Bruneq - Nie sądzę abyśmy dyskutowali o czymś innym niż o modelu zawartym w tym temacie czyli mauserze C96, uściślając broń ta zawiera gładkie powierzchnie jak również szereg innych, idąc twoim tokiem rozumowania należałoby w takim razie:
A) wymodelować hi-res tych wszysktich innych powierzchni pomijając gładkie które są zbędne bo są głądkie,
B) wogole nie modelować hi-res no bo po co, wystarczy sam kolor i normal mapa z niego lub z innej B&W mapki,
Gratuluję! Może cofnijmy się o te 10 lat? Problem w tym że nie da się ...z każdym rokiem grafika co by nie mówić rozwija się i nie ma już miejsca na takie archaiczne rozwiązania.
Odpowiedź na twoje zaczepne pytanie brzmi twierdząco, pracuję. Na fora cg obecnie nie mam za dużo czasu choć jest tam dużo wiedzy którą trzeba przesiać, więc dyskredytowanie tego jest czystym ignoractwem. Odnośnie obrazka który wkleiłem, model jak się nie mylę był robiony na potrzeby gry więc nie jest to "forumowa zabawa" typu kto lepszy.
Poraszek - całkowicie się z tobą zgadzam, pokazany obrazek był bardziej adresowany do Bruneq i jego teorii gładkości :-) , przy okazji nie widze nic złego w podpatrywaniu lepszych i śledzeniu standartów jest to raczej prawidłowa droga edukacyjna
Ferrum - możesz z niego skorzystać jako jakiś punkt odniesienia, co do twojego mausera (konsturktywna krytyka), mając normal mapę z modelu hi-res oraz mapę speculara o wiele łatwiej będzie ci uzyskać efekt jak z obrazka który zamieściłem, w przeciwnym wypadku najlepiej byłoby zredukować mesh broni zoptymalizować uv i texturę, wtedy zyskasz poprawny model jak do gier przeglądarkowych czy handheld.