Jump to content

rakiety

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

rakiety last won the day on November 13 2013

rakiety had the most liked content!

Community Reputation

21 Excellent

About rakiety

  • Rank
    Member
  1. Mam do sprzedania świetną mysz Razer NAGA CHROMA w stanie idealnym. Mysz dostałem w prezencie lecz nie pasuje do moich małych dłoni. Mysz używałem przez dwa dni i wróciła do pudełka. Nie posiada żadnego zarysowania ani nawet pyłka kurzu. Jest w stanie idealnym. Pudełko w stanie idealnym posiada wszystkie elementy, które były wewnątrz. Możliwa wysyłka lub odbiór osobisty w Warszawie.
  2. Czy możesz napisać czym Cię tak Mac rozpieszczał? Co on ma w sobie takiego, że użytkownicy uważają, że praca na nim jest wydajniejsza?
  3. Wg mojego doświadczenia to: Sterowniki wypuszcza producent sprzętu do danego systemu operacyjnego np. karty graficznej. Jak sam sobie składasz kompa to musisz sam zainstalować sterowniki. Jeżeli kupujesz stację HP, Dell, Lenovo to masz już to zrobione. Jeśli kupujesz lub zlecasz komuś składanie to wraz z komputerem dostajesz wszystko gotowe do pracy i nie musisz nic robić. Hp ani Xkom nie piszą swoich sterowników, które poprawiają kompatybilność czy działanie danego programu. XKom składa komputery z gotowych rynkowych części a Hp robi to samo tylko mają własną obudowę, chłodzenie itp. Okraszają to wszystko marketingiem, że niby ich stacje są takie wyśmienite i dla profesjonalistów i sprzedają z dużą marżą. Koniec końców i tak wydajność zależy od procesora, ilości ramu i karty graficznej. Jeszcze gotowe stacje od HP, Dell itp. albo od osób, które się nie znają a składają komputery są wyposażone w karty Quadro, które nadają się do obliczeń inżynierskich. Do działań cadowskich + modelowanie 3d i rendery bardziej nadają się karty gamingowe czyli GTX'y
  4. Nie bierz ani tego ani tego. Najlepiej i najtaniej wyjdzie Ci komputer składany na zamówienie ale wykonywany i podkręcany przez ludzi, którzy się na tym znają. Za komputer HP płacisz więcej a ich własne certyfikaty wystawiane samemu sobie są nic nie warte. Do programów, które wymieniłeś potrzebne są procesory z maksymalnie możliwym wysokim taktowaniem i jak największą ilością rdzeni. Pod Coronę dobrze jest też mieć maksymalnie dużo RAMU ile się da.
  5. Kupiłeś kolegą tą maszynę? Jeśli tak to napisz jak się pracuje i czy masz jakieś wnioski po zakupie.
  6. Zasilacz powinien udźwignąć i będziesz miał wystarczający zapas. Co do chłodzenia to chyba będzie Cię czekała wymiana wiatraków bo noctua może być za duża ale xeony nie grzeją się jakoś strasznie więc chłodzenia za ok 100 zł od sztuki powinno być wystarczające. A co z kartą graficzną?
  7. Ciekawe z tymi płytami bo jak zauważyłem wszyscy uznani specjaliści składają swoje komputery właśnie na nich. Ten procesor i7 extreme, który wskazałeś ma też 3 ghz i 3,5 ghz w turbo więc też nie jakoś dużo. Ale na to pytanie czy wybierać xeona czy i7 sam musisz sobie odpowiedzieć.
  8. Nie. Xeony można postawić solo. To znaczy albo xeon + jedno procesorowa płyta albo jeden xeon i płyta dwu procesorowa z tym, że drugie gniazdo czeka na rozbudowę. To właśnie zaleta xeonów i płyt dwuprocesorowych, że masz możliwość korzystania z mocy obliczeniowej dwóch procesorów na raz. Istnieje tylko odwieczne pytanie czy podczas twojej pracy liczy się bardziej wydajność pojedynczego rdzenia i jego taktowanie (Twoje oprogramowanie pracuje tylko na kilku rdzeniach) czy program korzysta ze wszystkich możliwych rdzeni jakie są w procesorze. W grafice 3d podczas modelowania i przygotowywania sceny liczą się właśnie kilka pierwszych rdzeni ale już podczas renderingu program obciąża cały procesor na maksa ile by nie miał rdzeni. Dlatego też graficy 3d jarają się stacjami wielordzeniowymi i wielowątkowymi aby czas renderingu był najkrótszy. - - - Połączono posty - - - Możesz podlinkować stronę, na której znalazłeś te negatywne opinie? Sam chciałbym w przyszłości zbudować jednostkę na tej płycie lub większej i szukam opinii na jej temat.
  9. Miałem zakładać podobny temat bo też będę w niedługim czasie wymieniał kompa. Nie myślałeś, żeby postawić komputer na płycie dedykowanej stacjom roboczym a nie płycie serwerowej. Ja zastanawiam się nad Z10PE-D16 WS bo ma 16 slotów na pamięć RAM i wydaje się być przyszłościowa jeśli chodzi o rozbudowę.
  10. Czy możesz zdradzić jak zrobiłeś shader ciemnego tynku?
  11. Właśnie dłubię dla ćwiczenia kopię pracy, która ostatnio pojawiła się na behance: traktuje to ćwiczenia luźnie i nie dokładnie, ale mam problem z nasyceniem kolorami już przy clay renderze. Na tym etapie pracy kolorystyka wydaje się wyprana z nasycenia i mało przejrzysta. Oczywiście po takim renderze potem mogę podciągnąć kontrasty w PSie lub w Camera RAW ale chciałbym aby już na etapie surowego pliku otrzymać efekt dość dobry aby post produkcja była minimalna: Dla przykładu wrzucam clay rendery, które znalazłem w necie i wydają się o wiele lepiej nasycone i przejrzyste: Czy ma ktoś pomysł jak to naprawić lub jak dalej kontynuować zabawę z ustawieniami świateł i ustawieniami rendera? Praca robiona na Max 2014 + Vray 3.0 Światło z za okien to hdri z darmowej kolekcji Petera Guthrie 1325 z dodatkowym zimnym światłem pochodzącym z Vray Plan dla rozjaśnienia cieni z przodu.
  12. Czy możesz pokazać surowe rendery i powiedzieć coś o postprodukcji. Rewelacyjne jest mieszanie świateł co próbuje ostatnio ogarnąć ale nie mogę znaleźć tutoriali.
  13. rakiety

    Funkcja Multi Scattler

    Odkopuję stary wątek. Też przerabiam ten tutorial i mam problem z Multiscatterem, który nie chcę pochylić rozsiewanego modelu do ukształtowanego terenu. Mimo tego, że zrobiłem pagórki to rozsiewane elementy nie pochylają się tak jak zbocze. Ma ktoś jakiś patent na rozwiązanie problemu?
  14. rakiety

    Mir

    Szukam tutoriali pokazujących metodę postprodukcji wizualizacji w klimacie MIR Visuals Coś jak tu: http://www.freiburg.de/pb/,Lde/474173.html Wiem, że jest to dość zaawansowana postprodukcja wykorzystująca wklejanie zdjęć do renderingu i wiele operacji na warstwach.
  15. To już najprostsze będzie obrobienie prostej bryłki ze sketchupa w ilustratorze.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy