Skocz do zawartości

ptrojan

Members
  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana ptrojan w dniu 22 Kwiecień 2012

Użytkownicy przyznają ptrojan punkty reputacji!

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Mielec

ptrojan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

45

Reputacja

  1. Ładne, ale wkradł im się bug - w 4:15 znika im czerwona ciuchcia:). Niby nic takiego, ale jednak oko wychwyciło.
  2. ptrojan

    V-Ray I.R.L.

    A ja już pisałem o tym jakiś czas temu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=85288 ale jakoś przeszło bez echa;)
  3. Bardzo fajnie Marcinie:). Nie widziałem zbyt wielu Twoich prac od czasu naszej uczelnianej 'współpracy', ale widać że poszedłeś sporo do przodu. Fajna kompozycja, tło super kolorystycznie, woda nadaje dynamiki (i wygląda jak woda:)). Miło że korzystasz z różnych programów do osiągnięcia założonego efektu. Mi też podoba się najbardziej pierwsza wersja. Ale samo 3D już się tak jednak nie broni;). Może jakbyś pokazał ten render na początku a nie na końcu...:) Pozdrowienia!
  4. Nie wiem, może gdzieś już jest na forum, ale nie znalazłem. Takiej reklamy renderera to chyba jeszcze nie było:)
  5. Dokładnie. Ja mam wrażenie że goście na demoscenie takie rzeczy robili już parę lat temu.
  6. Dzięki wszystkim za dobre słowo. Miło że się podoba:).
  7. @kakaku: żadna tajemnica - podstawa to dobre zdjęcie. Reszta to kwestia normalmapy. Sam w sobie materiał to zwykły VrayMtl, lekko nabłyszczony, nie ma tu jakiejś specjalnej filozofii. W bumpie siedzi sobie normalmapa zrobiona na podstawie referencyjnego zdjęcia za pomocą CrazyBump. I już:).
  8. @Sebazx6r: czekałem tylko aż ktoś zauważy ten sufit. Niestety, z bolącym sercem musiałem go ściąć. Nawet teraz sam środkowy sufit ma 40 tys. poly (choć może tego nie widać). A do renderów, jak już pisałem - nie poprawiałem w scenie nic. @Chrupek3D: pytanie o klawisz do strzelania słyszę tak często że chyba trzeba będzie w końcu dorobić:). Normal map jest dużo, szczególnie w refektarzu. W chałupie faktycznie najmniej (na palcach jednej ręki), ale to dlatego że we wnętrzu jest tak ciemno że normalki praktycznie nic nie dawały. A co do wizki ze Smoleńska - brakuje klawisza do włączania i zwiększania gęstości mgły;).
  9. Ja za to gdzieś jeszcze mam zrzuty ekranu ze strony z tamtych lat:). Fajne czasy, żadnego GI, masa oszukiwania i przekłamywania, człowiek cuda robił żeby sceny jakoś wyglądały. A wszystko liczył na Duronie 433 MHz;).
  10. O ile mi wiadomo, to projekt jest pionierski. Szkoda tylko że tak słabo został wypromowany i mało kto o nim wie. W każdym razie Podkarpacie nie takie zacofane jak się mówi:). Swoją drogą w tym roku kroi się rozszerzenie tego projektu na wszystkie muzea Podkarpacia. A co do tekstury...tam sporo rzeczy jest rozjechanych:). Z braku czasu niestety...
  11. Dzięki za front, i to jeszcze tak szybko:). Miło:)
  12. pablos669 - dzięki i do zobaczenia na zajęciach za tydzień:).
  13. Wejście jak wejście;). Na max3d wrzucałem swoje pracki jak jeszcze nie było forum, czyli koło roku 2000 mniej więcej:P. Zresztą na samym forum też cośtam mojego gdzieś już wisi. I nawet o ile pamiętam, prowadziliśmy Adku między sobą jakiś czas korespondencję hehe:).
  14. Dzięki, miło że się podoba:). Tak jak pisałem wyżej, rendery trzeba uznać raczej za robocze - po prostu wyliczyłem to co szło do wypalania tekstur, więc oczywiście, można by sporo w nich poprawić. W samym Unity też jeszcze bym to i owo zmienił/dorobił, ale wszystko było robione w takim tempie że to jest max co mogłem wycisnąć.
  15. Witam, postanowiłem wrzucić na forum projekt, któremu poświęciłem sporo czasu w zeszłym roku. Projekt nazywa się Wirtualne Muzea Podkarpacia, całość można obejrzeć na stronie http://wmp.podkarpackie.pl. Projekt ten obejmuje siedem podkarpackich muzeów i jego celem jest przedstawienie w sieci pomieszczeń, ekspozycji, eksponatów, obrazów itd., ale też takich, które nie są na co dzień dostępne dla zwiedzających. Bardzo duża część tego projektu przypadła w udziale mnie i dwóm innym osobom. Naszym zadaniem było przygotowanie: - siedmiu wirtualnych spacerów w Unity3D (po jednym lub kilka pomieszczeń na każde z siedmiu muzeów), - czternastu krótkich animacji 3D przedstawiających eksponaty, - ok. 180 panoram sferycznych połączonych w 'spacer', to wszystko w okresie od czerwca do sierpnia zeszłego roku. Soft: 3ds max + Vray, Photoshop, Unity3D i trochę drobiazgów. Poniżej zamieszczam mój wkład w projekt, razem z opisem. Pozostałe spacery dostępne na stronie projektu były tworzone przez moich kolegów. Ja je przerzucałem do silnika i oprogramowywałem. Rendery traktujcie raczej poglądowo - nie były one częścią projektu. Przypominam że całość była przygotowywana pod kątem Unity3D, więc jest możliwie low poly (polycount widać na siatkach). Rendery nie były też specjalnie podrasowywane ani traktowane postprodukcją, także trochę im brakuje, ale nie o to chodziło. Refektarz w Muzeum Okręgowym w Rzeszowie Pojedyncze pomieszczenie, za to ze skomplikowanym łukowym sklepieniem. Pozornie proste, ale nastręczyło sporych problemów - począwszy od składu tekstury podłogi, fresku na sklepieniu, dywanu (przy zbieraniu referencji nie wolno było ściągnąć z dywanu stołu i krzeseł), przez krzesła, skrzynie, szafki z masakrującą ilością ornamentów, aż do megaszafy z jeszcze większą ilością zdobień. Nic dziwnego że poszło bardzo dużo map normalnych. Całość zrobiona przeze mnie w tydzień. Pozostałe ujęcia: http://img151.imageshack.us/img151/3839/rzeszow3big.jpg http://img842.imageshack.us/img842/6391/rzeszow3wire.jpg http://img17.imageshack.us/img17/2672/rzeszow5big.jpg http://img850.imageshack.us/img850/1441/rzeszow5wire.jpg http://img816.imageshack.us/img816/7671/rzeszow7big.jpg http://img201.imageshack.us/img201/641/rzeszow7wire.jpg Biblioteka w zamku w Łańcucie Pomieszczenia niedostępne do zwiedzania. Trzy pokoje, z bardzo dużą ilością eksponatów i innych elementów. Wszystko błyszcząco-świecące, z bogatymi ornamentami. Do tego mnóstwo regałów z książkami. W bibliotece do mnie należały żyrandole i większość mebli i eksponatów. Kilka z nich, szafy, ściany, sufity to dobra robota moich kolegów. Oświetlenie, bake, przerzucenie do Unity3D i oprogramowanie też ja. Gotowy spacer można obejrzeć tu: http://wmp.podkarpackie.pl/node/234 Pozostałe ujęcia: http://img21.imageshack.us/img21/6601/lancut4big.jpg http://img441.imageshack.us/img441/9057/lancut4wire.jpg http://img802.imageshack.us/img802/3383/lancut5big.jpg http://img196.imageshack.us/img196/2631/lancut5wire.jpg http://img812.imageshack.us/img812/7550/lancut6big.jpg http://img837.imageshack.us/img837/2955/lancut6wire.jpg http://img207.imageshack.us/img207/3433/lancut8big.jpg http://img542.imageshack.us/img542/6274/lancut8wire.jpg http://img607.imageshack.us/img607/6549/lancut9big.jpg http://img804.imageshack.us/img804/6677/lancut9wire.jpg Chałupa w skansenie w Kolbuszowej Celem było pokazanie jednej z chałup znajdujących się w skansenie, zarówno z zewnątrz (od frontu) jak i w środku. Głównym problemem były wielkie ciemności w pomieszczeniach i wyjątkowo krzywe ściany i piec. Całość stworzona przeze mnie w 1,5 tygodnia (od pomiarów do gotowego spaceru). Spacer można obejrzeć pod http://wmp.podkarpackie.pl/node/218 Pozostałe ujęcia: http://img252.imageshack.us/img252/6065/kolbuszowa2big.jpg http://img137.imageshack.us/img137/2077/kolbuszowa2wire.jpg http://img820.imageshack.us/img820/1190/kolbuszowa4big.jpg http://img11.imageshack.us/img11/9278/kolbuszowa4wire.jpg http://img39.imageshack.us/img39/445/kolbuszowa5big.jpg http://img21.imageshack.us/img21/4234/kolbuszowa5wire.jpg http://img848.imageshack.us/img848/2632/kolbuszowa7big.jpg http://img692.imageshack.us/img692/6841/kolbuszowa7wire.jpg Dodatkowo dla tych którzy dotarli do końca zamieszczam jeszcze linki do dwóch animacji związanych z projektem, stworzonych przeze mnie. - animacja z refektarza, która nie była częścią projektu, a którą stworzyłem już po wszystkim na własne potrzeby. Jak na low poly (bo nie zagęszczałem siatek) wyszła chyba całkiem nieźle:). Aha, przy okazji - muzyka do tej animacji skomponowana i zagrana też przeze mnie:P. W oryginale w fullHD, jakby ktoś chciał to udostępnię. - animacja przedstawiająca zabytkowy fortepian Pleyel z Muzeum Podkarpackiego w Krośnie. Scenka co prawda podebrana z archinteriorsów, ale model fortepianu robiony od zera. Główna trudność polegała na synchronizacji muzyki z klawiszami, no i w ogóle na wciskaniu odpowiednich klawiszy. Tym bardziej że do dyspozycji miałem tylko mp3 z muzyką. Mimo to wszystkie klawisze grają jak trzeba, można się z nich nauczyć tego kawałka:). Miejscami widać jeżdżące GI, ale to ze względu na bardzo mało czasu na obliczenia. W planach mam wersję fullHD, jest już nawet wyliczona, ale nie mam czasu poskładać:(. To tyle. Dzięki za obejrzenie. Komentarze i krytyka oczywiście mile widziane:).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności