Jump to content

tomekkie

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About tomekkie

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Kraków
  1. tomekkie

    Scena3d: Hala

    Lightmapuje się tylko oczywiście statyczne elementy sceny, zazwyczaj stanowią one większość elementów. Chciałbym też zasugerować połączenie obydwu scen w całość, bo różnią się przecież tylko samochodami, dlaczego więc nie zrobić przycisku var on: boolean = true; if (GUI.Button(.....) { on = !on; GameObject1.active = on; GameObject2.active = !on; } - żeby nie przeganiać tej samej hali przez łącza 2 razy.
  2. BizU i ola-f - dzięki za Wasze uwagi i dyskusję. ola-f - o ile wiele rzeczy zapewne łatwiej zrealizować jest w Unity3d, to na pewno też i wiele rzeczy lepiej i łatwiej zrobić albo też da się zrobić tylko we Flashu, choćby zadania w zakresie grafiki 2d. Ale i tu nie ma żadnego problemu, gdyż technologie te mogą współdziałać ze sobą w ramach określonej aplikacji internetowej i przekazywać sobie nawzajem jak i skryptom javascript dane i eventy. No ale dyskusja na założonym tutaj przeze mnie wątku zeszła nam na bardzo techniczne tematy, a ja miałem bardziej nadzieję na uzyskanie opinii z punktu widzenia klienta i potencjonalnego zleceniodawcy. Chodzi mi po prostu o to że w takich walkthrough, jakie można najczęściej spotkać na stronach internetowych lub na stoiskach targowych developerów,obecnie najczęściej stosuje się jednak animacje zaszyte na sztywno, wyrenderowane klatka po klatce, zapewne w programach takich jak 3dsmax, cinema4d, czy blender. I chodzi mi o porównanie jakości/atrakcyjności pomiędzy tymi "tradycyjnymi" animacjami, a animacjami interaktywnymi jakie zrobić w Unity3d lub podobnych technologiach. Pozdrawiam, tomekkie
  3. No ale czy może mi ktoś pokazać jakieś przykłady podobne do znajdujących się na mojej stronie ale wykonane w technologii Molehill? Jak chciałęm przed chwilą zobaczyć demo Molehill, to każą mi instalować Flash Player 11 incubator build, czyli tak jak gdyby było to w fazie eksperymentu. Większość osób działających przedtem w obszarze Papervision przerzuciła się do Unity i nic dziwnego, skoro pv3d renderuje na zasadzie sortowania trójkątów opartego na procesorze a Unity metodą raycastingu w oparciu o kartę graficzną i przepuszcza bez problemów siatki o ilości trójkątów o kilka rzędów większej niż pv3d. W pewnym momencie spostrzegłem, że pv3d przestało się rozwijać - w repozytorium na GoogleCode przestały pojawiać się nowe pliki. Idąc po tym tropie natrafiłem na Unity. I muszę powiedzieć, że zrobić cokolwiek (przynajmniej dla mnie) idzie w Unity znacznie szybciej i łatwiej niż we Flashu.
  4. Witam, Chciałem zasięgnąć opinii profesjonalistów z forum na temat przydatności technologii Unity3d do tworzenia profesjonalnych architektonicznych animacji walkthrough. Jako tło do tej może posłużyć kilka animacji, które zamieściłem na swojej stronie, a poniżej link do jednej z nich: http://virtualplayground.d2.pl/Unity/BizarreLiquidsExpo/Expo.html Przy okazji proszę o krytyczne opinie i oceny. Ostatnio zainteresowałem się programowaniem obiektowym, bo kiedy chodziłem do szkoły było ono jeszcze w powijakach i nie miałem wtedy okazji zdobyć żadnych umiejętności ani wiedzy na ten temat. Zainteresowania te zacząłem ćwiczyć od ActionScriptu Flasha, potem Papervision3d, a teraz Unity3d. Jakkolwiek na naukę podobno nigdy nie jest za późno to pytanie czy warto i czego warto. I tu brakuje mi szerszego i świeżego spojrzenia i może tu na forum uda mi się uzyskać jakieś odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam, tomekkie
  5. Nie podzielam tej opinii, że Unity odstrasza. Sam ostatnio wysłałem do różnych klientów około 10 wizualizacji, które zamiast tradycyjnie w postaci obrazków statycznych, tym razem zrobiłem w postaci interaktywnych animacji (walkthrough/walkaround/orbit) w Unity3d. Ku mojemu zaskoczeniu nie tylko miałem żadnej reklamacji i nikt nie miał problemów z odtworzeniem, a wszyscy byli raczej pozytywnie zaskoczeni. Technologia Unity rozpowszechnia się obecnie bardzo szybko. Od dłuższego już czasu Google Chrome ma natywnie wbudowane pluginy do Unity, podobnie jak do Flasha. Z kolei mnie zajęło to naprawdę niewiele więcej czasu niż przy podejściu tradycyjnym.
  6. tomekkie

    Scena3d: Hala

    Sceny naprawdę super super, ale czas ładowania wydaje się nieproporcjonalny do zawartości i wystawia użytkownika na poważną próbę cierpliwości. Zatem przydałby się jakaś animacja w czasie ładowania, czy też level ładujący wzorem loaderów we Flashu. Jeżeli rzeczywiście nie ma tam lightmap - to skądże bierze się taka objętość pliku? A lightmapy byłyby jaknajbardziej na miejscu, skoro scena jest statyczna, bo z FPS jest naprawdę słabo. A poza tym fantastycznie. Pozdrawiam, tomekkie
  7. Obecnie do animacji walkthrough znacznie lepiej od Flasha nadaje się Unity3d. W sensie zarówno efektu jak i łatwości realizacji. Technologia Unity3d jest stosunkowo nowa ale rozpowszechnia sie obecnie bardzo szybko - jeśli ktoś używa Chrome - to plugin do odtwarzania, podobnie jak plugin do Flasha jest w Chrome natywnie wbudowany. Zapraszam na swoją stronę http://virtualplayground.d2.pl, gdzie umieściłem kilka własnych przykładów animacji.
  8. Polecam Unity3d. Można bez problemów zrobić walkthrough zarówno samoodtwarzajace się jak i interaktywne. I w postaci zarówno samodzielnej aplikacji jak i WebPlayera do umieszczenia w internecie, a nawet na Androida i iPhone'a. Trochę przykładów umieściłem na mojej stronie http://virtualplayground.d2.pl
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy