz?:D Apropos tego cyfrowego rysowania. Znalazłem wczoraj programik, który moim zdaniem kładzie na deski wszystko co z pod znaki Adobe i Corela np. Kładzie ze względu na ekstremalną prostotę obsługi i szybkość o której te wcześniejsze mogą pomarzyć tylko. opóżnien śladu w stos. do piórka-brak całkowity. Program jest jak powiedziałem bardzo prościutki, ma zaledwie kilka podstawowych narzędzi. Jest wiele rzeczy które mnie szczególnie zauroczyło. i tak np: podczas pracy nie dotykamy w ogole klawiatury, wszystko za pomocą piórka (nie ma nawet skrtów klawiaturowych) Opcja zoom to jest mistrzostwo śwaiata, zero pikselozy! wszystko jest przefiltrowane trilinearem, czy czyms podobnym hardwareowo. Można pracować dzięki temu nad jakimś detalem równie swobodnie jak przy opcji fuulview. hehe, nawet nazwy warstw wpisujemy piorkiem. Za jedyną wadę uznałem to że program się dość często wiesza:( i niewiem specjalnie jak temu zaradzić. Po zatym polecam gorąco wszystkim zwolennikom szybkiego i jakby nie patrzeć czułego i precyzyjnego rysunku. Nazywa się SKETCHBOOK PRO i jest do ściągnięcia ze strony: http://www.alias.com, jako trial (15 dni) ew, osiołkiem w przypadku nagłej potrzeby;). Osobiście gdy rozwiąże się sprawa niestabilności kupuje.
-
zielen nie jest zimna!:) raczej umiarkowanie ciepła, tak przyn. mnie uczono. Zaś co do samego pojęcia zimno i cipło w malarstwie. Istnieje coś takiego jak temperatura koloru, obrazu itp. Gen chodzi tu nie tylko o ciepło ale również odległość na płaszczyźnie obrazu, którą kolorem możemy regulować. I tak naprzykład ciepłe kolory ze względu na swoją \"częstotliwość\" możemy użyć np do modelowania odległości jako tej bliższej, zimne zas sprawiają iż rzeczy wydają się dalej położone. Inny zaś powód dla jakiego podzielono kolory na zimne i ciepłe to kwestia chormoni i zestrojenia. Tak się składa, że światło rozbite pryzmatem na składowe kolorów:ciepłe i zimne po przeciwległych biegunach zmieszne znowu razem dają nic tylko kolor biały! a więc się uzupełniają (subtraktywe i addtywne mieszanie kolorów) W malarstwie mieszanie podstawowych barw leżacych po przeciwległych biegunach: ciepłych i zimnych np daje czerń, w optyce biel, światło. Idea jest taka by harmonizować ze sobą oba bieguny. Dlatego używamy kolorów zimnych obok ciepłych by do owej harmoni zbiżyć się jak najbardziej. (za wzorem matki natury) To jest zupełnie tak samo jak z czernia i bielą, ktoś widział rysuek białym kolorem na białym o identycznym natężeniu tle? odp. brzmi oczywiście-nie. Tak samo w malarstwie nazwijmy to \"barwionym\":D. Choć oczywiście istnieje coś takiego jak ogólny \"Ton\" obrazu i choćby składałby się z perfekcyjnie dobranych oranżów, czerwieni, żółcieni i był perfekcyjnie wymodelowany zawsze będzie \"płaski\" zawsze będzie w nim brakowało tego 2 biegunu, chociaż śladowo ale zawsze. Gen temat jest bardzo obszerny, trzebaby zahaczyć zarówno o fizyke jak i teorie malarskie. Spróbuj poszykać po sieci jakiegoś dobrago artykułu, albo najlepiej udaj się do niemodnej juz biblioteki.:) pozdro.