Witajcie, zrobiłem większość tutoriali z tego forum i bardzo mi pomogły, ale szukam czegoś co pomoże mi zapoznać się z tworzeniem modeli i textur do gier (low poly, tak mi sie wydaje) dużo tutaj tutoriali jest z wykorzystaniem "ray" co mi odradzono xD
Ponadto prosiłbym tutoriale o podstawie zbrusha (narazie nie koniecznie bo chiałbym wiare opanować 3ds max + textury)
PS: działam na 3ds max
Chciałbym poćwiczyć robienie modeli z concept artów i mam pytanie czy korzystanie z conceptów znalezionych w google uznane by było za kradzież ? (tylko nauka, nie do komercji)
Ps: Pytanie z innej beczki, o co chodzi z texturowaniem w 3ds i ps ??
Siema,
Cheewb mam dokładnie identyczny problem.
Żeby znaleźć prace trzeba mieć portfolio aby mieć portfolio potrzebne są nasze dzieła aby zrobić dzieła trzeba mieć program aby mieć program trzeba mieć prace ;s
Chciałbym pracować w studiu gamingowym gdzie wykorzystuje się 3ds max a w 30 dni niczego zaawansowanego nie nauczę ;s
Pytam z ciekawości bo dopiero zaczynam nauke xD
Ciężko się wkręcić na grafika 3d do jakiegoś studia ?
Jak załapać się na staż ? jakieś stronki kto akurat może wziąć kogoś do nauki ?
Wielkie dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze pare pytań:
1.Wiem że potrzebne są 3 programy do modelowania(3ds max) do organiki(zbrush) i do textur (ps). Nie wiem tylko do czego dokładnie jest ten zbrush i na czym polega organika/ Sculpty
2.W grach stosowane są silniki graficzne np w Wiedzminie 2 jest autorski (red engine?) i co jest on importowany do 3dsa ?
3.Co daje vray do 3ds max ? opłaca się go pobrać/kupić ?
4.Textury, jak je zrobić/pobrać?
Dobra to może było głupie pytanie, bo dla chcącego nic trudnego ;]
Moglibyście podać odpowiedzi do innych pytań ?? Najbardziej interesuje mnie opogramowanie , tutoriale i co robić by najlepiej "wykształcić" się na grafika do gier
Ps: Up właśnie dlatego tutaj pytam, żeby nie znaleźć informacji z przed 10 lat, a poza tym nie mam pojęcia co mam zrobić, ogólnie jestem zdezorientowany... w dziale Game art nie moge znaleźć informacji jak zacząć ;s
Witam, nazywam się Karol i mam 16 lat(za pare miech 17), ale do rzeczy.Zawsze interesowała mnie grafika i gry komputerowe. Mam więc parę pytań do was profesjonalni graficy:
1.Mam 16 lat i przebywałem na sporo forach jednak każde było jedynie o 2d i liznąłem każdą z dziedzin i uznałem, że to nie dla mnie, jednak czy nie jest już za późno by zacząć działać w 3d ?
2.Chciałbym w przyszłości zostać grafikiem w firmie tworzącej gry komputerowej. Jak mam zacząć jakieś porady?
3.Z jakiego oprogramowania korzystać (nie miałem z żadnym większej styczności)
4.Jakieś tutoriale dla początkujących i wsparcie było by mile widziane :P
5.Jakie polecacie studia związane z 3d? (Warszawa, Białystok)