trg
Members-
Liczba zawartości
13 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Istebna
trg's Achievements
Newbie (1/14)
13
Reputacja
-
To ja też dorzucę swoje 'anything'. 1) Czy pracownicy WETA są ludźmi 'renesansu' potrafiącymi wszystko do czego się ich posadzi, czy to osoby które wyszlifowały pewną specjalizację na bardzo wysoki poziom? Krócej, czy to specjaliści od wszystkiego czy od jednego? 2) Czy miałeś okazję poznać (uścisnąć dłoń, dostać opieprz, widzieć przy automacie z napojami) Petera Jacksona? 3) Często spotykam się z informacją, że pogoda w Nowej Zelandii jest raczej 'angielska', tzn mglista i deszczowa, a magiczne widoki które znajdujemy na zdjęciach to raczej łut szczęścia niż codzienność. To prawda? 4) Jak z przestawieniem się o 12h w tył, oraz pory roku na południowej półkuli? Pozdrawiam i zazdroszczę.
-
Mnie osobiście ciekawi czy Disney przedstawi Maleficent jako całkowicie czarny charakter. Nie chciałbym by ze złej czarownicy zrobiono zranioną przez rodzinę i świat sierotkę z alergią na orzechy, która czyni zło tylko po to by zwrócić na siebie uwagę i znaleźć przyjaciół. Na happy end (dla Maleficent) nie liczę, jednak zawsze ciekawiło mnie inne spojrzenie na znane historie.
-
Pardon, uciekłem na weekend więc odpowiedź autora dopiero teraz. Po kolei z obrazkami aby zwizualizować problem: Model prezentuje się następująco: Jak widać głowa, siatka pewnie zawiera błędy ale nie o tym jest temat. Sculpt ten przepuściłem przez UVMastera w Zbrushu, poznaczałem sobie szwy itd wypalając poniższą mapkę. Nie mam pojęcia czy jest to dobrze wypalona mapa, moja wiedza w tym zakresie oscyluje wokół zera. Sama mapka jakoś w blenderze zaistniała jednak wygląda dość tragicznie mapując wszystko jak poniżej. Od razu powiem, że z tego typu procesem stykam się poraz pierwszy. Obejrzałem kilka tutoriali jakieś tam efekty widzę, jednak nie są one w dalszym ciągu poprawne. W związku z tym chciałbym dowiedzieć się gdzie popełniłem błąd. Czy jest to sprawa źle wyplutej mapy z zBrusha, czy może złe ustawienie w jej imporcie w Blenderze? A może cały proces wypalania mapy powinienem uczynić w drugim z programów? Trg.
-
Witam, Potrzebuję dość podstawowej pomocy w zwiazku z eksportem pracy z Zbrusha do Blendera. Jako że w pierwszym programie lepiej tworzy mi się model, a w drugim muszę przy nim poprogramować to chciałbym przerzucić obiekt z jednego do drugiego. Wyrzezbilem sobie w Zbrushu potrzebny model, zrobiłem w nim również retopologię, z którą wyeksportowaną jako *.obj manipuluje sobie za pomocą Pythona. Jestem niestety na tyle nieobeznany w temacie, iż nie potrafię wyrzucić sobie prawidłowo map normalnych z tego hi-poly sculptu i nałożyć jej poprawnie na obiekt już w blenderze by ten po prostu wyglądał ładniej. Czy mógłby ktoś pokierować mną jakimś prostym how-to? Ta sama zasada pewnie dotyczy tekstur a cały czas stoje w miejscu przez to ze nie ogarniam zbytnio jak i których z rodzaju map użyć by miało to ręce i nogi w Blenderze. Trg.
-
Krótkie pytanie: Czy modyfikując siatkę modelu za pomocą shape keys, jestem w stanie włączyć jakiś zasięg modyfikacji? Chodzi mi o to czy przesuwając przykładowy punkt/krawędź/polygon o wartość X sąsiadujące z nim elementy 'domyślnie' zostaną przesunięte tym samym wektorem jednak o mniejszą wartość? ( sąsiednie tych sąsiadów o jeszcze mniejszą itd.?) Z góry dzięki.
-
Dzięki za odpowiedzi, nie spodziewałem się takiego odezwu :) Nazwę tematu zmieniłem na bardziej konrketną. @gutekfiutek Brałem pod uwagę najbardziej 'domyślne' rozwiązanie problemu. Na pewno przyjrzę się rozwiązaniu z kośćmi skoro jest prostsze jednak póki co moja wiedza na temat blendera potrzebuje znacznego poszerzenia. Sam plugin nie miałby raczej większego zastosowania niż mój dyplom i zapewne będę odzywał się z pytaniami na tym forum gdybym sam (lub promotor) chciał podnieść go na wyższy poziom. @wjaworski Zapoznałem się już z tą pozycją i jestem z niej wielce zadowolony, także już mogę autorowi podziękować :) @n-pigeon Dzięki wielkie za nakierowanie mnie na konkretne materiały, na pewno przyjrzę się im dokładniej i postaram znaleźć jakieś zadowalające rozwiązanie. Póki co muszę rozszerzyć wiedzę na temat Pythona i Blendera aby za coś takiego się zabrać, ale na pewno będę zdawał tutaj relację na temat postępów. Pzdr trg
-
Witam serdecznie. Chciałbym dowiedzieć się co nieco o programowaniu w Pythonie pod blendera, gdyż chciałbym zaatakować ów temat w związku pracą inżynierską (powodzenia diablo 3). Pytanie kieruję do osób które mają styczność właśnie z pisaniem w Pythonie skryptów pod Blendera. Jak trudna jest manipulacja bryłą (dokładniej wertexami) z poziomu programistycznego? Chciałbym zrobić "prosty plugin" działający jak wszelakie narzędzia do personalizacji wyglądu bohatera znane z gier 3d (fallout3, mass effecty). Mówiąc zwięźle: Popiersie i suwaczki przesuwające grupy punktów na modelu low-poly. Dało radę stworzyć coś takiego w ciągu pół roku? Jakie inne ewentualnie narzędzia mógłbym stworzyć w tym środowisku? pzdr Bartek
-
Dzięki Panowie za odzew. Pamiętam o refkach i sprawdzaniu subdivow, acz póki co wciąż zapoznaję się z samymi mechanizmami zbrusha i sam łapię się na wielu błędach. Liczę, że z czasem będzie lepiej. Ze względu na pewną sytuację trochę przystopowałem, ale udało mi się przysiąść na dłużej i wydłubać taką oto czaszkę. Oczywiście nie pomyślałem na początku pracy by żuchwę stworzyć jako osobny element, także sama szczęka nie powala. Jak tak teraz patrzę to to pociągnięcie między oczodołami też chyba zbędne. Pzdr. trg
-
Witam serdecznie. Jako, że ostatnimi miesiącami hoduję potwora zwanego prokrastynacją, postanowiłem wykorzystać go twórczo i poświęcić czas w którym odwlekam obowiązki na zabawę/naukę sculptingu.Kilka obejrzanych tutoriali, krakowski zibrasz i pierwsze dłubanie: Poległem przy uchu co widać ;) Komentarze i sugestie bardzo mile widziane. Pozdrawiam.trg
-
Witam, po dość długim czasie milczenia z niewielkim pakunkiem obrazów. Niestety nie mam cierpliwości dla samego siebie jak i ciężko u mnie z samomotywacją także szału nie ma. Trochę prac na digartowy CAB. Prócz motywacji mam jak widać problemy z odpowiednim operowaniem barwami, także dwie prace pozostały w skali szarości. I coś z innej beczki trochę. Chciałem pobawić się w jakąś typografię, ale wyszło malowanie tekstowymi brushami. Wszelakie rady i odezwy z Waszej strony mile widziane. Aloha
-
@meariss Ten nadmiar czerni spowodowany jest głównie tym, że to co wytworze wydaje mi się blade, także zwiększam wtedy poziom czerni. Co wychodzi jak wychodzi. A w międzyczasie, czekając na trzeci tom Pana Lodowego Ogrodu z pomocą tabletu wytworzyłem jednego z ludzi węży którzy przewijają się przez całą sagę.
-
Witam wszystkich użytkowników max3d i zapraszam do przeglądnięcia mojej teczki. Wszystko co poniżej pochodzi z tego roku, jednak nie są one ułożone chronologicznie. Jeżeli któraś praca jest zbyt duża, albo nie jest odpowiednia by znaleźć się w teczce proszę o informacje. Pozdrawiam trg ===~~*~~=== Prace tematycznie odnoszące się do pewnego autorskiego systemu rpg Behemot z "Mistrza i Małgorzaty" Autoportet: Scrubs - wzorowane na zdjęciach: Pani Bólu - Planescape: