Cześć! Obejrzałem i zaczynałem już parę razy pisać ale zawsze coś, tak wiec może tym razem się uda!...
napracowałeś się a komentarzy niema , standard :)
Za zapal i wytrwałość na pewno masz bardzo duży + , jednak ja bym nie siadał na laurach i nie zaczynał nowej animacji a skończył ta którą pokazałeś.
Uwagi:
Render wygląda jak draft , utopiłeś wszystko w czerni , ten trick działa jeżeli w czerni ukrywasz dobrze zrobiona grafikę , detale , speculary , global illumination który momentami wychodzi z cienia i odsłania super dopracowana klimatyczna scenografie i charaktery.W obecnej wersji cienie są tak głębokie ze zabijają przestrzeń , spłaszczają obraz , powodują ze jest on nie czytelny.
Ciemność cieni wynika z odległości od kamery , z atmosfera ( powietrze w głębi ekranu ) światło powinno się rozpraszać a cienie stanowić mnie głębokie, rozświetlone światłem odbitym z atmosfery.Zrób sobie eksperyment , zakryj okna zasłonami w słoneczny dzień, wpuść do pokoju snop światła , zobacz jak bardzo on rozświetla wszystko wokół , światło odbija się od powierzchni ( global illumination ).W Vrayu masz ta opcje jednak jest ona bardzo kosztowna w renderingu , możesz jednak zobaczyć jakie daje rezultaty i spróbować podrobić dany rezultat przy użyciu prostych świateł , który bardzo przyspieszy czas renderingu.
Co do światła cieni i rozproszenia , to scenografia prosi się o zagęszczona siatkę na krawędziach , na przesadzonym low poly nie będzie dobrze zachowywać się światło ani specular , efekt rozproszenia światła tez trudno uzyskać na dwóch policgonach na ścianie...
Kolosalnym błędem było użycie światła z raytrace shadow w lampie , uzyskałeś mega nieplastyczny , nienaturalny projektor z czarnym krzyżem emitowany przez lampę.Znowu wychodzi brak obserwacji świata , poszukaj gdzieś u babci takiej lampy , albo zbuduj taki karton i wsadź do niego świecę , przejdź się po ciemnym pokoju i znowu staraj się zaobserwować , zachowanie ognia , światła , ...im dalej źródło światła znajduje się od powierzchni tym bardziej rozmywa się ostrość...twoja lampa świeci lepiej niż projektor HD , i na starcie masz po ptokach.
Proponuje ci wziąć jedna scenę swojej animacji , i porównać ja z Blizardowskimi shotami z ich cinematicow , zrób sobie print screena wsadź to do After i zacznij komponować.
Na obecna chwile compositingu brak, a szkoda .Osobiście polecam pracować dalej nad ta animacja bo puki co jesteś na etapie previzualizacji i draftowego composu. Kupa pracy w obecnej wersji nadaje się do sztufady.
Pozdro.