Jump to content

NOOB

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About NOOB

  • Rank
    Member
  1. Witam! Zawsze robiłem animacje postaci w tak że model a potem szkielet do animacji (boone tools). Ale obejrzałem making off z gry o tron i księgi dżungli. I tam smok jak i zwierzęta miały wymodelowane szkielet, mięśnie, skórę(model który widzimy). Po co modelować aż 3 warstwy? w przypadku mięśni to już wiem że da się zrobić że się bedą skurczyć i rozkurczać, i na nich potem zrobić skin, ale po co modelować prawdziwy szkielet?
  2. Ja pisałem inżynierkę, z grafiki i animacji, głównie do gier bo mój prehistoryczny komputer do fotorealistycznych wizek się nie nadaje. Ogólnie wyglądało to tak, krótki wstęp ogólnie o grafice komputerowej co to jest 2d/3d, co to jest hifh poly, low poly itp. Potem o modelowaniu 3d, ja używałem maxa i zbrusha. Potem o animacji tutaj 3d max i teksturowanie substance painter oraz photoshop. Opisałem to tak że wziąłem jakiś model/teksture jako przykład i opisałem jak to powstawało, oraz dlaczego zrobiłem tak, a nie inaczej. A na koniec proces eksportowania do silnika. Potem Promotorowi się zachciała zrobić z tego wirtualny spacer, więc musiałem programować, i to był ostatni rozdział. Teraz jestem stażystą w biurze architektonicznym i robię wizki już mam 3 pomieszczenia na koncie. My używamy maxa, projektantki uważają że maya lub blender gorzej się sprawdza w modelowaniu zwłaszcza kiedy jakaś większa precyzja jest potrzebna. Ale tak naprawdę program weź se jaki chcesz ważne abyś ty sie biegle w nim poruszał. Ewentualnie porównać oba w ramach pracy. Co do wizek mysle że jednym rozdziałem mogło być samo tworzenie materiałów, a drugim dobre oświetlenie sceny bo jest to bardzo ważne. Ogólnie wszystko zależy od promotora mój miał raczej wyjebane i wszystko poszło gładko, co mu podesłałem to było dobrze.
  3. Witam! Poszukuje informacji jak powstaje taka animacja, ale tak bardziej w profesjonalnym podejściu. O co mi chodzi, praktycznie w każdym filmie czy grze, w filmach making off można widzieć że pierwsze animacje sa na takich prostych modelach, czesto nawet bez połączeń siatki w stawach. Zakładam że kiedy animatorzy robią taka animacje, wtedy graficy dopiero robią albo kończą finalny model, bo oba działy działają tylko na tej bazowej wersji która została zatwierdzona. Takie podejście na pewno przyspiesza praca. Potem gotowy model na pewno trzeba podpiąć pod szkielet i zrobić "skin". Zakładam że odbywa sie to tez na osbnym pliku a postać jest w pozie litery T. i mam taki plik z modelem zrigowanym i skinowanym. I chce ten model podłożyć pod animacje która mam w innym pliku, powiedzmy jest tam już wszystko gotowe, tylko trzeba finalne modele. Przykładowo unreal w markecie udostępnia same animacje które można dodać do każdej postaci która wykorzystuje unreal rig. Ale co jeśli korzystam z morfera w maxie w celu mimiki twarzy lub czegoś innego Jak to sie odbywa w przypadku ruchów ciała i mimiki twarzy. Korzystam z 3d studio i blendera. Wiem że biped w maxie ma tam coś takiego jak wczytywanie, ale bardziej mnie interesują kości. nie wzgardzę poradami do żadnego softu
  4. a ja tam dalej nie potrafie sobie tego wyobrazić, ani nie kminie jak to działa
  5. Witam! Jak w temacie. Jak sie robi unwrapy to zawsze tylko używa sie współrzędnych uv. Ale maxie mamy unwrap uvw, jest tam opcja żeby przełączać się pomiędzy widokami na vw lub uw. ale po co jest ta trzecie współrzędna przy rozkładaniu modelu na przestrzeń dwu wymiarową? I kiedy i jak można ja wykorzystać? Proszę o jakiś przykład.
  6. Przeważnie pracuje w 3d maxie, ale za porady do maya lub blender tez nie pogardze
  7. Witam. Poszukuje sposobu aby zrobić animacje powstawania węzła na linie, układanie liny oraz jej późniejsze zaciśniecie. Prosze o jakieś wskazówki
  8. Witam! Możecie sie podzielić jakimiś poradami jak najlepiej modelować sznurowadła, w przypadku okrągłych sprawa prosta wystarczą krzywe, sprawa sie rypie jak trzeba zrobic takie bardziej prostokątne. Proszę o jakieś porady
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy