Ostatnio chcę zrobić scenkę w środku tunelu, ustawiam mr sun (sky portala nie potrzebuje w tym wypadku. No ale widok z tunelu na niebo jet trochę nudny czyste niebo. Chciałbym dodać jakieś tło, ale jak biorę sphere i daje mu mapę nieba 360 stopni to wydłuża mi ten rendering kilkakrotnie, a scena jakaś skomplikowana nie jest. Jak zrobić to tło w miarę ekonomicznie pomóżcie, może jakieś tutki ?
Szumu trochę dużo, Ta podłoga za bardzo przesadzona(lepiej nawet by było bez bumpów i displ. ) Niektóre elementy (to chyba wina tekstur ) wyglądają nieco sztucznie). A te zapalone światła w dzień to mi nie przeszkadzają, taki szpan :).
PS: czym zrobiłeś dywan
Nie no co do całej pracy to się zgodze że wstawiałem standardowe mat z maxa i robiłem wszystko w niezłym tempie.I ten dywan nie udał mi się. Ale oświetlenie to ja się dopiero uczytłem na tym i to mi zajeło głównie w tym wszystkim jakiś tam czas. Ale ja szczerze mówiąc jedynie co miał bym się czepić do oświetlenia to duży rozbłysk za oknem, czy właśnie o to głównie chodzi ?
Kurcze no super. Nie oceniam talentu i wogóle tych spraw poza efektem końcowym bo miałem inny start :). W pierwszym tygodniu z maxem myślałem że to takie prymitywniejsze narzędzie do 3d (z racji że demo było w podręczniku szkolnym). Ale szalejesz podoba mi się.
Jest super wg mnie ale te jej zęby to tak zostaną czy tylko tak na próbę ? Bo wygląda jak osłonka na zęby. Ale wogóle to świetnie jest, jedyne co mogę powiedzieć że lepiej było wcześniej (narazie) -o zęby mi tylko chodzi że były schowane.
Hej mam włochate pytanie. Chcę zrobić dywan w mentalu jest on z tych włochatych (wełnianych) Czym zrobić te włosy żeby wyglądało to fotorealistycznie . Zrobiłem displacki no ale to nadaje się raczej do z simsów niż poważnego renderu, któś pisał że scatter ale to jakoś się strasznie tnie komp. Może hair and fur ale prosiłbym o jakieś gotowe parametry albo link do tutka bo jak eksperymentuje sam to renderuje mi się z 15 min, zrozumcie :(- mam słabego kompa.
Q2. znalazłem kilka turtoriali na trawę ale wszystkie w vrayu (z tych ekonomicznych )powychodziły mi ładne ale macie jakąś metodę na każdy render, i w miare możżliwości też prosłbym o jakąś bardziej ekonomiczną taką bez hair & fur najlepiej
dodrze dzięki za porady, bo narazie na ślepo eksperymantuje a z tym długo się schodzi a w zmiany trzeba się wpatrywać żeby je zauważyć. Teraz już wiem co konkretnie mam począć
Mam pewien problem: oświetlam pomieszczenie w którym okno jest na prosto od kamery. Zrobiłem sky portala ustawiłem co trzeba. Samo pomieszczenie jest moim zdaniem idealnie oświetlone, ale zza okna widać tylko biel bijącą po oczach. Jak zrobić żeby światło było tylko delikatne ale nie zmieniło naświetlenia pomieszczenia w jakiś znaczny sposób. Mogę eksperymentować ale mój kompóter strasznie długo renderuje. Z góry dziękuje za pomoc
Co do sufitu to ja bym nie robił dispem. Ja mam taką wizję : 1. Robisz zwykły plane dajesz mu w miare dużo segmentów ( tak żeby płynnie się wygiął bendem)
2. Na płaskim plane włanczasz probolean i wycinasz w nim te wgłębienia (wcześniej stworzonym kształtem
3. Plane ładnie wycięty konwertuje do editable mesh i wyginam bendem
Ot i cała polityka
PS: nabrudź tu troche jest moim zdaniem za sterylnie, zrób tak żeby wyglądało jak by od dawna nikt nie sprzątał
PS2:Wbrew pozorom trudny temat sobie wybrałeś