Pierwsze wnętrze, proszę o wyrozumiałośc :-) Ot tak, taka mała próba. Co jest w pierwszej kolejności do poprawy , takie najważniejsze ? Chciałbym rozproszyć odbicia na podłodze, zmatowić..., którym parametrem ? Jak prawidłowo otexturować podłogę mając taki parkiet 2048x2048 ? W Diffuse, Reflection i Bumb - wszędzie mam bitmapy tego parkietu. Robionę z tutoriala, lecz nie wszystko wyszło. :-(
Czy może mnie ktoś poratować ? Bo zaczyna mnie to irytować już... Co model, to mam jakieś niezgodności, albo koślawo rozpoznaje przetłoczenia..., ale jestem wytrwały i się nie poddam :-)
Prawy górny viewport:
http://img6.imageshack.us/img6/916/beztytuugshs.png
Wszędzie jest równo, ale tam widać błąd. Na czerwono zaznaczyłem to przetłoczenie na masce, w lewym dolnym to jest to pokazane ? Czy to jest cały profil maski, bez zaznaczone przetłoczenia właśnie ?
Pozdrawiam
Podepnę się pod temat jeżeli pozwolicie... Snake, chodzi Ci o to co jest u mnie w prawym górnym viewporcie? Wszędzie "niby" jest ok, ale w tamtym widoku, widać że coś jest nie tak... Lecz podejrzewam, że to ja robie błąd.
Uploaded with ImageShack.us
To wejdź w "Customize/Preferences", dalej zakładka "Gizmos" i zobacz czy jest włączone.
Wartości:
Relative Size - 100.0 %
Plane Handles - on, Size 100%, Offset 33 %
Może wejdź w menu aplikacji (ikona Max'a) i użyj funkcji "Reset", bądź "Views/Show Transform Gizmo", a za pomocą klawiszy "-" i "=" pomniejszasz, bądź powiększasz Gizmo.
Powoli zaczynam ogarniać podstawy tego diabła (Max'a) :-)... ale
- Coż to są za "babole" na moim "profesjonalnym renderku" ?
- Wina sterowników od karty?
- Czy 4 GB pamięci jest wystarczające początkowo na takie zabawy?
Dodam, że czasami się pojawiają, ale nie zawsze.
A poniżej prezentuje mój pierwszy kawałek modelu. Wszystko do poprawki, ale co najważniejsze? Muszę chyba przede wszystkim poprawić krawędzie, bo po MS są zbyt gładkie, no i miejscami chyba siatka jest pomieszana. Racja?
A tak w ogóle zacząłem nie od tej strony modelować chyba, ale to drobny szczegół..
Stworzyłem za pomocą video-tutoriala na Youtube coś takiego :
Uploaded with ImageShack.us
Czy to się nadaje do dalszej pracy ?
Następnie... zacząłem szukać jakichkolwiek wskazówek co poczynić dalej, lecz nie znalazłem nic co mogłoby mnie usatysfakcjonować. Po dłuuugim czasie poszukiwań znalazłem na n-tej stronie Google'a video-tutorial. Pobrałem..., i jest tam pokazane w miarę przejrzyście jak powinno tworzyć się od podstaw model samochodu.
Screen z tutoriala:
Uploaded with ImageShack.us
Jak widać na powyższym screen'ie , na lewym górnym viewporcie "Top" widzimy cztery połączone ze sobą vertex'y. I problem tkwi w tym, jak one zostały zrobione... :) W dalszych minutach filmu nadaje im kolor i powoli zaczyna to nabierać kształtu. Niestety na filmie nie mogę zauważyć jakiego używa narzędzia do tej operacji. Proszę o pomoc :)
A... robiąc taką poniższą wizualizację graficy korzystają np. z Revit Architecture a później import do Max'a ? Czy jakiś inny sposób ? Nie bardzo mogę znaleźć tutorial, wskazówki jak krok po kroku ktoś takie coś konstruuje. Wiem, że można zaimportować do Max'a najprostszy projekt domu ( a'la sześcian np.) ale co jak w grę wchodzą takie zmyślne kształty robione osobno (tj. jak widać na obrazku profilowane ściany budynku, etc.) ? Jest jakaś różnica, czy postępuje się podobnie ? Może ktoś podsunie wskazówkę, chętnie sobie pooglądam, może pokombinuje coś.. Zżera mnie ciekawość :-)
Pozdrawiam
Witam wszystkich użytkowników forum.
Przechodząc od razu do mojego problemu... :
-Jak nadać taki kształt plane'owi aby był posiadał tak dobrze poukładane vertex'y jak w tutaj:
- Zaczynając modelować np. budynek stawiam box'a podzielonego na "n" segmentów i wtedy zaczynam modelować nie bawiąc się w żadne pomocnicze linie jak na powyższym tutorialu w linku?
Wszystkie krawędzie w w/w linku są sensownie ułożone, i można zacząć bezproblemowo modelować. Plane posiada modyfikator "Edit Poly". Jednak kiedy nadam taki modyfikator plane'owi to i tak nie wygląda on dokładnie jak tu (tzn. nadal zbudowany jest z prostokątów, a nie trójkątów):
Natomiast mój "model" prezentuje się następująco :
Nie ma się co oszukiwać ale poprawność mojej pracy jest... , że tak powiem na poziomie minusowym, jak i jeszcze moja ogólna wiedza nt. MAX'a. Jednak z czasem tą wiedzę próbuje poszerzyć czytając i przeglądając różne tutoriale, poradniki.
Z góry dziękuję.