Witam.
Jako, że kawa była przez kilka lat moim hobby i pracą, postanowiłem powrócić do projektu, który miał być pewnego rodzaju hołdem :) Postanowiłem wymodelować ekspres, a następnie potrenować materiały, światło i rendering. I tak, chyba skończyłem. Chyba, bo liczę na sugestie co do prezentowanej pracy. Model to Synesso Hydra, wymodelowany w 3D maxie, render - Vray.
Witam.
To mój pierwszy post w tym dziale, wcześniej nie miałem odwagi :) Natrafiłem ostatnio na forum na temat piwa, pomyślałem, że na początek to będzie dobry krok, ze względu na prosty model i sporo materiałów w internecie na ten temat. Prezentuję to co do tej pory udało mi się zrobić przy pomocy Maxa i Vray, czyli proste studio z jedną HDR'ką i planem za butelką. Nie mam doświadczenia dlatego chętnie przyjmę słowa krytyki. Wiem, które elementy poprawić, ale chciałem na razie pokazać zarys projektu i poradzić się bardziej doświadczonych. Nazwa i etykieta były wymyślone na szybko, nie chciałem, żeby butelka była "goła". Dziękuję i pozdrawiam.
Na Irradiance map było nieco lepiej, ale przy ustawieniach 90/40. Gdzieś przeczytałem Twoją radę, że nie ma sensu dawać powyżej 100, wtedy lepiej przełączyć na Brute Force. Enviroment zostawiłem puste. Przeanalizowałem ustawienia i zauważyłem, że chyba przegiąłem z wielkością sampli i nie zaznaczyłem retrace threshold. Już wszystko gra :)
Witam.
Postanowiłem popróbować oświetlenie na gotowej scenie z Orangegraphic.pl. Idąc za radami autorytetów(Peter Guthrie, John O'Connell i kilku innych) postanowiłem oświetlić scenę mapą HDRI. Usunąłem ze sceny wszystkie światła i wstawiłem Vray light Dome. Dodałem do tekstury mapę HDRI(Peter Guthrie 0707 Dawn Sun) i w pewnych miejscach pojawiły się brzydkie brudy. Są to miejsca, gdzie powiedzmy detal jest ważny. Nie ukrywam, że spędza mi to sen z powiek. Jestem głęboko załamany, nawet waham się czy kontynuować pracę w tej dziedzinie, czy nie lepiej wziąć się za coś innego, np. stolarkę. Dziękuję.
Poniżej ustawienia renderu.
Niestety, nie działa. Sprawdziłem mniej więcej vertexy, i krawędzie w miejscach gdzie są owe brudy ale nigdzie mi się nie dublowały. A po kliknięciu w Auto smooth, nic się nie zmienia :(
Witam.
Jestem w trakcie realizacji wizualizacji wnętrza. Dziś nanosząc poprawki od klienta, zauważyłem, że coś brzydkiego dzieje się z geometrią ścian. Jest to "wymodelowany" plane, wyciągnięty do góry(editable poly). Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak to rozwiązać? Problem wygląda tak:
http://postimg.org/image/r5wytglwz/
http://postimg.org/image/o0hoxq27x/
http://postimg.org/image/c24s7t7q1/
Z góry dziękuję.
Fantastyczna robota. Przepraszam, ale muszę spytać, czy jest coś co robisz poza modelowaniem Lambo? Jakiś czas temu wziąłem się za modelowanie starej 911-ki, Jednak przyznam, że nie idzie mi to tak sprawnie i ładnie. Zdarza mi się jeść, chodzę również do pracy i dzielę czas z bliskimi mi osobami. W nocy staram się spać. Zacząłem się zastanawiać czy w ogóle 3D jest dla mnie. Pełen szacunek za włożoną pracę.
Witam, to mój pierwszy post na forum. Przejrzałem je wydaje mi się dokładnie i nie znalazłem odpowiedzi na problem, który utrudnia mi pracę. Chodzi o poligony, które są niewidoczne od wewnętrznej strony. Wydaje mi się, że to błahostka, jednak brakuje mi wiedzy na temat max'a, jako początkujący użytkownik. Załączam zdjęcie dla wyjaśnienia problemu. Dziękuję i pozdrawiam.
http://imageshack.us/photo/my-images/844/maxproblem.jpg/