-
mia_material_x czy maya materials?
wiem, że mia_material_x nie ma możliwości renderingu na passach, ale to kwestia "upgrade shader" - taki mój skrót myślowy. Głównie chodzi mi o to, czy rzeczywiście w "profesjonalnych" produkcjach wykorzystuje się takie materiały jak blinn czy lambert? Czy rzeczywiście można uzyskać za pomoca mia_material_x każdy rodzaj materiału?
-
mia_material_x czy maya materials?
Witam Zastanawiam się od dłuższego czasu, czy jest sens używać mia_material_x w scenach, które nie wymagają operacji na passach. Z tego co widzę to całkiem sporo osób używa zwykłego blinn czy lambert z maya nodes [głównie mam na myśli tutoriale, making ofy itd.]. Kiedyś słyszałem, że za pomocą mia_material_x można osiągnać praktycznie taki sam efekt jak materiały maykowe, a nawet lepszy + mamy dostęp do passes. Jak to jest? Jak to wygląda w branży? Czy używa się głównie tego mia_material_x [/passes] czy stosuje się również zwykłe materiały maykowe typu blinn, phong czy lambert?
-
Problem: Prawa autorskie do obrazu.
Tylko jak sie udowadnia, że dany obraz jest "mój"? Trzyma się scene na pc'cie czy jak. Sorry, ale jestem zielony w tym temacie.
-
Problem: Prawa autorskie do obrazu.
nawet przez reklamy [google adsense]? Dobra, a wiecie może jak to jest, jeżeli już poświęce dużo czasu i zrobie coś porządnego [logo np] to w jaki sposób mam je zabezpieczyć przed "kradzieżą"? Każdy lepszy 15-latek może sobie z css'a wygrzebać moje wypociny i opublikować to jako "jego dzieło". W takim wypadku jak udowadnia się do kogo należy obraz? W stopce text typu "All rights reserved.... 2011" wystarczy?
-
Problem: Prawa autorskie do obrazu.
Witam, pracuję już od jakiegoś czasu nad pewną stroną internetową, cały kod strony jest już gotowy, pozostał mi tylko problem z szatą graficzną strony. Dla jasności strona dotyczy gry komputerowej. Chciałbym zrobić logo wykorzystując do tego zrzuty z gry + koncepty [też z gry] + kawałek loga oficjalnej strony. Czy tworząc takie logo, złożone z kilkunastu elementów, których nie jestem autorem jest legalne? Stron o tej grze jest bardzo dużo i wiele z nich w oprawie graficznej ma takie "obrazki", stąd moje pytanie.
-
Światło w obiekcie
Metodę z double side oczywiście próbowałem już wczesniej, niestety przynosi ona wręcz odwrotny efekt. W zasadzie doszedłem do wniosku, że są to pewnego rodzaju artefakty. Ten point light oświetla scene w bardzo dziwny sposób, jakimiś zupełnie chaotycznymi liniami. Możliwe, że jest to spowodowane displacement mapą, która jest nałożona na materiał obiektu i GI z double bouncem.... Chyba muszę się pożegnać z point lightem w tej scenie w tym wypadku... Aczkolwiek dzięki ca mel za odpowiedź, na Ciebie zawsze można liczyć w maykowych sprawach :D
-
Światło w obiekcie
Witam. Wstawiłem point light wewnątrz obiektu 'organicznego'. Problem polega na tym, że światło przechodzi przez wewnętrzne ściany obiektu i oświetla sam siebie i inne przedmioty wokół siebie. Jeszcze inne przedmioty można spokojnie powyłączać w light linking, ale niestety jeżeli światło oświetla część "macierzestego" obiektu to zaczynają się schody. Czy jest taka opcja, żeby światło nie przechodziło przez ściany wewnętrzne [żeby wewnętrzne ściany obiektu również rzucały cień]. Pozdrawiam.
-
Earthrise Cinematic + making of
Czy wie ktoś czym są te "warstwy", które w każdej scenie się pojawiają [w compositingu]... Motion blura, gamme i jakieś particle jeszcze rozumiem i widze efekt, ale reszta to jaki efekt daje? Pytanie głupie, ale nigdy nie miałem nic wspólnego z compositingiem :P
- LEGALNY messiahStudio5 za $10!
- LEGALNY messiahStudio5 za $10!
-
Modelowanie organiczne.
Oks, rozjaśnilo się troszke w mojej głowe, acz troszke namieszały te filmiki z YT, gdzie koleś dokonuje retopo na meshu aż dwa razy. Po co on to robi? http://www.youtube.com/watch?v=IJVaq8FA5aQ http://www.youtube.com/watch?v=QtSMQbv3uAE #Lucek: Napisałeś, że po Twoim retopo mesh miał 1.2 mln polycount. Rozumiem, że zrobiłes retopo a potem subdiv tak?
-
Modelowanie organiczne.
Hmm... wszystko byłoby jasne tylko mam jedno "ale". Widziałem filmik na yt jak koleś poddawał mesha retopo aż DWA razy i musze przyznać, że zupełnie tego nie rozumiem, tutaj linki: http://www.youtube.com/watch?v=IJVaq8FA5aQ http://www.youtube.com/watch?v=QtSMQbv3uAE Po co aż dwa razy ten człowiek użył retopo? Mógłby mi ktoś to łopatologicznie wyjaśnić ? Pytanie nr 2 Czy retopologia jest wykorzystywana głównie do gier?
-
Modelowanie organiczne.
Witam. Mam taki mały dylemat. W grafice 3D siedze od niedawna i chciałbym wiedzieć czy "profesjonaliści" tylko i wyłącznie modelują organike za pomocą sculpta - zspheres? Zauważyłem, że w bitwach sculptingowych na tym forum po 6h pracy efekty są bardzo zadowalające. Czy większość modelowania organicznego odbywa się w programach do sculptu czy tylko do normal/displace map i tekstur? Głównie chodzi mi o topologie siatki pod dobrego rigga, stille mnie nie interesują zbytnio.
-
Zetknięcie obiektów.
Witam, mam mały problem z którm borykam się już od pewnego czasu. Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można zrobić by dwa obiekty nie mogły na siebie "wejść". Tzn. mam taką sytuacje, że rigguje rycerzyka. Chce by ten rycerzyk zginając głowę, na której ma hełm nie wchodził w polygony korpusu - tylko się zatrzymywał na styk. Czy jest to możliwe? 2 przykład - mamy podłoże i chce aby stopy bipeda nie wchodziły w ziemie, tylko również układały się na styk krawędzi powierzchni. Czy jest to możliwe w Mayce?
- CGChallenge: B-Movie
dakih
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta