Skocz do zawartości

Azunai

Members
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Inowrocław

Azunai's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Czy znacie jakiś plugin, który pomagałby/usprawniał tworzenie efektu spawu? Przeglądałem już wiele wideotutoriali na youtube i sam potrafiłbym to również ładnie wymodelować ale chodzi o to, że tworzenie takiego efektu jest pracochłonne, dlatego pytam się o taki plugin do maxa.
  2. O takim rozwiązaniu myślałem zanim napisałem posta. Ale pomyśl ile czasu zajmie zaznaczenie wszystkich edgów jeżeli siatka na którą będzie się nakładać spline'a będzie dużo bardziej zagęszczona, a krzywa początkowa bardziej skomplikowana… to byłoby co najmniej uciążliwe i nie efektywne. Tak do 20 kawałków to jeszcze ujdzie ale przy… hmm 100 to już tragedia. Ciekawi mnie jednak rozwiązanie miracha.
  3. Ale masz na myśli spline jako wynik operacji czy jako krzywa początkowa? Bo jeżeli jako wynik operacji to może być. W każdym razie czy mógłbyś podać przepis jak to zrobić? Będę wdzięczny.
  4. Mam obiekt Loft jak na poniższym obrazku i krzywą NURBS Curves. Jak "nałożyć" tą krzywą na ten obiekt ale nie chodzi mi o połączenie z obiektem Loft ale o to aby ta krzywa jak gdyby "położyła" się na tym obiekcie-tależu tak by była nadal krzywą typu NURBS Curves. ShapeMerge tutaj mi nie pomoże bo przenosi/kopiuje ją na tan obiekt i dalej nic z nią nie można zrobić.
  5. Nie wiem czy może pytanie nie jest doprecyzowane. Chodzi mi o efekt taki jak na tym obrazku:
  6. Renderuję przy pomocy mental ray'a. Jak uzyskać efekt oświetlenia jako daje dioda LED (zwykła, nie jakaś super jasno świecąca), która daje ładne punktowe oświetlenie, ale której światło niemal zupełnie nie oświetla obiektów położonych w odległości 10 - 20 cm od niej? Jestem początkujący i na razie domyślalm się że będzie to pewnie światło typu omni.
  7. Używam Mental Ray'a i używam też materiałów mentalowskich. Nie wiem jednakże jak zrobić takie realistyczne szkło jak na poniższych obrazkach, których przeźroczystość była by zależna od grubości? Przeczytałem, że do tego służy materiał (czy te właściwość) Transculent. Ja zazwyczaj wychodzę od materiału Arch & Design. W tym materiale w ramce Refraction jest ramka Transculency z opcjami Weight i Color ale coloklwiek tam zmienie nie wpływa to na przeźroczystość. Pomóżcie proszę jak można to poprawnie zrobić…
  8. Zastanawiają mnie dwie rzeczy: 1. Korbka od kołowrotka nie jest przyczepiona centralnie z boku. Nie wędkuję więc nie znam się na tym ale wydaje mnie się, że powinna być centralnie. 2. Żyłka nawinięta na kołowrotek oraz ta część żyłki, która bezpośrednio z niego się odwija mają różne przekroje. Przynajmniej tak widać na tym obrazku. Może to wina takiego a nie innego ułożenia modelu i perspektywy ale widać, że średnica żyłki od haka do kołowrotka wyraźnie się zwęża (zwłaszcza w części bliżej kołowrotka). 3. Edit. Jeszcze jedna rzecz. Żyłka z tego co widać nie jest napięta. Zatem jej geometria nie powinna być taka jak wędki ale powinna „zwisać” swodobnie pomiędzy poszczególnymi zaczepami. Jeżeli byłaby napięta (na co wskazuje mocne wygięcie wędki), to pomiędzy poszczególnymi zaczepami powinny być odcinki proste. U Ciebie widzę, że jest wygięta w górę co jest sprzeczne z zasadami grawitacji (chyba, że sceneria nie jest na Ziemi lecz w kosmosie, ale skąd żuk gnojarz w kosmosie…). Generalnie to teraz dopiero zobaczyłem, że na przednim kole jest plasterek :) Genialne. Czekam z niecierpliwością na postępy pracy. Pozdrawiam
  9. Ja również na DrSamoZlo. Sekatorek prosto lecz bardzo estetycznie wykonany.
  10. Jak widać na załączonym obrazku. Mam dwa ruchome elementy A i B oraz "siłownik" składający się z dwóch elementów C, D dodatkowo proste złącze w postaci walca R. Problem tyczy się połączenia elementów C i D do elementów odpowiednio B i A w taki sposób, że rotacja elementu A względem osi walca R poniesie za sobą zmianę położenia i długości narysowanej czerwonej strzałki, wzdłuż której zmieniłyby się również położenie elementów siłownika. (Jak zatem zaczepić interaktywnie dolną część siłownika C i skierować jego górną część w kierunku zaczepu A, oraz analogicznie jak zaczepić interaktywnie górną część siłownika D i skierować jego dolną część w stronę zaczepu B)? Przeglądając tutki wiem, że gdyby nie było tego siłownika to sprawa byłaby prosta, bo wystarczyłoby użyć funkcji Select and Link z A do R i z R do B i po kłopocie ale niestety doszedł siłownik i on wszystko psuje. Modeluję najpierw w wersji prostej (tj. całkowicie rozłożonych ramion maszyny), później będę je zginał w celu uzyskania odpowiednich kątów rozwarcia w zależności od podłoża. Jeszcze jedno. Jako, że jestem począktujący (od kilku tyg. pracuję w 3ds maxie) to proszę o jak najbardziej szczegółowe rozwiązanie problemów bez skrótów myślowych bo w przeciwnym wypadku nie ogarnę tego. Zastanawiałem się w jakim dziale napisać ten wątek. Z jednej strony takie pytanie pewnie byłoby naturalne dla animacji ale ja tego nie będę animował. Na razie uczę się 3ds maxa. Dział Modeling też nie za bardzo tu pasuje, bo to nie jest modelowanie obiektu, a ustawienie obiektu (interaktywne podczepienie jednych obiektów do innych) ale znowu uważam, że choć nie jest to modelowanie lokalne jednego obiektu to jednak jest to modelowanie lokalne w pewnym otoczeniu obiektów i odpowiednie ustawienie tego siłownika wpłynie na model całej konstrukcji. W końcu postawiłem na dział Modeling. Jeżeli nie jest on we właściwym dziale to najmocniej przepraszam, ale człowiek uczy się na błędach całe życie, a najlepiej na własnych.
  11. Aaaa no chyba, że się tak samo nazywa. Mnie loft kojarzy się z wyciskaniem splajna obrysem innego splajna. W takim razie przepraszam za wprowadzenie niepotrzebnego zamieszania. Dziękuję, za info, zaraz przetestuję to rozwiązanie. Edit: Działa. Dziękuję za odpowiedź.
  12. Nie chodzi mi o loft. Chodzi mi o utworzenie powierzchni płynnego przejścia z jednego splajna do oddalonego od niego drugiego splajna.
  13. Mój problem jest pewnie bardzo podstawowy ale jako, że jestem początkujący to nie znalazłem w tutorialach rozwiązania następującego problemu: Jak otoczyć dwa spline'y (rysunek poglądowy poniżej) będące jednym obiektem powierzchnią? Tak aby powstała taka powiedzmy pseudo-rura przechodząca w sposób płynny od widocznej elipsy do Ngon'a…
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności