Jump to content

Rorschach

Members
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Rorschach

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Łódź, Polska/Växjö, Sverige
  1. Witam wszystkich serdecznie! Bardzo proszę o pomoc przy moim małym zadanku:) Otóż zmontowałem głowę żółwia z polygonów na podstawie dwóch rzutów obiektu, następnie za pomocą unwrap utworzyłem rozwiniętą skórę facjaty żółwiowego jegomościa. W photoshopie próbowałem za pomocą otrzymanej mapy głowy żółwia i warstw stworzyć skórę z makijażem- nie bardzo wiem jak dodać bitmapę jako warstwę, więc za skórę posłużył zielony kolor, dookoła oczu trochę fioletu (żart mojego wykładowcy) i czerwonej szminki wokół "ust". Następnie po zapisaniu odpowiedniej formy maski w edytorze materiału tworzę nowy standardowy materiał, zaznaczam opcję background, w opcjach maps wybieram diffuse color i z opcji jako bitmapę wybieram utworzoną przez siebie w photoshopie maskę, następnie nakładam materiał na obiekt. W teorii powinno wyjść pięknie, a tu kicha, bo wygląda to tak: [ATTACH=CONFIG]91962[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91961[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91963[/ATTACH] Nie mam bladego pojęcia co może powodować taki stan rzeczy. Proszę o jakąś wskazówkę. P.S. Próbowałem dodać kolejną jako warstwę obrazek- bitmapę, skórę jaszczurki i pobawić się trochę opacity i kolejnością warstw, ale że nigdy wcześniej nie miałem fotoszopa w rękach to nie wiem jak to zrobić:P Proszę również o podpowiedź. Wiem, pytanie trochę bardzo lamerskie, i pewnie bardzo proste w odpowiedzi, ale jestem nowicjuszem i średnio raczkuję z tym narzędziem;)
  2. Sprawdzę, ale to raczej nie jest to. Mgła (jeśli wogóle jest widoczna) pojawia się, ale tylko wewnątrz kubka, na zewnątrz już nie- jest to dobrze widoczne na obrazkach które zamieściłem kilka postów wcześniej. Wewnątrz kubka mgła jest taka jakbym sobie życzył, niestety na zewnątrz już jej nie widać.
  3. Ok, tylko wykładowca wyraźnie sobie zażyczył skorzystania z helperów- i na tym polega mój problem, że pomimo wypełnienia poleceń wykładowcy coś się chrzani i nie wygląda tak jak należy, dlatego zależy mi na dojściu do przyczyny dlaczego tak się dzieje. Za pomysł z opacity jestem wdzięczny, przynajmniej mam jakąś alternatywę w przypadku nienaprawienia helpera.
  4. Ustawienia dymu na obrazku. Jak widać, zrenderowane wygląda jakby dym nie wystawał poza filiżankę (?!) Nie zabardzo wiem jak miałoby wyglądać w tym wypadku posłużenie się bitmapą i opacity- proszę o wskazówkę, jednak najlepiej by było, żeby ten dym pojawił się jak trzeba zz pomocą helpera. [ATTACH=CONFIG]91489[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]91490[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]91491[/ATTACH]
  5. Bardzo proszę o odpowiedź, zależy mi na rozwiązaniu tego problemu
  6. czy jest jakieś wytłumaczenie dla tego braku dymu? Czy mam po prostu zmontować filiżankę od nowa i mieć nadzieję, że w drugiej wersji nie będzie tego problemu?
  7. tylko mi właśnie zależy na tym, żeby to w całości zrobić w maxie, i muszę to wyrenderować jako obrazek- warunki zadania na uczelni. Tylko dziwne jest to, że gdy robiłem świecę z płomieniem- również za pomocą helpera sphere gizmo, to wszystko wyszło pięknie.
  8. renderowałem w 3dsmax 2013, niestety problem nie zniknął. Przez krótką chwilę dym pojawił się wewnątrz filiżanki, ale poza nią już go nie było. pojęcia nie mam co jest nie tak. Co jest przyczyną?
  9. Matko, jak odcięcie od netu na ponad dwa tygodnie potrafi zmienić człowieka;P udało mi się zmniejszyć ten obrazek, wygląda mniej więcej tak: [ATTACH=CONFIG]91136[/ATTACH] ciągle mam problem z dymem unoszącym się nad kawą, a mianowicie- jest niewidoczny, próbowałem go zrobić za pomocą helpera, ale po zrenderowaniu jest po prostu niewidoczny. Helper wziąłem spheregizmo i atmospheres&effects->volume fog i nic nie widać na renderze.
  10. pracuję nad tym, jakiś problem z irfan view i nie mogę zmienić rozmiaru:P
  11. Wyszło:D wstawiłem w material editorze moją texture na diffuse color i działa, tylko że wygląda tak jakoś średnio. Zastanawiam się, co by tu jeszcze ulepszyć żeby ta kawa wyglądała bardziej realistycznie, jeśli chodzi o tę powierzchnię. Rady i sugestie przemile widziane;)
  12. tak to wygląda: [ATTACH=CONFIG]90983[/ATTACH] po zrenderowaniu oczywiście również nic.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy