Skocz do zawartości

kap00ch

Members
  • Liczba zawartości

    128
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Krakow

kap00ch's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Reputacja

  1. kap00ch

    Minibitwa 10: Andariel

    chcemy gole cyce ;p (pamietam ze jak moja psychika sie jeszcze rzowijaja to d2 (no raczej d1 ale klimat ten sam prawie) znaczaco wplynelo na jej skrzywienie ;p...mile wspomnienia wrocily...)
  2. kap00ch

    Minibitwa nr10 - Sonda

    no pozostaje jeszcze kwestia wykorzystania tych trisow...nie na zasadzie masz do wykorzystania 10k i robisz beczke na 10k:D (proste porownanie...w oblivionie byla beczka na 2k...gdzie locust z GoWa ma 5k:D)
  3. kap00ch

    Minibitwa nr10 - Sonda

    wezcie OT nie robicie ze lowpoly to juz midpoly itp ;p lowpoly to lowpoly...zalezy tylko na jaka platforme i jaki gatunek i.... juz ;] (przeciez za czasow pierwszych gier 3d mega wypasione modele mialy po 300 trisow w fpsach a w rtsach byly ludki bo 40 trisow i jakos nikt tego nei rozdzielal :P) A po tematach widze ze kills chce brac kolejny udzial w bitwie ;> niech mu swieci...temat nr 3 ;] (chociaz po temacie 2 i 3 wyczuwam ze.....ktos...cos zrobi z SC :P ale ciiii:P)
  4. @Por@szek - pozwole se za Killstara odpowiedziec ;p alphy nie bedzie bo taki jest Spawn i juz :] a nawet jesli Kill cos wymysli to i tak nie wrzuci przed koncem bo juz do domciu pojechal ;p to samo sie tyczy turn-arounda ;] w pon najwczesniej....
  5. @Chrisbear - z calym szacunkiem ale normale to juz przezytek ;] jesli juz mamy o czyms rozmawiac to o ambient occlusion paralax mappingu badz rt tessalation displacemencie na GS z Dx10 :] natomiast to co mialem na mysli to to ze normal nie moze tworzyc calego modelu...normal po prostu zalatwia za artyste sprawe rozlozenia swiatla na modelu , wygladza odblaski i dodaje detalu ale nie moze byc tak ze CALY detal jest na normalu...prosty przyklad...wystarczy ze postac oswietlimy swiatlem punktowym z tylu, wiec ok fajnie beda wygladac zalamania powiedmzy na barkach ale z przodu postaci mamy totalna KUPE dlatego ze widac czysty diffuse i jesli na nim nic nie ma to sory... nie znam osobiscie zadnego game dev'a , badz wydanego tytulu badz tytulu w proukcji w ktorym bylby gole diffusy...ludzie wescie ze polookajcie jak wygladaja chociazby tzw. next-genowe txt: maja bardzo ladnego normala/heighta z bumpem ORAZ bardzo LADNEGO diffusa... @Ledyr - zle mnie zrozumiales...tu nie chodzi o robienie bez normali / z normalami...chodzi o to ze ludzie sie zachlystuja wrecz normalami zapominajac o czym takim jak diffuse...widza zajeb%$#@$ efekt bo se wlana normala i siwatlo punktowe i owszem wtedy model wyglada git...ale nie w engine gdzie on sie rusza, raz pada na niego swiatlo a raz nie...i o tym TRZEBA pamietac... i btw. widzac to co pokazales i jeszze sam mnie podpusciles;p powiem ze nie umiesz robic diffusow, w kazdym razie jesli mialby oceniac tylko po tym... :} bynajmniej nie zebym chcial cie karcic...tylko zmotywowac ;] obserwuje twoje postepy na forum od pewnego czasu i na prawde duzo lepiej ci idzie niz kiedys z tym ze mozesz wpasc w tzw. 'pulapke'' nextgenowa ;] i uwierz mi jesli pojdziesz do pracodawcy z takim modelelem , pomimo jego efektownosci to roboty nie dostaniesz z racji slabego diffa...btw nie pokazalaes rowniez specular o ktorym tez sie czesto zapomina ze jest wazny...(btw dobrze radze malowac kolorowe speculary :] za niedlugo speculary na alphie moga zniknac z rynku..) mam nadzieje ze niekogo nie urazilem i powtorze raz jeszcze...model i jego prezentacja jak i normale bardzo mi sie podobaja , sa efektowne i robia wrazenie natomiast powatpiewam w rownie dobra prezentacje w realnych zastosowaniach i karce za slabego diffusa ;] no offence ;]
  6. kap00ch

    Model 3d: demon head

    no ba! :P na szczescie w mojej limitozazdrosci nie jestem odosobniony:P >Bad Moon - model, txt, rig + skin w jeden dzien owneeeezzz :P
  7. model zacny aczkolwiek strasznie biedna texturka...sprawe ratuja normale ktore przy takim swietle wygladaja przyjemnie...ogolem mozna jeszcze sporo wyciagnac...tojest wlasnie przyklad jak tzw. next-gen niszczy modele...artysta zamiast sie skupiac na dopieszczeniu textury leci na bajeranckich normalach czesto zapominajac ze jesli w grze nagle zabraknie swiatla to mamy wielka kupe...sugeruje pokazac ten model bez normali to juz nie bedzie wesolo ;] nie zebym kogos karcil ale po prostu duzo barfdziej cenie dobrego diffusa...chociazby bazujacego na normalu... Cruzh3r - byle gowno w Oblivionie mialo wiecej niz ta postac...wiec akurat nie trafiles ;]
  8. kap00ch

    Model 3d: demon head

    nie wiem...moze to dlatego ze to sama glowa, ale ja jakos nie cuzje tego modelu ;p nie przemawia do mnie i mi sie nie podoba ;] no ale wykonanie bardzo dobre... jedyne co razi to ze tak jak mowiles niedopiesciles kilku mejsc i szczegolnie to widac na dolnej szczece ktora ma kawal gadziej txt prawie ze nachama ;] przydaly by sie jakies delikatne detale jak na gornej , faldki ktore daja znac o dziaslach itp (chociaz moze i jest ale trzeba ten kawalek normala dociagnac) a tak to good job :] acz patrzac na specyfikacje ku$#@$ mnie bierze ze tak wam pozwalaja ;p co to ma byc postac do closeupow w 1080p na Xklocku ? :}
  9. kap00ch

    Obiekt 3D: Ciufcia

    ekhem ludzie ;] dzisiejsze low to raczej jest 6k w gore :] a txt tak trzeba liczyc min 1024 na model co czesto jest za malo...biorac pod uwageze wiekszaoscprojektow jest authorowana pod xkloca albo ps3 gdzie mamy rozdziale 720p albo juz za niedlugo 1080p to hmm jakby nie patrzec w 1080p mamy do dyspozycji jakies 1900px na szer i 1080px na h wiec majac typowa postac, przedmiot itp ktory ma sie pojawic na pierwszym planie i powiedzmy ze nie bierzemy pod uwage closeupa toi tak zajmuje powiedzmy 1/2 ekranu czyli realnie 1000x1000px...a teraz wyobrazmy sobie ze mamy boxa...zwyklego boxa na dodatek z mirrorowana txt 1024...wiec po prostym rachunku wypada nam 1024px na 3 sciany a my widzimy powiedzmy tylko jedna czyli raptem mamy do dyspozycji 1024/3px a potrzeba zagospodarowac 9!! razy wiecej na ekranie:D przepraszam za uproszczenie ;p tak na prawde malo co wyciagnie 1080p wiec bardziej realne jest 720p co wlasciwie zmienia nam jedynieniewygodny przelicznik 9 na cos juz bardziej milego ;] i podobnie txt rozlozy nam sie npna postaci itp. wiec teoretycznie wlasnie adekwatna rozdzialka txt do 720p i ledwo ledwo do 1080p jest wlasnie 2048^2 (w 720p przy dobrej gospodarce mamy szanse znalesc miejsce na cloesupa np twarzy)... mama nadzieje ze ten jakze krotki wywod cos co poniektorym uswiadomil...o trisach rozwodzic sie nei bede bo jak wiadomo wiekszosc engineow z ktorymi pracuja obecni deweloperzy na swiecie ma limit asekuracyjny ok 1mln trisow...(realny to tak powiedzmy 2mln)...co zreszta chyba wiekszosc osob nawet tu z forum ktore nieco siedza w branzy potweirdzi :> (no dobra w polsce odpowiednio 0.5mln - 1mln :P chyba ze ktos sie bedzie chcial czyms pochwalic oczym nikt nie wie :P) pozatym zawsze warto robic wszystkie txt w upresie zeby zawsze mozna bylo sie dostosowac do "nagle" zmieniajacych sie warunkow ;p ewentualnei zawszesie przyda do 2 czesci naszego hiciora co nie? :> (chociaz pracaw PSie z 4096^2 to lekki hardkor na normalnym kompie przecietnego polskiego smiertelnika:/) dobra dobra ja tu OT tne a o ciuchci nic nie bylo ;] powiem tyle ze na tym scrreenie prezentuje sie bardzo pozytywnie ale raczej widzialbym ja jako obiekt backgroundowy wjakims fpp...no i razi nieco zle rozmieszczenie trisow;/ np reflektor mozna na luzie sciac o 15% i wrzucic to na dach i gorny ref ktoremu nieco brakuje...no ale tak ogolem to na prawde dobra robota ;] jesli tylko wykonana w rozsadnym czasie to gratz...(aczkolwiek inzynieria i mechanikato nei mojdzial lp :P)
  10. kap00ch

    czacha

    ekhem...czy jak robiles ta czache to miales jakiekolwiek referencje? bo ludzka czaszka to raczej nie jest...(ogolny ksztalt, proporcje, osadzenie zebow) co do textury na poczatku myslalem ze to txt 128^2 z ladnie osadzonym detalem na alphie...no ale niestety pomylilem sie 10x :/ jestem przekonany ze jabys z txt zrobil 512^2 albo nawet 256 to nic bys nie stracil...moze poza sztucznym peknieciem z tylu co do trisow to sa bardzo nierowno rozlozone...niewiadomo po co dales tyle na szczeke z przodu skoro caly tyl glowy wyglada jakby mial polycount o polowe mneijszy...to samo zeby...lepiej byloporzadna txt zrobic z normalem na zakrzywionym plane'ye (jakies 12 faceow max) optymalizacja tak samo lezy w okolicach oczodolow , nosa oraz skroni...polowe mozna wywalic... ogolem jakby to mialo 50% parametrow ktore podales powiedzialbym ze dosc a tak to powiem ze mozesz lepiej ;] a co do tempa to zapewniam ze nikt ci na zrobienie podobnej czaszki nie da calego dnia w pracy :> ps. jestem dzis wku4@#$@ i moze zbyt krytyczny ;]
  11. hmmm...od czasu jak jest z mapper to nie widze sensu w importowaniu tego do maxa...no ale jesli juz by sie uprzec to warto korzystac z xrefow ;]
  12. wypalaj mapy ZMaperrem i ewentualnie pobaw sie opcja seam overpaint albo cos takiego ;] zawsze mozna w PSie pojechac kanty neutralnym niebieskim i po sprawie...zreszta takich seamow i tak nie bedzie widac na modelu jak walniesz diffusa i speculara
  13. po prostu poustawiaj to co jest wypalone tam gdzie trzeba na txt i juz ;] zero kombinowania ;]
  14. wzgledem Zbrusha , sprawa jest prosta: najlepiej wrzucac wszystkei obiekty osobno i sie nimi bawic :] w ten sposob mozesz isc z kazda czescia duzo wyzej w polycount i miec lepsz detal (jedynie trzeba pamietac o patrzeniu na calosc np w podgladzie z maxa/maya/czego tam uzwasz). po skonczeniu kazdej czesci wypalasz ja a nastepnie kawalki skladasz w PSie i ewentualnie korygujesz roznice wypuklosci przez zabawe z opacity itp. natomiast jesli sie uprzesz to mozesz calosc wrzucic do zbrusha jesli tylko nei masz overlapaow ani mirrorow na UValce (jesli masz to przez wypaleniem bedzie musial czescci ovwerlpaujace badz mirrorowane hideowac wiec polygroupy sie przydadza) tyle ze jak wrzucisz calosc no to wiadomo nie pojdziesz tak wysoko z polycountem... ewentualnie jesli chcesz malowac w Zbrushu a masz kilka elementow osobnych ktore powinny miec podobna fakture/kolor to mozesz np zaimportowac tylko te czesci, badz np na zmiane caly model / czesci i wypalac pojedynczo i laczyc w PSie... co do seamow...problemow nie powinno byc aczkolwiek troche syfa do poprawy bedziesz miec ;] jesli displacement bedzie duzy i bedziesz malowac po najwyzszym hiresie to pojawia sie smieszne artefakty przy bumpie no ale to mozna szybko usunac clone stampem albo ewentualnie domalowac w Zbrushu z rzutu z drugiej strony...(pierwsze szybsze:>) zycze milej zabawy bo model bardzo fajny pod zbrusha ;] [EDIT] a przepraszam jesli masz gdzies cos nei polaczone i wrzucisz do zbrusha to przy divide ci podwinie krawedzi w miesjcach braku laczen...bedzie torchu syfu ale mozna to latwo w PSie skorygowac..ewentualnie jak wypalasz normala to wypalaj na model zmieniony a nie oryginalny...przy sredniej wiekosci diplacemencie nie powinno byc roznicy a nawet bedzie lepiej ;]
  15. kap00ch

    Postać 3D: Endrju Lepuś

    zeby to andrzeja przypominalo to sugeruje : >jasniejsze wlosy >skora bardziej w brazik i desaturate ;] >podbrodek nieco w szpic i lekkie podgiecie na 2 broda >nos wezszy u czubka , lekko przylamany z prawe oraz koniuszek w dol >szczeka w kwadrat (poki co glowe ma jak jajo sciasniajace sie w dol) trzeba mu dac bardziej ostre rysy >zwroc uwage na oczy...powinny byc szersze , dolna powieka tak jak jest ale gorna powinna byc wyprostowana i dluzsza z wypuklizna galki ocznej posrodki a nie przy nosie jak teraz >druga linia nad linia zalamania podstawy nosa na linii brwi = wywalic ;] tam jej nie ma prawa byc ot co ;] ja se tak tylko gadam i sie nie znam...no ale moze sie przydac;]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności