Witam!
Dopiero zaczynam sie bawić w 3ds, obejrzałem masę różnych tuto riali, przeczytałem "milion" poradników, ale nigdzie nie natknąłem się na to nad czym siedzę już jakiś czas i nie wiem z której strony to ugryźć. Mianowicie chcę zrobić model urbanistyczny wybranego terenu, na nim zaproponować rozwiązanie osiedla, bla bla bla. I chce zrobic to w ten sposób, że podłożę mapkę tego terenu którą mam w dosyć wysokiej rozdzielczości i tam pobuduje zwykłe boxy, ale jak zaczynam to robić to nie wygląda to dokładnie tak jakbym chciał, może jest jakiś inny sposób.
Ja robię to w ten sposób, że robię plane o wymiarach takich jak rozdzielczość mapki (7020x5032), następnie w materials editor do vraymatl do diffuse ładuję bitmape z posiadaną mapką i potem elegancko za pomocą linii rysuję istniejącą zabudowę.
Ale robiąc to w ten sposób, nie za bardzo wiem jak obrócić mapę i czasami jestem zmuszony do zamiany wymiarów plane, by mapka była proporcjonalna, druga sprawa to to, że to nijak ma się do skali budynków umieszczonych na mapce, po 3. nie wiem jak to usytuować na szerszym planie, żeby stworzyć jakiś horyzont (nie wiem, zrobić drugi wiekszy plane?)
Jakbym mógł prosic o wskazówki jak zrobic taką plansze, by wyglądała ona przyzwoicie. Byłbym wdzięczny. Poniżej zamieszczam to co wychodzi mi tą "moja metodą".