Skocz do zawartości

problem z powierzchnią herbaty w kubku, 3ds max 2013


Rorschach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie:) to mój pierwszy post, mam nadzieję że umieściłem w odpowiednim miejscu na forum. Jestem początkującym użutkowanikiem tego programu i proszę o pomoc z następującym problemem:

Zbudowałem filiżankę do kawy, i chciałbym stworzyć w niej powierzchnię kawy, która wyglądałaby realistycznie(drobne falowanie). Ponieważ filiżankę zbudowałem za pomocą "lathe", mam pierścienie wewnątrz filiżanki, i na jednym z takich pierścieni chciałem utworzyć płaszczyznę, z którą bym potem myślał co zrobić dalej. Próbowałem zaznaczać tworzące pierścień edge poligonów by później jakoś rozpiąć na nich płaszczyznę, ale nie wiem jak to zrobić, A może jest jakiś lepszy sposób na efekt który chcę osiągnąć?

obrazki filiżanki:

?ui=2&ik=24c9dfc585&view=att&th=13f6725c02d45165&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_hi7h8aqs0&safe=1&zw&saduie=AG9B_P94-vtpM5vVzA9lNFVjJdXY&sadet=1371826364449&sads=jc632xTHsVkynmANoq0wcHYZ9oQ?ui=2&ik=24c9dfc585&view=att&th=13f6725c02d45165&attid=0.2&disp=inline&realattid=f_hi7h8fud1&safe=1&zw&saduie=AG9B_P94-vtpM5vVzA9lNFVjJdXY&sadet=1371826368835&sads=K6bgsAg8oDnFq-saVMoeOwVR_2k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Po konwersji nie ma siatki bo to jeden plane. Zaznacz i go zastosuj inset. Połącz za pomocą collapse uzyskane wewnętrzne wierzchołki. Teraz możesz zagęścić siatkę np. za pomocą turbosmooth.

 

Możesz też zamiast "convert to editable poly" , na uzyskany wcześniej shape nałożyć modyfikator garment maker, od razu uzyskując siatkę.

 

Jak zwykle w 3ds max nie ma jednego uniwersalnego sposobu, i metoda, którą zastosujesz jest uzależniona od celu jaki chcesz osiągnąć i planowanych dalszych kroków.

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach