Skocz do zawartości

problem z powierzchnią herbaty w kubku, 3ds max 2013


Rorschach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie:) to mój pierwszy post, mam nadzieję że umieściłem w odpowiednim miejscu na forum. Jestem początkującym użutkowanikiem tego programu i proszę o pomoc z następującym problemem:

Zbudowałem filiżankę do kawy, i chciałbym stworzyć w niej powierzchnię kawy, która wyglądałaby realistycznie(drobne falowanie). Ponieważ filiżankę zbudowałem za pomocą "lathe", mam pierścienie wewnątrz filiżanki, i na jednym z takich pierścieni chciałem utworzyć płaszczyznę, z którą bym potem myślał co zrobić dalej. Próbowałem zaznaczać tworzące pierścień edge poligonów by później jakoś rozpiąć na nich płaszczyznę, ale nie wiem jak to zrobić, A może jest jakiś lepszy sposób na efekt który chcę osiągnąć?

obrazki filiżanki:

?ui=2&ik=24c9dfc585&view=att&th=13f6725c02d45165&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_hi7h8aqs0&safe=1&zw&saduie=AG9B_P94-vtpM5vVzA9lNFVjJdXY&sadet=1371826364449&sads=jc632xTHsVkynmANoq0wcHYZ9oQ?ui=2&ik=24c9dfc585&view=att&th=13f6725c02d45165&attid=0.2&disp=inline&realattid=f_hi7h8fud1&safe=1&zw&saduie=AG9B_P94-vtpM5vVzA9lNFVjJdXY&sadet=1371826368835&sads=K6bgsAg8oDnFq-saVMoeOwVR_2k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Po konwersji nie ma siatki bo to jeden plane. Zaznacz i go zastosuj inset. Połącz za pomocą collapse uzyskane wewnętrzne wierzchołki. Teraz możesz zagęścić siatkę np. za pomocą turbosmooth.

 

Możesz też zamiast "convert to editable poly" , na uzyskany wcześniej shape nałożyć modyfikator garment maker, od razu uzyskując siatkę.

 

Jak zwykle w 3ds max nie ma jednego uniwersalnego sposobu, i metoda, którą zastosujesz jest uzależniona od celu jaki chcesz osiągnąć i planowanych dalszych kroków.

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem, niestety bezskutecznie. Najpierw zaznaczyłem wewnętrzny edge w kubku, potem loop, potem create shape from selection, następnie editable poly i nie mam dostępnych żadnych opcji wymienionych wcześniej, z wyjątkiem garment maker. Gdzie jest błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, lepiej więcej kawy niż mniej:D A jeśli chodzi o kształt, to nie wiem dlaczego nie miałby byś okręgiem- zaznaczam jeden wewnętrzny edge->opcja loop-> create shape. Potem już według wskazówek, ale nic z tego nie wychodzi. Co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za filmik, był pomocny w przemieszczeniu kształtu;) Niestety, po użyciu opcji Garment Maker jedyne co pozostaje po kształcie to jedna, pojedyncza linia w przestrzeni, tak jaka na załączonym przeze mnie obrazku. Dla próby stworzyłem zwykły okrąg i również wypróbowałem tej opcji, zadziała jak trzeba. Wiem, że pierwszy wniosek jaki się nasuwa to taki, że coś z tym moim shape jest nie halo, ale szczerze nie wiem, co to może być. Spróbuję to jakoś przekonwertować w editable spline i zamknąć, ale jakoś nie chce mi to wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Lathe robi coś "dziwnego". Rozwiązanie problemu:

Masz już nowy shape, który ma tworzyć powierzchnię napoju. Narysuj np. circle, skonwertuj do editable spline a następnie "attach" do shape zrobionego z kubka. Zaznacz teraz spline tworzący dorysowane kółko i go usuń. Teraz garment maker powinien zadziałać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: extrude próbowałem na samym początku, to pierwsze co mi przyszło do głowy, ale nic z tego nie wyszło. Spróbowałem tej sztuczki z attach i kasowaniem dorobionego elementu do kształtu, i zadziałało:D tylko dziwnie się przesunęło w dół po zastosowaniu garment maker, ale to już drobnostka, wygląda jak trza:] Teraz potrzebuję tylko odpowiedniej faktury dla kawy- jakiś pomysł skąd wziąść takie cudo? Potem zostaje już tylko dorobić ładne kawowe opary, i git :D

Edytowane przez Rorschach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bitmapę masz w materiale czy to tylko bitmapa jest tak luzem nie podłączona do żadnego materiału. W dodatku chyba też nie jest przypisana do obiektu.

w modyfikatorze uvw map ustaw mapowanie na planar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło:D wstawiłem w material editorze moją texture na diffuse color i działa, tylko że wygląda tak jakoś średnio. Zastanawiam się, co by tu jeszcze ulepszyć żeby ta kawa wyglądała bardziej realistycznie, jeśli chodzi o tę powierzchnię. Rady i sugestie przemile widziane;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na powierzchnie dodać lekki noise, albo z tekstury zrobić normalke/displace i zrobić cały materiał.

 

Wygląda średnio też być może dlatego, że nie masz pełnej rozdziałki tej tekstury pokazywanej w viewporcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko, jak odcięcie od netu na ponad dwa tygodnie potrafi zmienić człowieka;P udało mi się zmniejszyć ten obrazek, wygląda mniej więcej tak:

[ATTACH=CONFIG]91136[/ATTACH]

ciągle mam problem z dymem unoszącym się nad kawą, a mianowicie- jest niewidoczny, próbowałem go zrobić za pomocą helpera, ale po zrenderowaniu jest po prostu niewidoczny. Helper wziąłem spheregizmo i atmospheres&effects->volume fog i nic nie widać na renderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje się, że to już nie jest problem modelingu. Lepiej było by przenieść to do wip'a i tam rozwijać wątek. W czym renderujesz bo jakoś mi to umknęło. Odpowiedź jest zdecydowanie zależna od tego w czym jest renderowane.

tak na szybko znalezione - stary max ale idea ciągle właściwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko mi właśnie zależy na tym, żeby to w całości zrobić w maxie, i muszę to wyrenderować jako obrazek- warunki zadania na uczelni. Tylko dziwne jest to, że gdy robiłem świecę z płomieniem- również za pomocą helpera sphere gizmo, to wszystko wyszło pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia dymu na obrazku. Jak widać, zrenderowane wygląda jakby dym nie wystawał poza filiżankę (?!) Nie zabardzo wiem jak miałoby wyglądać w tym wypadku posłużenie się bitmapą i opacity- proszę o wskazówkę, jednak najlepiej by było, żeby ten dym pojawił się jak trzeba zz pomocą helpera.

[ATTACH=CONFIG]91489[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]91490[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]91491[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tylko wykładowca wyraźnie sobie zażyczył skorzystania z helperów- i na tym polega mój problem, że pomimo wypełnienia poleceń wykładowcy coś się chrzani i nie wygląda tak jak należy, dlatego zależy mi na dojściu do przyczyny dlaczego tak się dzieje. Za pomysł z opacity jestem wdzięczny, przynajmniej mam jakąś alternatywę w przypadku nienaprawienia helpera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia jednostek? Masz w cm? Bo może się okazać, że po przekonwertowaniu jednostek na cm wyjdzie ci kubek o średnicy kilku metrów :) A wtedy błąd w wyświetlaniu mgły może wynikać z ustawień jej parametrów.

 

 

zrobione w 2 minuty, voila:

 

d6cb.jpg

Edytowane przez MicInc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę, ale to raczej nie jest to. Mgła (jeśli wogóle jest widoczna) pojawia się, ale tylko wewnątrz kubka, na zewnątrz już nie- jest to dobrze widoczne na obrazkach które zamieściłem kilka postów wcześniej. Wewnątrz kubka mgła jest taka jakbym sobie życzył, niestety na zewnątrz już jej nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności