ItalianCopper
Members-
Liczba zawartości
93 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Kielce
ItalianCopper's Achievements
Newbie (1/14)
23
Reputacja
-
Zaktualizowałem sterownik, niestety bez zmian. Spróbuję jeszcze zainstalować oba maxy na innym komputerze i tam zrobić porównanie
-
W zasadzie to nie mam takiego sterownika jak DirectX... Takie mam: Nitrous direct3D 11 Nitrous direct3D 9 Nitrous Software Legacy direct3D Legacy OpenGL Próbowałem wszystkich i wszystkie oprócz tego zalecanego nitrous 11 to jest już totalna padaka. Ja na tej karcie graficznej mam tylko 2GB pamięci - może to jest przyczyna? Jak wyłączam adaptive degradation to jest lipa straszna. Z kolei jak jest włączone to muszę poczekać dłuższą chwilę aż się załączy żeby obrócić ekran, ale jak już się załączy to mogę kręcić bez lagów(dopóki wyświetla złożone siatki jako boxy) W 2012 zamiast adaptive degradation jest coś takiego jak progressive display i to zdaje się działać dużo lepiej, chociaż jak to wyłączam to i tak jest szybciej niż w 2014 z wyłączonym adaptive degradation
-
Nitrous 11, tam już wyżej pisałem
-
Hej, dzięki, w sumie o tym nie wiedziałem, myślałem że jak to nie są kopie tylko "instances" to 3d max ma jakiś uproszczony sposób liczenia. Tak czy siak w mojej sytuacji to dalej wiele nie wnosi. Test z boxami zrobiłem tylko żeby porównać wersję 2012 i 2014. Pewnie bym się tym tak nie przejmował i szukał jakiś rozwiązań na około gdyby nie to że mam doświadczenie z 2012 gdzie okazuję się działać wszystko szybciej. Teraz nie wiem czy sprzedawać 2014 i dalej pracować na staruszku czy może istnieje jakieś rozwiązanie
-
Tryb shaded, Nitrous 11. nie potrzebuję żadnych fikuśnych bajerów, większość tekstur też wyłączam zwykle żeby wyświetlało mi gładki kolor. Wydajność i szybkość pracy jest dla mnie najważniejsza ponieważ sceny coraz bardziej puchną. Dlatego jestem trochę załamany tym co się dzieje Właśnie też myślałem że może chodzi o jakiś typ obiektów w tej scenie dlatego zrobiłem testy ze zwykłymi boxami i też szału nie ma
-
Cześć, Właśnie kupiłem licencję wieczystą maxa 2014. Wcześniej pracowałem na 2012. Wiem, że mega oldschoolowo, ale jeszcze się rozwijam i póki co nie mogę sobie pozwolić na subskrypcję maxa... W każdym razie wszędzie czytałem, że w wersji 2014 autodesk zrobił duży przeskok jeśli chodzi o płynność pracy w viewporcie. Nadarzyła się okazja więc kupiłem licencję, zainstalowałem, wszystko pięknie do momentu odpalenia pierwszej sceny. Masakryczne lagi, scena, gdzie w 2012 miałem fps w okolicach 20-30, co jest dla mnie znośne podczas pracy nad dużymi projektami to w 2014 jest ok. 0,2fps, totalne zamrożenie. Robiłem też proste testy na zasadzie tworzenia dużych ilości instancji prostych box'ów i tutaj też wydajność w 2012 była większa Mieliście może podobne problemy? Z autodeskiem oczywiście nie jestem w stanie się skontaktować gdyż nie jestem subskrybentem... Dla jasności sytuacji podaję parametry komputera: I7-6700K 4GHz 32GB DDR4 GeForce GTX 960 Będę mega wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź, bo póki co jestem załamany tą "zmianą na lepsze" Mały update: Zrobiłem test i w nowym pliku załączyłem tę dużą scenę jako XREF i śmiga normalnie, mimo że musi wyświetlać tę samą ilość informacji. 0_0
-
Kurde, fajnie, że się tym podzieliliście, dzięki! Odczuwam właśnie w 2012 bardzo braki w wydajności i staję na uszach żeby uciągnąć jakieś większe projekty zastanawiając się czy to ja nie znam jakiś magicznych sztuczek czy problem jest z softem. Bo hardware już przerabiałem przeróżny i to nie tutaj leży problem. Niestety licencje wieczyste z drugiej ręki to są w tym momencie białe kruki. Takie z dwiema głowami i czterema nerkami. Próbowałem szukać na różnych polskich i zagranicznych stronach i puściutko, więc pozostaje opcja comiesięcznego haraczu...
-
Haha, no to widzę że nie jestem jedyny, kto kroi sceny bo brakuje ramu :D Ale też chodzi mi o wydajność w samym viewporcie jak budowałeś scenę, nie zamulało? Ja jestem trochę zacofany jeśli chodzi o soft bo siedzę na maksie 2012, więc może w nowszych wersjach jest lepsze wykorzystanie mocy procka, bo u mnie ciągnie tylko z jednego wątka i nie da się tego przeskoczyć -_-
-
Wow, robi wrażenie! Podpowiesz jak zarządzasz sceną, w której jest tak dużo obiektów high poly? Pracujesz na xrefach, czy to wszystko jest władowane do jednej sceny?
-
No niby tak, ale jak sobie pościągałem różne tego typu teksturki to: 1)AO jest za jasne dla mapy reflection, więc i tak trzeba przerobić, 2)mam jeszcze mapkę roughness, która jest zdecydowanie za jasna żeby ją dać w slot roughness(chyba że z wartością ~10). 3)Odkryłem, że odwrócona mapka roughness dobrze się sprawdza jako mapa reflection. 4)Dodatkowo mam Albedo i Diffuse - generalnie albedo wychodzi dużo naturalniej więc nie bardzo rozumiem po co zostało dodane diffuse. W konkluzji, najbardziej na swoim miejscu są displacement(height), normal map i albedo, reszta pozostaje sprawą otwartą, więc chyba każdy po trochu miał rację ;)
-
Ok, dzięki. Myślałem, że te poszczególne mapy mają jakieś konkretne zastosowanie, ale widzę, że to jest sprawa dość otwarta :)
-
Ostatnio wyrastają jak grzyby po deszczu skany 3D obiektów oraz tekstur. Chciałem sobie temat sprawdzić i przetestować i natrafiłem na mur. Mianowicie nie mam pojęcia jak użyć poszczególnych map żeby uzyskać tak genialny efekt jak na przykładach z netu. Nie udało mi się znaleźć żadnego tutoriala traktującego o tym, więc mam nadzieję, że może ktoś z was rzuci trochę światła na ten temat. Pobrałem sobie darmowe mapki kostki brukowej z cgtextures.com. o stąd dokładnie: https://www.textures.com/download/3dscans0004/125602 Są tam takie mapy jak: ALBEDO, DIFFUSE, DISPLACEMENT, NORMAL, AO Podpowie ktoś jak ich użyć żeby było pięknie? :) Pracuję w 3dsmax 2012 + Vray Z góry dzięki za pomoc
-
Total War Saga: Thrones of Bratannia - zwiastun od Platige Image
ItalianCopper odpowiedział adek → na temat → Aktualności (mam newsa)
Tylko czekałem na to aż coś takiego się wydarzy. Nie zawiodłem się i osobiście już zacieram ręce :) Zwiastun piękny, pozostawia niedosyt i to jest raczej na plus! -
Railclone - czy istnieje alternatywa?
ItalianCopper odpowiedział ItalianCopper → na temat → Modeling
O kurde, faktycznie. Jestem chyba przewrażliwiony przez to, że tak wiele programów teraz zaczyna działać na zasadzie abonamentu i nazywają to subskrypcją, więc jak widzę roczną subskrypcję podczas kupowania programu to od razu działa to na mnie odstraszająco. Wątek można w sumie zamknąć :) -
Railclone - czy istnieje alternatywa?
ItalianCopper odpowiedział ItalianCopper → na temat → Modeling
Ok, wszystko byłoby fajnie gdybym kupił licencję zanim wprowadzili subskrypcję. Ja jednak wcześniej pracowałem na railclonie jak byłem zatrudniony, a teraz jak przeszedłem na swoje okazuje się, że musiałbym płacić 220€ rocznie, a dla mnie jest to spory koszt jak na dodatek do programu. Chyba, że ktoś chciałby odsprzedać licencję wieczystą to chętnie odkupię :)