Miłosz3ds, trochę mnie naprowadziłeś, chodzi o głębie kolorów, tylko problem jest bardziej skomplikowany. Obraz *.png który pierwotnie zapisałem do tego formatu, ma głębie kolorów 32 bity tego dowiedziałem się w właściwościach tego pliku. A plamy pojawiają się już przy samym renderze, dlatego, że w renderze głębia kolorów jest 16 bitów, bo poprzez zmianę głębi kolorów w tym obrazie *.png z 32 bity na 16 bitów, obraz nie zmienił się ani troszeczkę.
Więc podejrzewam, że Miłoszu nie dasz rady mi pomóc, w SketchUp'ie nie potrafię znaleźć niczego gdzie można było by zmienić głębie kolorów ani w ustawieniach ani podczas zapisywania to obrazu. Będę wdzięczny jeśli jednak ktoś da radę mi pomóc.
Mam dwa problemy mianowicie, pierwszy to taki, że na renderze pojawiają się plamy i nie wiem które ustawienie/a zależy/ą od tego. A drugi to problem z Antialiasing'iem w pomiędzy oknem a tłem. Wrzucam grafikę:
Masz racje, ale program płatny i trudny w obsłudze. I za bardzo się pospieszyłem z tym pytaniem, bo jednak znalazłem program DevalVR łatwy w obsłudze, otwierasz plik i tylko prawym przyciskiem ustawiasz czy to obraz Normalny, Cylindryczny, Sferyczny, Rybie Oko, Stereograficzny, Kopuła, czy panoramiczny. I co najważniejsze darmowy.
P.S
Ale dziękuje za szybką odpowiedz, często wole sam się zmagać z problemami, no ale teraz wyszło jak wyszło. :)
Wybaczcie, że tutaj o to pytam. Od dawna szukam programu na którym mógłbym przeglądać zdjęcia sferyczne wyrenderowane V-Ray'em, kiedyś taki posiadałem na komputerze, ale gdzieś się zatracił, albo go wcale nie ma. Gdyby ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny. Oczywiście nie chodzi mi o program WPanorama bo on tylko obsługuje zdjęcia panoramicze.
Chodzi mi coś na styl tego. http://www.trzywymiary.com/#/palac/
Mi co się pierwsze co rzuciło w oczy w Image Sampler lekka przeginka z tym max subdivs, to najbardziej wydłuża render moim zdaniem, i odznacz antialiasing, bo kiedyś w jakimś tutorialu słyszałem, że ta opcja wygładza krawędzie piksel po pikselu co też wydłuża render. Min Subdivs i Max Subdivs wygładza w miejscach gdzie jest najmniej potrzebne i najbardziej potrzebne. :)
Jeśli posiadasz jeszcze jakieś komputery w domu, polecam skorzystanie z opcji Distributed Rendering, renderowanie jednego obrazu za pomocą wielu komputerów w sieci LAN. To przyśpiesza render.
Witam
Potrzebuje pomocy od jakiegoś czasu próbuje się sam uporać z tym problemem ale nie przyniosły żadnych efektów.
Problem tkwi w Environment'cie, kolorystyka w renderze jest nieco matowa i staram się zaleźć rozwiązanie tego problemu.
Oto przykład panoramy i render'u:
Proszę o pilną pomoc.
Krzaki wyglądają na bitmapę z kanałem alfa co psuje całą wizualizacje, jak już inni powiedzieli kamyczki wyglądają sztucznie, oświetlenie też nie ciekawe jak już ktoś powiedział. Brak ci jeszcze doświadczenia, więc próbuj i ucz się na błędach. Mam nadzieje że następna wizualizacja będzie 100 razy lepsza.
Taka opcja nie istnieje, modele stworzone przez użytkowników są tylko i wyłącznie dla programu Google Earth, post ma już prawie 4 lata, ale to dla tych którzy mieli by takie samo pytanie. Możecie sobie ściągać modele z miast i je układać ale od razu mówię, nie męczcie się, ponieważ dobrej jakości nie dostaniecie ze względu na to, że każdy model w Google Earth nie przekracza 10 MB co odbija się potem na małych teksturach.