Skocz do zawartości

santo

Members
  • Liczba zawartości

    63
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Kraków

santo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Pracuję w 3ds maxie i określenie "pracuj na warstwach" nic mi nie mówi... To znaczy, może nie wiem co macie na myśli. Tak jak mówiłem, modeluję elementy osobno, nawet gdy składam je w całość (merguje) to ukrywam to co jest mi w danej chwili zbędne. Ale ktoś wspomniał o zamianie nieaktywnego elementu w boxa... Jak to zrobić?
  2. Witam Ja mam takie pytanie. Przy tego typu modelach warto dbać o detale, takie jak śruby, nity, spawy itd. Otóż, jestem troszke amatorem, ale dłubię sobie powoli taki jeden czołg. Staram się zwracać uwagę na detale i w maire wiernie je odwzorować. Niestety moj komputer nie wydala, a nie jest jakiś strasznei słaby. Pomijam już fakt renderingu, w którym wyskakują mi po prostu błedy o braku pamięci, ale w samym viewporcie podwozie wraz z kołami sprawia, ze komputer się zaczyna męczyć. Gdy zaś dołoże gąsienice to przesunięcie jakeigokolwiek elementu raczej już nie wchodzi w grę. Poszczególne elementy modeluję osobno, jednak od czasu do czasu chcę to wszystko złożyć w całość żeby zobaczyć jak razem to wygląda. Nie mam takiej możliwości, ponieawż ułożenie elementów graniczy z cudem, pomijając już rendering. Po cichu zgaduję, że nie znam jakiejś magicznej metody odciążającej komputer przy większej ilości modeli i detali. Chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi tę metodę zdradzić. Pozdrawiam
  3. Witam W zasadzie to chciałbym sie zorientować jakie ceny chodzą za wykonanie projektu kalendarza powiedzmy na format A2. Raczej nic wściekle trudnego, rozmieszczenie danych zdjęć, uporządkowanie, zaproponwoanie kilku projektów, pomysłów. Ile cos takiego (sam projekt) może kosztować? Pytam, bo otrzymałem informację, w którą... no, nie chce mi się wierzyć toteż może ktoś się orientuje (albo sam oferuje takie usługi). Dziękuję za pomoc.
  4. kierunek: Mechanika i Budowa Maszyn?
  5. Kojarzy mi się jakis OGame... :| Ładne. Bardzo fajne. Widze, ze chyba była zabawa z efektem ognia (?), więc może pomógłbyś mi z moim problemem. Nie chcę Ci śmiecić w temacie, więc podrzuce tylko linka: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=1010982#post1010982 Pozdrawiam
  6. Witam. Dłubię sobie w takiej małej animacji. Animacja będzie krótka. To moja pierwsza taka produkcja, więc nie ma co szaleć. Wrzucam kilka renderów, ale przede wszystkim wrzucam obrazek, który spędza mi sen z powiek. Otóż płomień uchodzący ze spawarki ma być niebieski. I jest, ale gdy na tle niczego nie ma. Gdy kamera obraca się tak, że na tle płomienia pojawia się inny obiekt (u mnie jest to metal) płomień robi się czarny. I problem, bo ja nie chce żeby był czarny. Spotkał się może ktos z takim problemem i wie jak go rozwiazać? Pozdrawiam
  7. It's fuckin' piękne. Jak masz te modele tych elementów gąsienicy to później dorzucasz osobny modyfikator Smooth, czy jakoś inaczej wygładasz? Strasznie dużo poligonów (np. przy tym elemencie po prawej to widać) pomiedzy tymi rogami. Ty to ręcznie fazujesz(zaukrąglasz) chamferem i takie cuda wychodzą? Pokusiłbyś sie może na siateczke całego modelu ;>
  8. Z tym rosomakiem, to tylko taki żart - anegdota. Prosiłym cie jeszcze o siateczke i detal jednego elementu gąsienicy (jeżeli to nie problem). Pozdrawiam ;)
  9. 1. Jak robisz spoiny? Noisem na materiale? 2. Te spoiny może troche miejscami maławe, ale to raczej nieistotny detal. 3. Czy tylko mnie się wydaje, że ten pancerz sprawia wrażenie takiego cieniutkiego jak, nie przymierzając, przy rosomokach? Ładne, ale gdzieś zginał wydech (?)
  10. santo

    Lanowóz

    Jakby źle to nei wyglądało, to i tak sie tym jaram... Tyle razy próbowałem sklecić auto, tyle tutoriali przestudiowałem i nic... Ludziom to z taką ąłtwością niektórym przychodzi... :( Przepraszam, musiałem się wyżalić, pracuj dalej.
  11. santo

    Robot

    Poprawiłem pare rzeczy... Łapię za moduł wiercący i ruszam. W płaszczyźnie xz (na obrazku poniżej) chodzi jak marzenie. Naotmaist jak przesune w płaszczyźnie yz to sie dzieją takie cuda: A jak poprzesuwam w płaszczyźnie xy to znowu takie jaja: co robie źle? EDIT: Jednak w płaszczyźnie xz nie działa jak marzenie: Z tej pozycji chciałbym przesunąć zgodnie ze szczaleczką... Nie da się. Nie obraca się człon 5, ani 4. Zamieszczam ustawienia IK dla członu 5 (3,4 i 6 maja identyczne) Uploaded with ImageShack.us
  12. santo

    Robot

    Chyba nie do końca skumałem. Co konkretnie robi Dummy? Zaznaczyłem podstawę (człon 2) kliknałem Dummy, alt+a, zmienił mi sie kursor, kliknąłem człon 3. Tak miało byc? Jeśli tak, to co dalej? Znowu robie obiekt typu dummy z członu 3 i powtarzam całą operację? Podejrzewam jednak, że coś pomyliłem. Jak to powinno być poprawnie wykonane?
  13. santo

    Robot

    W tym problem, że po "Select and Link" nie smiga jak należy. Jak chwytam za człon 6 to poruszam członem 6 i 5. Nic poza tym. A mnei się marzy, żeby ruszał się cały w miare potrezb i możliwości. j/w. Wszystko traci kolory, kiedy członów jest więcej niz 2. Każdemu obiektowi ograniczyłem obrót w danej osi (Bind ROtation, Bind Position, oraz Joint Rotation). I nic. Intryguje mnei jednak to zdanie: "każdy obiekt powinien mieć manipulator w postaci obiektu "Dummie"". Mógłbyś coś mi przybliżyć na ten temat? Co to jest Dummie? Pozdrawiam
  14. Sprawa jest taka. Robię sobie animację robota. Nie zależy mi tak bardzo na modelu samogo robota lecz bardziej na tej animacji. Robot wygląda tak: Uploaded with ImageShack.us Jak wszyscy widzą robot skłąda się z nieruchomej podstawy (1), członu odpowiadającego za obrót wokół pionowej osi (2), kolejnych członów (3),(4),(5), które obracają sie po osi poziomej (każdy chyba widzi jak) oraz modułu (6) zamocowanego na sztywno z elementem (5). Moduł ten wykonuje ruch obrotowy wokół osi pionowej (wierci). Animacja ma polegac na tym, że robot będzie wiercił dziurki w podłodze. Jednakże ustawianie każdego członu do każdej kluczowej klatki jest nieco uciążliwe i troche nienaturalne (a przede wszystkim czasochłonne) to postanowiłem użyć systemu kości. No i jade. Zbudowałem robota -> Ustawione środki obrotów, odpowiednia hierarchia -> wszystkie człony oznaczyłem jako Bones. Właże do Hierarchy -> IK -> ustawiam wszystko jak trzeba i zonk... Sypie się zawsze na którymś członie. Zazwyczaj między członami 3 i 4. Np, gdy przejade tym ramieniem w jakiś punkt, a potem chce z tego punktu przejechac w kolejny to np. człon 4 zaczyna obracać się wokół "starej" tej globalnej osi Y. Wygląda to mniej więcej tak: Zamiast tak: EDIT: No tak... Nie zadałem pytania... Jak to zrobić, żeby te człony odnosiły się do swojej aktualnej pozycji, a nie do globalnych osi. Co robie źle?
  15. Podłaczam sie pod pytania. Zwłaszcza o jedno, bo faktycznie modelujesz jakbyś siedział w dziupli gdzie ci rozebrali ten wóz na części i powoli skłądają spowrotem do kupy. W jakim sofcie toto dłubiesz?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności