działanie boujou opiera sie na sekwencji obrazow, a nie na clipie filmowym. rozbij sobie filmik na sekwencje obrazow programem VirtualDub(chyba mozna), after effects, lub czyms podobnym i wtedy importuj do boujou.
Wrzucam dwa tutki dla poczatkujacych jak w temacie.
http://www.studiodaily.com/main/searchlist/Bump-and-Displacement-Mapping-in-Maya_9599.html "łopatologicznie" wyjasnione roznice miedzy displacement a bum mapami oraz jak ich uzywac
http://eat3d.com/maya-displacement-maps troche bardziej zaawansowany tutek pokazujacy zastosowanie displacement map
Witam.
Napewno slyszeliscie o stronce Digital Tutors. Gdzies kiedys przeczytalem ze sa dostepne plyty z tutkami od Nich. Zajzalem wiec na stronke w celu sprawdzenia informacji ale nie znalazlem tam niczego o CD. Wiec pytam sie was szanowni uzytkownicy czy nie wiecie gdzie mozna zakupic takie plytki??
Pozdrawiam
p.s. Drogi moderatorze, jezeli umiescilem temat w zlym miejscu to przepraszam ale nie wiedzialem gdzie dokladnie go wstawic, wiec napisalem w najbardziej neutralnym dziale.
Otworzylem dzisiaj jeden z plikow z lekcji GettingStarted. Scena byla zbudowana z bardzo duzych obiektow wiec i kamera musiala byc mocno oddalona. W tym momencie gdybym sam robil scene powstaly by anomalie, ale w scenie zbudowanej przez autodesk anomalie sie nie pojawiaja. Z tad moj wniosek, ze moze to jakies ustawienia powoduja powstanie anomalii.
HEEEELP PLEAS:)
dzieki za odp.
Zrobilem tak jak napisales, ale niestety to nie pomoglo:/ Moze to zalezy od jakichs ustawien w Maya albo karty graficznej, albo poprostu maya juz tak ma??
Witam.
Na zalaczonym obrazku widac z czym mam problem. Obiekty sa dosyc duze (100x100x100) jednostki w cm ustawienia siatki dla porownania sa na obrazku. Moje pytanie brzmi: dlaczego powstaja takie anomalie w oknie perspektywicznym i jak sie ich pozbyc? Poniewaz podczas modelowania bardziej zlozonych rzeczy staje sie to uciazliwe.
I jeszcze jedno pytanko. Jak przelaczam w oknie widokowym widok na Hight Quality Rendering znikaja (w sensie nie wyswietlaja sie) wszystkie obiekty. Uzywam obecnie Maya 2009, we wczesniejszej wersji Maya 2008 tego nie bylo, wszystko bylo tak jak powinno.
pozdrawiam i jak zawsze z gory dziek za podpowiedzi
Przedewszystkim daj wieksze zdjecia, bo na tych malo widac. po drugie rozjasnij scene to tez ulatwi ocene wizki. na temat jakosci nie bede sie wypowiadal poniewaz sa lepsi ode mnie ktorzy bardziej sie znaja i maja wiecej do powiedzenia.
pozdrawiam
Witam.
Mam takie pytanko do was. Czy obiekty z Visor'a da się renderować Mentalem (mam na myśli konkretną rzecz, rośliny)?
Jeżeli się da to podpowiedzcie proszę jak bo nie obczajam jak to zrobić.
Z góry dzięki za podpowiedzi:)
Pozdro
Mam pewien problem z ta wieza:/ Jak robie przyciski (narzędzie boolean) robia mi sie jakies dziwne anomalie na powierzchni z ktorej wycinam.
Probowalem jakos sam wykombinowac jak sie tego pozbyc ale okazalo sie ze moje pomysly sa malo warte.
Podpowiedzcie co z tym zrobic:)
Narazie to jest to sam model (i to nie skończony) bez textur i z oświetleniem robionym na szybko. Do zrobienia jeszcze została reszta obudowy i tył. Będę wrzucał kolejne etapy pracy.
Witam wszystkich.
To moja pierwsza pracka na tym portalu. 3D zajmuje się od całkiem niedawna, więc proszę o wyrozumiałość jak również (motwującą;) krytyke.
Software: Autodesk Maya 2008
Render: Mental Ray
Witam Wszystkich.
Mam taki dosyc dziwny problem. Niewiem jak, niewiem kiedy i niewiem po co wylaczylem jakos menu w oknach widokowych (Viev, Shading, Light, itd) . Probowalem jakos znalezc jak je spowrotem wlaczyc, ale nic nie znalazlem:(. Niemam zielonego pojecia jak to zrobic. Pomozcie prosze:)