Jump to content

sith_LORD

Members
  • Content Count

    739
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Good

1 Follower

About sith_LORD

  • Rank
    Member
  • Birthday 12/21/1982

City (optional)

  • Miasto
    WARSZAWA
  1. w dla mnie dobór postaci jest jednak rozczarowaniem, dotąd Nolan bardzo fajnie osadzal caly swiat jednak mocno w realizmie i unikał zbytniego przerysowania , ale jak widze tego typa w masce na twarzy i w futerku to jakos nie pasuje mi to zupelnie. Po drugie kobiety które tu sie pojawiły: kobieta kot? błagam? jakas totalna pomyłka jesli chodzi o dobór aktorki. Nie wspominając o jeszcze kilku innych smiesznych rzeczach jak ten czołg na samochodzie, czy latajacy nie wiem co to .. statek powietrzny.. jakos traci mi to wszystko juz nie tym samym co fajnie budowalo Dark Knight. Trailer ratuje oczywiscie głos Michaela Caina i to zajebiste buczenie w dzwieku.. ale jakos boje sie o ten film.. mimo ze uwielbiam Nolana..
  2. dobrze że dałeś się namówić:) bardzo dużo dobrego.. świetny poziom.. wrzucaj wiecej pozdr
  3. wg mnie swietny film, zarowno wizualnie jak i klimatycznie..
  4. hi all sporo zajeło mi przekopanie się przez te wszystkie komentarze.. cieżko na tym etapie się wgryźć w tak zaciekłą dyskusję.. ale od siebie dodam tylko kilka zdań. News odnosił się do artykułu który przez dłuższy czas klecilismy z adkiem.. ale w komentarzach pojawily sie chyba tylko 3 czy 4 uwagi apropo tresci wywiadu. Rzeczywiście wyszedł troszkę ogólnikowo, ale następnym razem postaram się skupić na większych szczegółach dot. produkcji kolejnych projektów. Pisałem już o tym przy poprzednim wątku na temat "Biegu" , jesli mowa o 3 miesiącach pracy to nie jest to usprawiedliwianie się , bardziej naświetlanie realiów. Projekt to zawsze suma balansu miedzy 3 podstawowymi punktami 1.jakość 2.Budżet 3. Czas... i tak zmniejszanie czasu albo obniza jakosc albo winduje budzet, sek w tym zeby umieć wyważyć proporcje i zdążyć w terminie.. bo termin jest jedyną rzeczą krtórej zmienić się nie da. Uwagi co do modelu bohatera czy postaci drugoplanowych które tu padały między innymi od Jacentego i Lukiego ,są po częśći słuszne ,ale jednocześnie obnażają troszkę wasze podejście do produkcji. Dostajecie maly wycinek -model postaci i to jest wasze zadanie na kilka tygodni. Ale kilkuminutowy film to nie tylko ten model, nawet jesli jest głównym bohaterem. Moglibysmy poswiecic na niego 3 miechy i dopracowac tak że żaden Pan z max 3d by się nie przyczepił ( co byloby pewnie niezmiernie trudne, no ale może) ale co z tego jesli film by nie powstal. To co mówił już kilkakrotnie bagins to jest sytuacja 0:1 albo cos jest takie albo tego wogóle nie ma.. wg. ważniejsze jest to że udalo sie to zrobić i skonczyc jako zamknięta całość która ma swoje wady, ale pozolila tez nam posunąc sie o krok dalej. na koniec male podziękowanie dla nes`a który wyręczył mnie w tych kilku pytaniach w czasie mojej nieobecności. Jeśli komuś nasuną się jakieśmerytoryczne pytania poza obrzucaniem się cwanymi docinkami.. chętnie odpowiem. Padlo gdzies pytanie ,czy mielismy jakieś niespodziewane sytacje w czasie tej produkcji.. tak bylo kilka średnio jedna w tygodniu:) chociaz najbardziej mąciły nam zmiany głównego utworu na etapie 2/3 pracy , pod który to utwór robiony był montaż i animacja.. i stalo sie to az dwa razy, o dwa za duzo:) Juz zupelnie na koniec -projekt juz dawno skonczony, juz dawno po premierze.. serio nie ma sie co spinać.. warto wyciagnac wnioski na przyszlość . Za moment premiery kolejnych filmów , które nieźle pewnie też namieszają. Będzie o czym dyskutować. pozdr
  5. chlopaki o motoionblurze zapomnieli czy to tez wymóg 5d?
  6. to ja ze swojej strony dorzucę link tutaj: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=079195
  7. http://www.virtualmagic.com.pl/vm2009.WMV ... już trzymam się fotela.. ;)
  8. no Jarku respect point +10 , bardzo dobra praca.. w dodatku poza bardzo zacnym modelem calkiem ladnie zrenderowana i pokomponowana.. gratuluje.. widze ze te kilka tygodni w domu Ci sluzy.. pozr i do zobaczenia
  9. Mpta spoko.. na forum jest kilku znawców doświadczonych ze stereoskopią tak że też pewnie chętnie udzielą Ci rad.. Mamoulian Wiesz to nie jest kwestia dystansu.. i to nie jest tłumaczenie się ..w zasadzie każdy profesjonalny doświadczony fachowiec po jakimś czasie patrzy (poza estetycznymi walorami projektów) na 3 czynniki: 1.Jak mocno wymagający technicznie jest scenariusz, 2.Budżet 3.Czas na realizację ,bądź też 1.czas 2.budżet 3.jakość Więc jeśli ktoś mówi że tyle i tyle czasu przy tym spedził i że taka i taka ekipa i że w takim a nie innym kraju to nie usprawiedliwianie się , a bardziej przedstawienie realiów powstawania.. Każdy projekt jest obrczony tymi 3 punktami i jego finalny wygląd jest wynikową żąglowania proporcjami tych punktów między sobą.. tu też pojawiają się priorytety i ustępstwa... coś kosztem czegoś , ale to już rozmowa na inny wątek.l.l.
  10. Jak już wcześniej wspominałem.. takie za złotówkę niekoniecznie będą pasować do profilu pod który robiony był film... a to dość istotne żeby kolory wysłaniały się jak nabardziej dokładnie inaczej będzie efekt powidoku i brak 3d, albo bardzo słabe 3d. Co do okularów polaryzacyjnych nie można by ich dorzucić do puszek bo nic by po nich nikomu nie było..i to nie jest kwesta ceny.. w okularach polaryzacyjnych nie można oglądać 3d na ekranach monitorów.. nie ta technologia... na monitorach 120 hz można korzystać z technologii nvidii.. i to chyba jedna z niewielu opcji na rynku w zasięgu przeciętnego urzytkownika.. Nic nie generowaliśmy sztucznie.. 95% ujęć jest renderowne całkowicie z dwóch kamer dobieranych i setupowanych indwidualnie do każedgo ujęcia.. pozostałe 5% ,czyli napisy poziomów belki przy walce z kostuchą , elementy 2d i ostatnie 3 ujecia w pixel art, były rozsuwne w postprodukcji.. tak że nie wiem czego doszukałeś się przy dynamicznym ruchu kamery, ale tutaj schemat i sposób renderownia z obu kamer dla wszystkich ujęć był tradycyjny i po bożemu..i żadnych ustępsw nie było. Co do pytania, czy film musielibysmy przerabiać pod stereo oglądanego przez okularki polaryzacyjne..? nie musimy bo jest już przygotowany w ten sposób Kilka słów technicznych wyjaśnień, bo widzę że Mpta troszkę pomieszał... do większości technlogii stereoskopii materiały przygotowywuje się w ten sam sposób... mianowicie 2 kanały lewy i prawy:) reszta zależy juz od tego w jaki sposób chcemy to oglądać i jakim sprzętem dysponujemy... najtańszym ale jednocześnie najsłabszym w jakości jest ANAGLIF, następnie mamy np. system nviddi z naprzemiennym "maskowaniem" lewego i prawego oka, technologię którą mamy w większośći kin cyfrowych np multinkino czy cinema city czyli dolby 3d magicznie zwany jako "wirujący pryzmat" , który defacto jest mocno ulepszonym anaglifem tylko działaącym na innych zakresach barw.. ale jednak stratnym dla koloru i jakości.. i chyba najlepsza z jaką miałem styczność jest technologia oparta ba Srebrnym ekranie , filtrze na obiektywie i okularach polryzacyjnych.. Robiliśmy testy na wszytkich wymienionych systemach i na każdym nasz film "działa" bardzo dobrze..chociaż zdecydowanie wygrywa srebrny ekran. jest jeszcze kilka mniej popularnych systemów o których juz nie ma sensu chyba wspominać.. Na koniec pytanie o wyświetlanie w kinach otóż właśnie film Bieg prawdopodobnie od końćówki pażdziernikach będzie emitowany w sieci Multikino przed projekcjami filmów stereo..bardzo możliwe, że również przed avatarem.. pzdr
  11. making of powinien pojawić się wkrótce.. tak jak mówiłem może nawet jakiś szerszy artukuł , Aldona przygotowywała wersję maing ofu na premierę w multikinie, wersja ta w najbliższym czasie zostanie przekompilowana i roszczerzona o opisy i z pewnością zawiśnie online.. P.s. widziałem dziś czteropaki z okularkami w REALU (Bez żanej kryptoreklamy:))
  12. jeśli chodzi o okulary ich dobór jest dość istotny.. bo specjalnie do tych Lechowych był dobierany profil kolorystyczny anaglifu.. więc jeśli posiadacie inne , kolory przeznaczone dla lewego czy prawego oka mogą się nie właściwie wysłaniać.. tak czy inaczej w anaglifie efekt jest napewno słabszy.. ale jest..
  13. jeśli chodzi o creditsy : Scenariusz i reżyseria / Director, Screenplay: Tomasz Bagiński Producent / Producer: Marcin Kobylecki, Piotr Sikora Prowadzenie projektu i nadzór artystyczny/CG Supervisor, Art Director: Marcin Filipek Koncepty oraz nadzór artystyczny nas scenografią / Associate Art Director: Ars Thanea - Piotr Jaworowski, Karol Kołodziński, Pawel Nolbert, Marcin Molski Animatik / Layout: Damian Nenow Montaż / Film Editing: Damian Nenow, Magdalena Mikołajczyk Animacja / Animators: Krzysztof Rusinek, Maciej Wojtkiewicz, Przemek Brodzik, Arkadiusz Jurcan Modele postaci / Character Modelers: Marcin Klicki, Radosław Nowakowski, Marcin Stępień Tekstury / Texture Artists: Michał Dziekan, Kamil Pohl Oświetlanie, materiały, rendering postaci/Character Lightning, Shading and Rendering Artists : Kamil Pohl, Selim Sykut, Andrzej Sykut, Krzysztof Rusinek Scenografia / Environment Artists: Jarosław Handrysik, Arkadiusz Jurcan, Jakub Grygier, Selim Sykut, Andrzej Sykut, Kamil Pohl, Krzysztof Rusinek Dodmalówki / Matte Painting Artists: Jakub Jabłoński, Michał Dziekan, Jakub Grygier Kompozycja / Copositors: Adam Janeczek, Wojtek Bagiński, Selim Sykut, Andrzej Sykut Animacja 2D / 2D Animations: Michał Dziekan Symulacja ubrań / Cloth Simulation: Łukasz Sobisz Symulacja cząsteczek / Particle Simulation: Łukasz Sobisz, Piotr Suchodolski Nadzór nad technologią stereoskopową/3D Stereo Cameras Setup: Marcin Filipek Dyrektor techniczny / Technical Director: Bartosz Opatowiecki Rigerzy / Riggers: Krzysztof Rusinek, Bartosz Opatowiecki, Michał Firkowski Programiści / Programmers: Adam Wierzchowski, Wojciech Bagiński, Bartosz Opatowiecki Organizacja sesji motion capture: Marta Staniszewska Studio motion capture/Motion Capture Studio: Metricminds GMBH Kaskaderzy / Motion Capture Stuntmans: Paweł Pliszka (koordynator kaskaderów), Maciek Kwiatkowski, Tomasz Lewandowski. Dźwięk / Sound: Kuba Pietrzak Digital Intermediate: Piotr Dutkiewicz Making of: Aldona Pac Filipek
  14. pomniejszone okno rzeczywiscie pomaga przynajmniej do czasu aż poprawią fulllscreen, widać to skalowanie we flashu źle działa.. warto też podkreślić że kolory w wersji anaglifowej sa bardzo mocno zcięte , tak że warto będzie oglądac to w kinie dla "pełnego efektu"
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy