Skocz do zawartości

VoNd

Members
  • Liczba zawartości

    318
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana VoNd w dniu 21 Luty 2012

Użytkownicy przyznają VoNd punkty reputacji!

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Twin Peaks

VoNd's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

92

Reputacja

  1. VoNd

    VRay - dziwne rozjaśnienia

    pomijajac reszte ustawien, ktore mozna by zoptymalizowac, zwieksz HSph i interpolation samples w IRR map do 80/40. Potem zmieniaj az sa w miare optymalne z reszta ustawien, a irr nie psioczy.
  2. VoNd

    Problem z importem DWG

    naloz material, jakikolwiek. teraz ma defaultowy CADowski.
  3. czy zwiekszajac rozdzielczosc zmieniales ustawienia (na przyklad solidrocksem), czy zostawiles identyczne? SolidRocks ma takiego dziwnego buga, ktorego Jerome wlasnie rozwiazuje...
  4. Nie wiem, czy nie doczytalem, czy nie ma tej informacji online, ale rozumiem, ze Companiona nie mozna podlaczyc pod PC/Maca, by wykorzystac moc obliczeniowa komputera lub istniejace licencje itp..? Dziala po prostu jak standalone device, tak? Natomiast hybryda jest podlaczana, ale nie moze dzialac jak standalone, dobrze rozumiem? To znaczy moze, ale w obrebie swoich wlasnych apps, czyli nie moge transferowac dokumentu, nad ktorym pracuje i popracowac nie wiem w samolocie, by skonczyc robote? Moge natomiast stworzyc cos od podstaw w tejze aplikacji i wgrac potem do szopa, yup?
  5. Yup. Nikt nie powiedzial inaczej :) W szopie da sie zlozyc passy, gdy esportujesz je w Gamma 1.0 z innego softu, Deshu. Tak jak wczesniej mowilem - jesli musisz pracowac w LWF (co jest norma, a do tego prawidlowa praktyka), to mozesz tez trzymac rendery bez wpalonej gammy, nalozyc gamme w fusion, czy innym sofcie do postpro i wrocic do szopa (jesli tu wymagana jest dalsza obrobka), ale generalnie racja jest, ze szop sobie nie radzi z float.
  6. Hej. No wiec sprawa wyglada tak, ze PS ma problem z LWF (nadanie gammy 2.2 czy to z levelow, czy exposure jest inne niz na prazyklad nadanie gammy w Fusion, wiec musisz ja zbakeowac). Skladajac to potem w PS mialem delikatne roznice podczas gdy w fusion jest ok. Z tym, ze robilem to na moich ustawieniach gammy, gdzie byla nalozona tylko raz i zbejkowana. selfillumination nie potrzebujesz dodawac, dopoki jej nie masz w scenie. wracaajc teraz do roznych workflow - jak robilem commercials w fusion, to skladalem wszystkie passy w fusion, natomiast do stilli mozna pracowac tak, ze renderujesz beauty pamietajac o tym, by nie przepalac bieli i nie lamac czerni (lekko "szaro-szaro") plus wszystkie elementy gdybys chcial sobie cos popodbijac. Ja na tym robie retusz. Jesli natomiast ktos prosi o wiecej refleksow czy cos takiego, to renderuje sobie mirror pass i majac elementy skladam tylko ten objekt az sie spodoba. Ciesze sie, ze rozwiazales ten problem z LWF w PS, bo to jest troche kaszanka.
  7. hej, nie zamiesciles HDRki w paczce, wiec trudno mi zreplikowac dokladnie to, co zrobiles, ale wyglada na to, ze Twoj problem polega na gammie i LWF. zrob sobie tescik na jeszcze prostszej scence - defaultowe ustawienia, teapot. Jak sie uda zlozyc beauty, to pozniej dodaj LWF. Pamietaj, zeby nie multiplikowac LWF (nie dodawaj go dwukrotnie w VRayu). Unikaj rowniez clamp output. Jesli nalegasz na 16bit workflow, to zloz to w AE lub Fusion, czy tez Nuke'u. Te programy lepiej sobie radza z 16bit.
  8. Nie Dziadek, nie Dziadek - az tyle bym mu nie zawdzieczal. Ale to jest kwintensencja znacznie wiekszego problemu trollingu. Wielu sie po prostu odechcialo - zapracowani na codzien nie chca marnowac czasu/checi/energii skoro ma sie to odbic od sciany. Nie chcialoby sie forum pokroju jakosci forum Ronen Bekerman? Nie mowie o tresci, a o jakosci, bo jakby bylo tylko arch-vis to ciut za malo. Sam pamietam, ze nie jedno forum przezyles. Ta dysuksja miala juz miejsce wielokrotnie, ze jakosc forum podupada i nie o to chce walczyc, to juz bylo wielokrotnie. Moj post byl jedynie przyklasnieciem decyzji Adka o tym, by bana nie cofac. Wiecej takich zabiegow i moze samo kiedys wroci na dobra droge..? Wiecej wyroznien zlotej galerii, wiecej making offow, tutoriali, a tu tylko "na ile to wycenic?", "prawdziwy artsta", "ostatnio obejrzane filmy", "czy moja ciotka ma racje?". Mniejsza o walke i wskazywanie winowajcow, bo to nie o to przeciez chodzi. Fakt, faktem - i tu chyba sie zgodzimy - utrudnial prace Adkowi i spolce. a ze mial grono wielokropkow popierajacych go, to inna sprawa. Kazdy jeden news byl bojkotowany nieczytelnymi wielokropkami. A moze dla odmiany tak umiescic jeden rozdzial z Twojego DVD Katedry jak animowales warstwy chmurek na glownej? I nie miec dziadka, ktory to zbojkotuje, tylko moze sie czegos nauczy? Albo trick z rosnacymi galeziami? Tez moze by sie komus przydalo? Nikt nie mowi, ze Dziadek winny jest obnizonemu poziomowi forum. Mowie jedynie, ze byl jednym z krzykaczy - tym,ktorego kazdy sie bal zamknac. W koncu zamknela go demokracja/automat. I zas mamy nowy watek, czy aby wlasciwie... Po co?
  9. Nezumi - wiadomo, ze jak Jonkajtys nie napisze, to my nie poczytamy, ale takich ludzi jest sporo, wiec czemu sie nie pisze tak, jak kiedys? Bo szkoda pary. Na EFie swego czasu zamieszczalismy wywiady, tutoriale i making ofy z "branzy" i pojawilo sie kilku Artystow i zjadlo forum, zakrzyczalo. Swego czasu byl tu, na max3d, fajny artykulik o compositingu prostego shota z autem, gdzie poruszone zostaly projection mapping i inne popularne techniki. Przeszedl bez echa, ale jak dziadek walnal jakis glupi tekst, to posty sie sypaly co sekunde. Szkoda. Osobiscie robie w architekturze wnetrz (zawod, CG tez, ale glownie jako narzedzie), ale kilka lat spedzilem w reklamie (czasem wciaz to robie po godzinach). Sporo z moich znajomych wciaz pracuje dla takich firm jak MPC, czy DD i chetnie moge podrzucic idee jakiegos wywiadu, czy Q&A. Ja nie jestem specjalnie pismienny, by zadawac pytania acz przetlumaczyc moge. Czy tez zaprosic na forum do Q&A. Jednak na razie chyba trzeba sie wstrzymac, az forum sie podniesie, bo albo ja zostane zakrzyczany, ze obiecuje, a nie robie, ale ta osoba, bo ja zrobilem i zaprosilem, a ona smie robic cos "malo ambitnego" jak reflection passy na zbroje, czy tez environmenty. Chlopaki z PI tez pewnie maja cos do powiedzenia o branzy, o tym jak sie robi rozne rzeczy, a jakos na forum sie od tego nie przelewa. Moze sie juz odechcialo...? Nawet na newsy nie mozna liczyc, bo zakrzycza. Virtual Magic mial kilka newsow, to albo sie jechalo, ze stare technologie, albo, ze Daniel taki, czy owaki. Jak byl nowy Batman (nowe technologie), to ze malo artystyczny i pierze mozgi z duchowosci.
  10. Dawno tego w szopie nie skladalem, ale mam gdzies PSDka referencyjnego, wiec moge zerknac w domu. Wydaje sie na pierwszy rzut oka, ze dobrze to robisz u podstaw - wszystko to, co masz mozesz zamieniac na RAW*filter, ale powinno dzialac dobrze tak, jak jest. Problemem w Twoim przypadku jest LWF. Tu pamietam, ze photoshop mial spore problemy. To byloby pierwsze, co bym sprawdzil. Najlepiej by bylo, gdybys uzyl innego softu (Fusion, AE, Nuke) do gammy i esportowal to do szopa. Jesli bawisz sie z ekspozycja w szopie, to nie bedziesz mial dobrych wynikow (nie wiem dlaczego nigdy to nie dzialalo tak samo jak np. w fusion). Drugi problem jaki bym sprawdzil, to blending modes - pamietaj, ze w szopie ADD nie dziala tak samo jak na przyklad w Fusion. Tu musisz naprzemiennie bawic sie Screen/Multiply z tego, co pamietam. Jesli chcesz pomocy, to podeslij linka z PSDkiem i scenka, a moge zerknac i podac tu co i jak. Jesli chodzi o komentarz powyzej, to po prostu zignoruj. Tez wszystkim zawsze powtarzam, ze im bardziej widoczne kolory i prostsza scenka, tym latwiejszy troubleshooting. Powodzenia.
  11. a wlasnie....moze komus zamiast duchowych mrzonek przydalaby sie wiedza o TGA premultiplied - znajdzie tu...? Co zrobic, gdy krawedzie sie nie zgadzaja? Bo tego typu pytanie dostaje na priva. Albo jak wymodelowac stitche i czy nie chcialbym sie podzielic metodami. Czy nie od tego wlasnie winno byc forum?
  12. siemasz Adek, Nie daj sie chlopie, bo to Twoje forum. Bardzo ladnie napisales powyzej - w ktoryms momencie sie odechciewa staran, skoro sukcesywnie jest to bojkotowane przez tych samych userow. Mozna byc tolerancyjnym i dyskutowac, ale jak ktos usilnie rozwala Ci forum, to zaczyna byc to problemem. Nawet za cene checi polemiki niektorych z zawadiaka, usuniecie to pozbycie sie problemu - i jesli ktos foruje "usuncie mnie tez", to coz - sam sie usun, bo niewiele wnosisz. Jakos Jonkajtys, Baggins, Sans, czy kilku innych nie wola o usuniecie i nie staje okoniem za usunietymi Dziadkami (raczej smieja sie z boku). Wielu z nich odeszlo z braku merytoryki i oglnego chaosu na forum. Nie odzywalem sie w jego watkach (Dziadka3D), nie komentowalem. Jestem z reguly zbyt zajety, by nawet pisac na forum, ale REGULARNIE wchodze tu, regularnie czytam newsy i ogladam prace. To zostalo mi odebrane, bo zamiast rzeczowej dyskusji, albo ciekawych projektow, making ofow, behind the scenes, pojawia sie kilku krzykaczy i "tostery" neguje w kolo. Masz 100% racji i tego sie trzymaj, nie daj sie zakrzyczec. Idea tego forum bylo wiele lat temu to, zeby specjalisci (rowniez od reklamy i vfx!) uzywajacy 3D jako pasji/narzedzi etc. mogli tu wejsc, wymienic sie pogladami i mieli dostep do newsow z branzy (rowniez reklamowej, a nie galerii zagorskiego!). Swego czasu z kooba ciagnelismy jeszcze EF.ART.PL (pewnie pamietasz), skonczylo sie, jak sie skonczylo - nie pozwol, by Ci to forum zajechali checia tak zwanej "polemiki na tematy rozne" - wielu wartosciowych userow juz potraciles przez ten burdel. A wielu polakow tworzy teraz duzo fajnych rzeczy na swiecie - poczytalbym o tym jak Jonkajtys rigowal 5D, poczytalbym jak inni sie odnajduja w Weta, podzielilbym sie tym, jak kumple wspominaja prace nad IronManem, ale po co...?
  13. a to juz jest lenistwo :) bialy = refleks, czarny = jego brak.
  14. to sie nazywa spot uv, przygotowujesz maske dla drukarni (przynajmniej ja tak robie) i oni to tlocza i nakladaja gloss. zapytaj w drukarni.
  15. VoNd

    Materiał grysiku, kamyszków

    oni mapowali na plane'ach jesli posjrzysz na ilustracji poprzedzajaca ta, ktora zamiesciles tutaj. Plane'y mozesz wyrzucic do VRay proxy i kopiowac bez ograniczen.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności