adamkuczek
Members-
Liczba zawartości
13 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Ostatnia wygrana adamkuczek w dniu 2 Maj 2012
Użytkownicy przyznają adamkuczek punkty reputacji!
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Kraków
adamkuczek's Achievements
Newbie (1/14)
45
Reputacja
-
To zależy czy mówisz o firmach Chińskich czy zagranicznych (tych w 'mainland' jest garstka). Zagraniczne mają ceny 'Zachodnie' bo siedziby w Ch. mają tylko po to aby ograniczyć koszty (choć nie do końca się to sprawdza) a pracują głównie dla klientów z zagranicy. Chińskie firmy robią prawie wyłącznie na swój rynek i mają ceny kilkukrotnie niższe ale i jakość jest często taka sobie. Ich klientom to nie przeszkadza, tu mało kto odróżnia dobre CG od kiepskiego.
-
Witam, Informacja dla wszystkich zainteresowanych tajnikami matte paintingu, projekcji i komponowaniem własnych ujęć. Od 1-ego Kwietnia będę zaczynał prowadzenie 6-tygodniowgo warsztatu 3D matte painting and compositing na VFX Workshops, platformie edukacyjnej założonej przez Alpa Altinera, znanego artystę koncepcyjnego i matte paintera. Alp bedzie prowadził podstawowy kurs matte, obejmujący kopozycję, kolory, perspektywę, itp., ja zajmę się tą bardziej techniczną stroną, korzystając gł. z aplikacji Maya i Nuke. Pod wskazanym linkiem można zapoznać się z ogólnym programem kursu (nowa, wzbogacona wersja strony VFX Workshops jest w tej chwili przygotowywana i przypuszczalnie będzie wypuszczona w przyszłym miesiącu). Jeśli ktoś jest zainteresowany, to zapraszam. Kurs będzie po angielsku ale jeśli pośród uczestników będzie rodak, zawsze jest możliwość dodatkowych wyjaśniej po Polsku jeśli będzie taka potrzeba . Szczegółowe info i zapisy: http://vfxworkshops.com/3d-matte-painting-maya-nuke-ak/ Pozdrawiam.
-
teczka 2d Jak ulepszyć portfolio, żeby zawalczyć o pracę konceptartysty?
adamkuczek odpowiedział Marcin Turecki → na temat → Work in progress (WIP)
Jeśli interesuje cie praca jako concept artist przy grach komputerowych, to dobrze jest zamieścić w folio nieco rzutów ortho, tzn. widoków od frontu, z boku i od tyłu (postaci, mecha, cokolwiek). Nieczęsto widzi się solidnie wykonane ortho a developerzy bardzo to lubią, bo znacznie ułatwia to ocenę projektu i późniejszą pracę artysty 3D, który musi wykonać na podstawie konceptu model. Fajne masz te thumbnails i szkice ale zachowałbym je na bloga, nie na główne portfolio. Do niego wrzuć wykończone koncepty a na koniec możesz zamieścić linka na swojego bloga po więcej, 'dla zainteresowanych' procesem, WIPami, itp. Zwróciłbym tez nieco baczniejszą uwage na perspektywę w niektórych pracach - raz jest ok, raz nieco dziwna. To również ważna rzecz (nie tylko w sceneriach), bo pozwala dobrze oddać skalę i daje poczucie, że możesz naszkicowac coś pod dowolnym kątem. -
Mroczny Rycerz powstaje - nowy trailer
adamkuczek odpowiedział CzAk1 → na temat → Aktualności (mam newsa)
Nieco odrzuca mnie 'kobieta kot', zbędny moim zdaniem dodatek i psucie mrocznego realizmu dwóch poprzednich części babeczką w lateksie. Miejmy nadzieję, że Nolan wie co robi. -
Jako, że jedną z dziedzin, którą się zajmuję jest matte painting, przygotowalem dosyć długi tutorial, krok po kroku opisujący tworzenie lekko stylizowanego matte od szkicu po końcowy rezultat używając jedną z moich prac, 'Jade Castle', jako przykładu. Tutorial do pobrania tutaj: http://www.ak-art.net/tutorial/Matte_painting_tutorial.pdf Jeśli coś jest niejasne, można pytać. Pozdrawiam.
-
Jak już się wyrobisz i masz znajomości (ważna rzecz - wiele razy ktoś cię poleci) i listę znanych firm na koncie, to klientów z zasady nie trzeba szukać, sami pukają do drzwi. Ale to też zależy od tego, co oferujesz. A do Polski nigdy się nie ograniczaj (najlepiej w ogóle nie zawracaj sobie głowy takim "rynkiem"), chyba, że chcesz zarabiać groszaki zamiast normalnych pieniędzy. Pozdro.
-
"Special effects" to efekty używane bezpośrednio na planie filmowym, jak petardy, dym, wiatraki, woreczki z "krwią", makiety, itp. "Visual effects" tworzone są gł. komputerowo w post-produkcji - wszystko, czego nie da się zrobić w realu albo jest to za drogie. VE często wspomagają też SP (np. do prawdziwych płomieni dodane są cyfrowe).
-
Kwestia wprawy i praktyki. Skoro masz problem z perspektywą, najpierw skup się na niej i zacznij od prostych, pojedynczych kształtów, typu laptop, stół, itp. Poćwicz z jednym, dwoma i trzema punktami zbiegu. Im więcej będziesz ćwiczyć, tym bardziej skomplikowane kształty będziesz w stanie rysować. No i pamietaj, zawsze najpierw zaczynaj od małych kilkucentymetrowych szkiców (thumbnails), żeby uchwycić odpowiedni kąt, linię horyzontu i kompozycję. Dopiero potem rysuj wiekszą wersję.
-
Jeśli otrzymujesz tylko szczątkowe info dotyczace danej lokacji, domyślam się, że projekt jest w fazie wstępnej. Wtedy najlepiej wykonywać koncepty w różnych stylach, pod różnymi kątami, generalnie tak dużo ile się da. Nie muszą być dopracowane, chodzi o generalne przedstawienie pomysłu. I nie musi być to wcale digital painting. Z reguły reżyser, production designer czy art director (jeśli chodzi o koncepty na potrzeby filmu, nie wiem jak jest w twoim przypadku) nie mają określonego medium na myśli. Jeśli więc lubisz bawić się ołówkiem lub markerami, to jazda. Mogą cię potem poprosić o wersję "full kolor", jeśli coś im spasuje, ale pierwsze pomysły mogą być w formie dowolnej, nawet na przysłowiowej serwetce. Im dalej w projekt, tym konkretniejsza staje się "wizja", i powinieneś dostawać bardziej konkretne wytyczne. Będziesz pewnie też nieraz modyfikować starsze koncepty (trochę z tego, trochę z tamtego, dodaj to i tamto..).
-
teczka 2d Teczka 2D: Adam Kuczek
adamkuczek odpowiedział adamkuczek → na temat → Work in progress (WIP)
To oczywiście moje zdanie. Po prostu tradycyjne media jak ołówki czy markery wydają mi się bardziej naturalne, przynajmniej w początkowej fazie projektu. Gdyby tak jeszcze dało się dokładnie to co w głowie to na ekran, była by pełnia szczęścia :) -
teczka 2d Teczka 2D: Adam Kuczek
adamkuczek odpowiedział adamkuczek → na temat → Work in progress (WIP)
Dzięki wszystkim za komentarze. Przyznaję się bez bicia, że postci nie są moją domeną :) ale czasami ciężko mi sie powstrzymać, żeby oderwać się na chwilę od evniro. Jeszcze je wyćwiczę, odpuszczać nie mogę bo prawie zawsze muszę jakieś zamieszczać w pracach dla klientów (i walczę wtedy z nimi z uporem godnym lepszej sprawy ;). Muszę je więc chociaż robić na poziomie. Muszę zatem popracować nad głębią. Dzięki za uwagę :) Wszystkie większe prace (tzn. dłuższe niż 2-3 godziny w PS) zaczynają zawsze na papierze w formie thumbnails, szkiców, czy w 3D z prymitywną geometrią aby znaleźć odpowiedni kąt. Z reguły wiem, co chcę i nie muszę patrzeć na prace innych, choć na pewno są dla mnie inspiracją. A techniki stosuję rozmaite, prawie dla każdej pracy inne, bo lubię eksperymentować. Zgadywanie, jak ktoś wykonał swoją pracę, to kwestia "gdybania" a to prowadzi do własnych eksperymentów i być może odkrycia techniki, która akurat ci spasuje. Nie widzę w tym nic strasznego. CG to zresztą tylko narzędzie, jak nie jest sie w stanie zrobić tego samego ołówkiem na kartce, to niewiele pomoże. To pewnie kwestia tego, że z reguły nie lubię zbyt długo sidzieć nad pojedyncza pracą (przynajmniej własną). Jak raz musiałem pieścić się z ilustracją ponad dwa tygodnie to myślałem, że mnie krew zaleje :) Muszę rozwinąć chyba większą cierpliwość. Większość ludzi lubi bawić się detalami, ja muszę sie do tego jakoś zmuszać, nie wiem czemu. -
To mój pierwszy post na max3D więc witam wszystkich. Postanowiłem dołączyć i też założyć teczkę. Mimo tego, że często używam pomocniczo 3D, to głównie skupiam się na konceptach i matte paintings. Poniżej przykłady moich prac. Wszelkie komentarze oczywiście mile widziane i z góry za nie dziękuję. Na początek nieco postaci: A tu trochę environments: Stylizowane matte paintings, większość z mojego mini-artbooka, nad którym obecnie pracuję (po kilkusekundowe testy projekcji 3D chętnych zapraszam na moją stronę): W tej chwili pracuję nad wieloma nowymi projektami, więc za jakiś czas druga porcja grafik :) Pozdrawiam.