Niestety tak. W rederze jest to samo.
Próbowałem przeróżnych kombinacji. 32 bitowe mapy. Exry, tiffy. Wszystko wyglądało źle już w Mudboksie.
http://postimage.org/image/4paev6n5d/ //exr 32 bity bumpmapa
http://s8.postimage.org/yictq1met/plecypana_Dif.png //ta sama mapa jako diffuse
I rzeczywiście Luki nie widać seamów gdy jest ustawiona jako Diffuse.
Robi się coraz bardziej zagadkowo :|
W drugim linku są jeszcze opcje, których używam do eksportu; tak na marginesie
http://postimage.org/image/57v8seusp/
Po utworzeniu mapy displacement, stają się widoczne miejsca łączenia UV (seamy?). Model to standardowa siatka człowieka z Mudboksa.
Moje ustawienia przy eksportowaniu mapy to:
Method: subdivision
Image size: 2048
Typ pliku: ja jadę na png/tiffach. Przy EXRach mi się Maja wywraca.
reszta, to domyślne ustawienia eksportu.
Dodam jeszcze tylko, że problem występuje tylko po utworzeniu mapy. Wcześniej model wyglądał ok.
Rzeczywiście moja noga jest odrobynkę wychudzona...
Kurczę, nie używałem tej frazy "nazwa_samolotu walk around" i przez to połączenie siłownika z goleniem wygląda w ten sposób. Nie widziałem go na żadnym z moich zdjęć, więc je "zaprojektowałem":P
Prawda, wrzucam claya. Render jest pierwszych lotów, ale nie na tym się teraz koncentruję.
Dzięki za komentarz:-)
http://img191.imageshack.us/img191/7243/clayw.jpg
Ptaszek może już nie tylko latać, ale i jeździć. Przyozdobiłem go w kółka;]
Na dodatek riggowane:D
Następnym razem wrzucę clay render, ale po prostu nie umiałem sobie odmówić zrzutów nowego, efekciarskiego viewportu Maxa:D
oto one:
http://img819.imageshack.us/img819/9571/kolorig1.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/834/kolorig2.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/2070/a10yw.jpg
http://img585.imageshack.us/img585/4999/a10cv.jpg
Przeoczyłem odpowiedź. Dzięki za uwagi. Krawędzie elementów poszycia chyba jednak załatwię bumpem. Chyba nie mam wyjścia. Co do detalu to chciałbym go utrzymać na całej siatce. Nie wiem tylko czy podołam. W każdym razie nie będę odpuszczał.
Dzięki za komentarz:-)
Witam, wrzucam parę ujęć mojego pierwszego nieorganicznego modelu.
Zasadniczo-pobieżnie model ma, co ma mieć;)
Chciałbym go nieco wypindrzyć;]
Nie umiem sobie poradzić z podzieleniem poszycia na elementy.
Gdy próbowałem chamferem zostawiając otwory pomiędzy blachami - nie wychodziło to za dobrze - 'odcięta' blacha odstawała nie trzymając się kupy.
Wiem też, że topologia kuleje na szybie i zaraz przy skrzydle. Póki co nie potrafię jej poprawić.
http://img35.imageshack.us/img35/9880/sidejf.png
http://img10.imageshack.us/img10/2403/a10w.png
http://img97.imageshack.us/img97/853/gatcg.png