Jump to content

problem z powierzchnią herbaty w kubku, 3ds max 2013


 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie:) to mój pierwszy post, mam nadzieję że umieściłem w odpowiednim miejscu na forum. Jestem początkującym użutkowanikiem tego programu i proszę o pomoc z następującym problemem:

Zbudowałem filiżankę do kawy, i chciałbym stworzyć w niej powierzchnię kawy, która wyglądałaby realistycznie(drobne falowanie). Ponieważ filiżankę zbudowałem za pomocą "lathe", mam pierścienie wewnątrz filiżanki, i na jednym z takich pierścieni chciałem utworzyć płaszczyznę, z którą bym potem myślał co zrobić dalej. Próbowałem zaznaczać tworzące pierścień edge poligonów by później jakoś rozpiąć na nich płaszczyznę, ale nie wiem jak to zrobić, A może jest jakiś lepszy sposób na efekt który chcę osiągnąć?

obrazki filiżanki:

?ui=2&ik=24c9dfc585&view=att&th=13f6725c02d45165&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_hi7h8aqs0&safe=1&zw&saduie=AG9B_P94-vtpM5vVzA9lNFVjJdXY&sadet=1371826364449&sads=jc632xTHsVkynmANoq0wcHYZ9oQ?ui=2&ik=24c9dfc585&view=att&th=13f6725c02d45165&attid=0.2&disp=inline&realattid=f_hi7h8fud1&safe=1&zw&saduie=AG9B_P94-vtpM5vVzA9lNFVjJdXY&sadet=1371826368835&sads=K6bgsAg8oDnFq-saVMoeOwVR_2k

Link to comment
Share on other sites

Po konwersji nie ma siatki bo to jeden plane. Zaznacz i go zastosuj inset. Połącz za pomocą collapse uzyskane wewnętrzne wierzchołki. Teraz możesz zagęścić siatkę np. za pomocą turbosmooth.

 

Możesz też zamiast "convert to editable poly" , na uzyskany wcześniej shape nałożyć modyfikator garment maker, od razu uzyskując siatkę.

 

Jak zwykle w 3ds max nie ma jednego uniwersalnego sposobu, i metoda, którą zastosujesz jest uzależniona od celu jaki chcesz osiągnąć i planowanych dalszych kroków.

Edited by Dynamico
Link to comment
Share on other sites

Najpierw musisz przekonwertować shape do editable poly żeby móc użyć inset itd. Jeżeli garment maker nie zrobił siatki to widocznie popełniłeś jakiś błąd na samym początku - nie miałeś shape w postaci zamkniętego okręgu.

Link to comment
Share on other sites

próbowałem, niestety bezskutecznie. Najpierw zaznaczyłem wewnętrzny edge w kubku, potem loop, potem create shape from selection, następnie editable poly i nie mam dostępnych żadnych opcji wymienionych wcześniej, z wyjątkiem garment maker. Gdzie jest błąd?

Link to comment
Share on other sites

Robisz coś źle. Dlaczego masz zaznaczone wszystkie poly wewnątrz kubka? Czy aby na pewno shape, który zrobiłeś ma kształt "koła", jak krawędź powierzchni twojej herbaty? A już tak poza konkursem, strasznie pełny kubek będzie :-)

Link to comment
Share on other sites

Cóż, lepiej więcej kawy niż mniej:D A jeśli chodzi o kształt, to nie wiem dlaczego nie miałby byś okręgiem- zaznaczam jeden wewnętrzny edge->opcja loop-> create shape. Potem już według wskazówek, ale nic z tego nie wychodzi. Co może być tego przyczyną?

Link to comment
Share on other sites

wielkie dzięki za filmik, był pomocny w przemieszczeniu kształtu;) Niestety, po użyciu opcji Garment Maker jedyne co pozostaje po kształcie to jedna, pojedyncza linia w przestrzeni, tak jaka na załączonym przeze mnie obrazku. Dla próby stworzyłem zwykły okrąg i również wypróbowałem tej opcji, zadziała jak trzeba. Wiem, że pierwszy wniosek jaki się nasuwa to taki, że coś z tym moim shape jest nie halo, ale szczerze nie wiem, co to może być. Spróbuję to jakoś przekonwertować w editable spline i zamknąć, ale jakoś nie chce mi to wyjść.

Link to comment
Share on other sites

No cóż. Lathe robi coś "dziwnego". Rozwiązanie problemu:

Masz już nowy shape, który ma tworzyć powierzchnię napoju. Narysuj np. circle, skonwertuj do editable spline a następnie "attach" do shape zrobionego z kubka. Zaznacz teraz spline tworzący dorysowane kółko i go usuń. Teraz garment maker powinien zadziałać prawidłowo.

Link to comment
Share on other sites

Więc tak: extrude próbowałem na samym początku, to pierwsze co mi przyszło do głowy, ale nic z tego nie wyszło. Spróbowałem tej sztuczki z attach i kasowaniem dorobionego elementu do kształtu, i zadziałało:D tylko dziwnie się przesunęło w dół po zastosowaniu garment maker, ale to już drobnostka, wygląda jak trza:] Teraz potrzebuję tylko odpowiedniej faktury dla kawy- jakiś pomysł skąd wziąść takie cudo? Potem zostaje już tylko dorobić ładne kawowe opary, i git :D

Edited by Rorschach
Link to comment
Share on other sites

bitmapę masz w materiale czy to tylko bitmapa jest tak luzem nie podłączona do żadnego materiału. W dodatku chyba też nie jest przypisana do obiektu.

w modyfikatorze uvw map ustaw mapowanie na planar.

Link to comment
Share on other sites

Wyszło:D wstawiłem w material editorze moją texture na diffuse color i działa, tylko że wygląda tak jakoś średnio. Zastanawiam się, co by tu jeszcze ulepszyć żeby ta kawa wyglądała bardziej realistycznie, jeśli chodzi o tę powierzchnię. Rady i sugestie przemile widziane;)

Link to comment
Share on other sites

Możesz na powierzchnie dodać lekki noise, albo z tekstury zrobić normalke/displace i zrobić cały materiał.

 

Wygląda średnio też być może dlatego, że nie masz pełnej rozdziałki tej tekstury pokazywanej w viewporcie.

Link to comment
Share on other sites

Matko, jak odcięcie od netu na ponad dwa tygodnie potrafi zmienić człowieka;P udało mi się zmniejszyć ten obrazek, wygląda mniej więcej tak:

[ATTACH=CONFIG]91136[/ATTACH]

ciągle mam problem z dymem unoszącym się nad kawą, a mianowicie- jest niewidoczny, próbowałem go zrobić za pomocą helpera, ale po zrenderowaniu jest po prostu niewidoczny. Helper wziąłem spheregizmo i atmospheres&effects->volume fog i nic nie widać na renderze.

Link to comment
Share on other sites

zdaje się, że to już nie jest problem modelingu. Lepiej było by przenieść to do wip'a i tam rozwijać wątek. W czym renderujesz bo jakoś mi to umknęło. Odpowiedź jest zdecydowanie zależna od tego w czym jest renderowane.

tak na szybko znalezione - stary max ale idea ciągle właściwa.
Link to comment
Share on other sites

tylko mi właśnie zależy na tym, żeby to w całości zrobić w maxie, i muszę to wyrenderować jako obrazek- warunki zadania na uczelni. Tylko dziwne jest to, że gdy robiłem świecę z płomieniem- również za pomocą helpera sphere gizmo, to wszystko wyszło pięknie.

Link to comment
Share on other sites

Ustawienia dymu na obrazku. Jak widać, zrenderowane wygląda jakby dym nie wystawał poza filiżankę (?!) Nie zabardzo wiem jak miałoby wyglądać w tym wypadku posłużenie się bitmapą i opacity- proszę o wskazówkę, jednak najlepiej by było, żeby ten dym pojawił się jak trzeba zz pomocą helpera.

[ATTACH=CONFIG]91489[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]91490[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]91491[/ATTACH]

Link to comment
Share on other sites

Ok, tylko wykładowca wyraźnie sobie zażyczył skorzystania z helperów- i na tym polega mój problem, że pomimo wypełnienia poleceń wykładowcy coś się chrzani i nie wygląda tak jak należy, dlatego zależy mi na dojściu do przyczyny dlaczego tak się dzieje. Za pomysł z opacity jestem wdzięczny, przynajmniej mam jakąś alternatywę w przypadku nienaprawienia helpera.

Link to comment
Share on other sites

Może to kwestia jednostek? Masz w cm? Bo może się okazać, że po przekonwertowaniu jednostek na cm wyjdzie ci kubek o średnicy kilku metrów :) A wtedy błąd w wyświetlaniu mgły może wynikać z ustawień jej parametrów.

 

 

zrobione w 2 minuty, voila:

 

d6cb.jpg

Edited by MicInc
Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę, ale to raczej nie jest to. Mgła (jeśli wogóle jest widoczna) pojawia się, ale tylko wewnątrz kubka, na zewnątrz już nie- jest to dobrze widoczne na obrazkach które zamieściłem kilka postów wcześniej. Wewnątrz kubka mgła jest taka jakbym sobie życzył, niestety na zewnątrz już jej nie widać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy