Jump to content

groch

Members
  • Content Count

    330
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

47 Excellent

About groch

  • Rank
    Member
  • Birthday 02/23/1992

Recent Profile Visitors

5,648 profile views
  1. Hej wszystkim, od dłuższego już czasu zastanawiam się nad tym, gdzie i w jaki sposób najkorzystniej prowadzić firmę, jako grafik 3D. Słyszałem i czytałem trochę na temat spółek ltd w UK, że podobno za rok płaci się tyle, ile w Polsce za 3 miesiące. Chciałbym zapytać, jaka jest wasza opinia na ten temat z punktu widzenia grafików. Jakie są wady i zalety spółek ltd w UK i firm w Polsce. Chodzi mi oczywiście o legalne prowadzenie spółki w Anglii. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć, wynika że... Spółka ltd w Anglii: Zalety: - znacznie wyższa kwota wolna od podatku, 62500 zł rocznie, czyli 5208 zł miesięcznie, przy 3 dyrektorach w spółce jest to 187500 zł rocznie. - nie musimy płacić ZUSu Wady: - mając firmę w Anglii podobno otrzymanie kredytu w Polsce jest niemożliwe - kredytu w Anglii też nie dostaniemy, bo trzeba mieć tam stały adres zamieszkania i widnieć na jakiejś liście wyborczej - z ubezpieczeniem z UK nie mamy co liczyć na leczenie w Polsce, więc i tak trzeba wykupić ubezpieczenie w Polsce - jeśli posiadamy centrum życiowe w Polsce i Urząd Skarbowy to wykryje, może się to skończyć kolosalną grzywną i odsetkami Przykładowe roczne wyliczenie: Jednoosobowa działalność gospodarcza w Polsce: Przychód: 10000 zł Podatek dochodowy 19%: 1900 zł ZUS: 1246 zł Księgowość: 149 zł Przychód za rok: 80460 zł Spółka ltd w Anglii: Przychód: 10000 zł Podatek dochodowy: 0 zł, bo mając przynajmniej 2 dyrektorów, kwota wolna od podatku to 10416 zł ZUS: 0 zł Księgowość: około 631 zł (cena za księgowość, to przeważnie 99 funtów + 15 funtów na dyrektora, czyli 129 funtów) Założenie spółki: około 900 zł Ubezpieczenie zdrowotne w Polsce: około 125 zł Przychód za rok: 110028 zł Różnica więc, to 29568 zł rocznie. Dochodzą jeszcze koszta biletów do UK, ale na pewno i tak wychodzi na plus. Dodam, że od początku września prowadzę jednoosobową działalność w Polsce. Póki co mam ulgę na start i płacę 342 zł na ubezpieczenie zdrowotne przez 6 miesięcy. Co o tym myślicie? Czy macie jakieś doświadczenie już w temacie prowadzenia firmy w Polsce i w UK?
  2. Hej, czy ktoś może orientuje się, czy praca wykonywana przez grafika 3D zalicza się do IP Box, czyli możliwości odliczenia 5%, zamiast np. 18-19% podatku? Czytałem, że w przypadku gdy grafiki są nieodłącznym elementem programu komputerowego, wtedy taki przychód się zalicza. Czyli np. modele, animacje, tekstury na potrzeby gry komputerowej też by się zaliczały? Albo np. wizualizacje biżuterii do sklepu internetowego? Jest to w końcu nieodłączna część programu napisanego przez programistę. Na cgtrader, które służy też za platformę do przyjmowania i wykonywania zleceń 3D, w regulaminie piszą o przekazaniu praw autorskich: Więc chyba dałoby radę takie grafiki zaliczyć?
  3. Hej wszystkim, interesuje mnie kwestia związana z podejmowaniem się zleceń ze strony CGTrader (bądź jakiejkolwiek innej strony z ogłoszeniami 3D). Obecnie rozpocząłem działalność gospodarczą, jednak zastanawiam się, czy nie bardziej opłacalną opcją byłyby umowy o dzieło. Dzięki temu nie musiałbym opłacać składek ZUS, a ubezpieczyłbym się we własnym zakresie. Jednak nie bardzo orientuję się, czy umowy o dzieło są możliwe przy współpracy takiego rodzaju, jak strony jako pośrednicy ze zleceniami 3D. Wygląda to tak, że zlecający zakłada projekt z opisem zlecenia na CGTrader, grafik zgłasza się do jego wykonania, zlecający zatwierdza go, jako wykonawcę i przelewa pieniądze, które są przechowywane przez CGTrader do czasu ukończenia projektu. Po ukończeniu, CGTrader przelewa pieniądze na profil wykonawcy, a każdego 18-19 dnia miesiąca wypłacana jest kwota na PayPal. Czy dałoby się do tego podpiąć umowy o dzieło, czy nie bardzo?
  4. Nóż survivalowy wymodelowany w Fusion 360:
  5. Fajne rzeczy tu się wyprawia! :) Modelujący skill ekstra. Jakie są Twoje przemyślenia na temat Quixela i Substance Paintera? Próbowałem jednego i drugiego i efekty chyba bardziej podobają mi się quixelowe, choć pewnie powinienem dłużej posiedzieć przy SP. A Tobie jak się pracuje w Substance?
  6. Hej! Póki co jednak porzuciłem pomysł z shortem i zająłem się bardziej dłubaniem pojedynczych modeli. Takie coś na dziś, jak na razie WIP. Wymodelowane, oteksturowane i wyrenderowane w Blenderze (Blender Cycles): A tutaj trochę zabawy z tworzeniem shaderów w Blenderze (render w Blender Cycles, jedynie model zapożyczyłem od LuxRendera):
  7. Czyli zapewne można zostać przyjętym na podstawie wysokiej jakości prac, ale tak czy inaczej skończy się na przeniesieniu do innego softu. ;)
  8. Cześć wszystkim, chciałbym zapytać, co sądzicie o zależności pomiędzy posługiwaniem się Blenderem, a szukaniem stałej pracy w studiu. Czy pomimo iż uwielbiam Blendera, czuję się w nim najbardziej komfortowo, to koniecznością będzie przeniesienie się np. do Mai, w przypadku jeżeli chcę znaleźć pracę stałą w Warszawie? Czy to są standardy korporacyjne, których nie da się przeskoczyć i nawet, jeżeli jakiś blenderowiec osiągnie takie same efekty w swoich pracach, to pracodawca nie będzie w stanie go przyjąć?
  9. Dzięki za odpowiedź Ania, miło że tak świetna artystka się udzieliła. :)
  10. Heheh, no tak, dobrze powiedziane. ;)
  11. Hej, chciałbym zapytać Was, co sądzicie o dodawaniu znaków wodnych do zadań rekrutacyjnych / próbnych. Przeszedłem parę testów, które po wysłaniu zadania pozostały bez żadnego odzewu pomimo zapewnienia, że otrzymam odpowiedź. Moim zdaniem dojrzały pracodawca powinienem zrozumieć umieszczenie znaku wodnego na mojej pracy, ale dla pewności wolę zapytać - czy to może być w jakiś sposób obraźliwe dla pracodawcy?
  12. Hej wszystkim. :) Dawno mnie tu nie było, ale niedawno znów wciągnąłem się w Blendera i zrodził się w mojej głowie pomysł na rozpoczęcie prac przy swoim własnym filmie (shorcie). Pomyślałem, że będę dokumentować wszystko w tym miejscu. W tej chwili pracuję nad wymodelowaniem głównej postaci. Zacząłem od głowy, na ten moment nie zaimplementowałem jeszcze tekstur, oprócz normal mapy. Wyrzeźbiłem ją w Sculptrisie i ZBrushu, wykonałem retopologię i wypaliłem detal z rzeźby. Taki szybki, prosty render w Blender Cycles: Edit: Jeszcze taki render sprzed chwili, sprawdzam różne wersje oświetleń itp. Zacząłem malować też teksturę diffuse: Pracuję dalej nad teksturą, chyba bardziej podobają mi się ciemne usta i jasna szczęka, więc będę chciał to poprawić: Nieco większa rozdzielczość + dodana specular mapa:
  13. Hejho! Trochę prac ode mnie, takich i owakich. ;) Koncepty:
  14. Chyba ripoff, a nie inspiracja. :P Mimo, że sam trailer ładny, to mi nie podoba mi się takie posunięcie. Co i innego w przypadku gry oficjalnie rozgrywającej się w świecie Beksińskiego.
  15. Dzięki! :) Rzeczywiście od połowy w dół mógłby pojawić się cień, ale już tam, pracę uważam za skończoną i zmierzam dalej, oczywiście mając w pamięci Twoją uwagę. ;) A tymczasem... Toothless :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy