Cześć! Zdecydowałem się przetłumaczyć WIP, który prowadzę po angielsku, na język polski.
Postać została zainspirowana trailerem i walktrough Cyberpunka 2077. Koncept został stworzony przeze mnie – nie chciałem używać cudzego konceptu (tak robiłem z ostatnią postacią). Na początku zrobiłem poniższy photobash i mały opis świata w którym ta postać się znajduje:
Główną rolę w tym świecie odgrywa biznes implantów ciała. Firmy zajmujące się implantami mają wielu klientów i generują ogromne pieniądze. Jednak implanty są drogie, niektórzy klienci nie są w stanie zapłacić całości i są zmuszeni brać kredyt. Czasami klienci, którzy wzieli implant na kredyt nie mogą albo nie chcą płacić rat. W takiej sytuacji firmy implantowe nie szukają pomocy w sądach tylko wynajmują małe firmy, które zajmują się odzyskiwaniem implantów i pieniędzy. Główymi wykonawcami tych zadań są paramilitarne cyborgi nazywane „Kolektorami”.
Po zrobieniu blockoutu postaci z photobashu otrzymałem taki 3d koncept:
Starałem się trzymać konceptu, ale rezultat nie był zbyt ciekawy. Z tego powodu musiałem dopracować postać:
Na tym etapie dostałem bardzo przydatny feedback z krytyką i zdecydowałem się popracować więcej nad konceptem 3d przed rozpoczęciem pracy nad high-poly. Trochę mi to zajęło, zmieniłem większą część postaci, ale sama praca nad tym była interesująca i jestem zadowolony z rezultatu.
Obecnie prawie nie korzystam z konceptu, który stworzyłem na początku. Tworząc postać inspiruję się stylem bohaterów z takich źródeł jak np. Cyberpunk 2077, Detroit i Terminator.
Pierwszą rzeczą, którą zmieniłem była sylwetka. Pokolorowałem postać na czarno i otrzymałem poniższy efekt:
W kolejnym kroku zrobiłem różne wariacje postaci żeby stworzyć ją bardziej czytelną, interesującą i cyberpunkową :) Po blokingu sylwetek zmiksowałem je między sobą i otrzymałem 6 potencjalnych sylwetek mojej postaci.
Z powyższych sześciu sylwetek wybrałem dwie na których naszkicowałem detale.
Powyższe sylwetki całkiem mi się spodobały i ostatecznie zdecydowałem się wybrać prawą do dalszej pracy. Po pewnym czasie spędzonym w Zbrushu pracując z blokingiem i conceptingiem stworzyłem nowy koncept 3d:
Post został napisany po polsku z małą pomocą :)