mujas
Members-
Liczba zawartości
193 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Ostatnia wygrana mujas w dniu 9 Luty 2012
Użytkownicy przyznają mujas punkty reputacji!
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Łańcut
mujas's Achievements
-
Witam Zwracam się z prośba o pomoc jak rozwiązać problem z strasznie wolnym działaniem maxa ver 2012 po dodaniu modyfikatora unwarp uvw. Na wstępie napiszę że komp jest 8 rdzeniowy karta grafiki Geforce 1050 i normalanie w viewportach wszystko śmiga jak należy do momentu przypisania na dany obiekt modyfikatora unwarp uvw. Otworzenie okna i próba skalowania zaznaczonych faców to dramat komp się strasznie muli nie idzie pracować. Od razu napiszę że nie przypisuje tego modyfikatora na jakieś skomplikowany model - model ma około 50 tyś poly czysty też od innych modyfikatorów. Próbowałem zmiany ustawień wyświetlania grafiki Direct 3d OpenGL ale to nic kompletnie nie pomaga. Macie jakiś pomysł co mogło by pomóc. Z góry dziękuję
-
Witam Poniżej przedstawiam Wam okładkę oraz rozkładówkę lipcowego 26 numeru czasopisma Okręty. Ten piękny okręt który zdobi okładkę to japoński niszczyciel Akizuki zarazem pierwszy z okrętów typu Akizuki. Model okrętu robiłem ja wkładając w niego dużo serca. Niesamowita postprodukcja to zasługa Piotra (peter_f) niesamowicie zdolnego a zarazem skromnego grafika 3D. Kilka słów o projekcie: zrobienie okrętu zajęło mi ponad pół roku naprawdę pochłoną masę pracy i poświęcenia wszelkiego wolnego czasu, tak jak pisałem wyżej włożyłem w niego wiele serca jak wyszło widzicie sami, model robiony był głównie pod kątem książki, miał on być wydany przez inne wydawnictwo a ostatecznie został wydany przez wydawnictwo Kagero jako 22 książka z cyklu serii Super Drawings in 3D Projekt robiony był na mym ciągle nieśmiertelnym już chyba cztero lub pięcio letnim kompie q6600 wykręconym na 3,1 Ghz z ośmioma gigasami ramu na pokładzie, na koniec troszku nie dawał rady ale potrafił mimo wszystko walczyć dzielnie blisko 12 godzin aby wyrenderować materiały na okładkę ;). Na koniec chciałem podziękować przede wszystkim Waldkowi (goral_44) za całokształt (banalne pytania, poświęcony czas, cierpliwość, wiedzę,natychmiastową pomoc i wiele wiele więcej) Piotrowi (peter_f) za możliwość współpracy oraz za wspaniałe obrobienie i wyeksponowanie na morzu Akizuki oraz wszystkim innym bliskim mi Osobom za wyrozumiałość podczas projektu - DZIĘKUJĘ Miłego oglądania Pozdrawiam mujas Render na okładkę obrobiony przez Piotra Render przed postprodukcją Postprodukcja w wykonaniu Piotra Forkasiewicza Render z prawej burty na śródokręcie okrętu Render z lewej burty od rufy na śródokręcie okrętu [ATTACH=CONFIG]90924[/ATTACH]
-
Materiał na łańcuch okrętowy (reling)
mujas odpowiedział mujas → na temat → Teksturowanie / Texturing
Witam Nawiązując do mojego powyższego posta chcę zrobić reling na okręcie jako że komp mi nie wytrzyma robienia każdego oczka łańcucha nawet w Proxy postanowiłem zrobić rendrowalny spline z nałożonymi materiałami, tj maska w slot opacity (zał. lancuchZdeph.jpg) oraz mapa w slot difuse mapa (lancuchcolor.jpg). Sama maska lancuchZdeph.jpg włożona w slot opacity wygląda jak na renderze reling2.jpg Jeśli do slotu difuse dodam mapę lancuchcolor.jpg i zmienię w ustawieniach spline (z domyślnie ustawionych na 12 sides) na 3 ścianki wygląda to dużo lepiej render reling3.jpg. Problem w tym że z innego ujęcia kamery (prawa strona burty)wygląda to już tragicznie patrz reling4.jpg wówczas pomaga tylko ręczne ustawienie - zmiana konta angle w ustawieniach spline dopasowane tylko do tej kamery. Moje pytanie brzmi da się tak ustawić materiał na łańcuch aby niezależnie od ustawienia kamery zawsze on wyglądał dobrze ustawiał się pod odpowiednim kątem(powiedzmy jak na renderze reling3) bez ręcznego mieszania w ustawieniach spline wartością angle?? Jeśli da się to zrobić to proszę o doradę. MariushO – próbowałem z mapą Falloff Perpendicular i w niczym mi to nie pomogło tak jak by to nie działało Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Mujas -
Witam Chciał bym stworzyć w 3dsMax łańcuch relingu na okręcie. Ze względu jednak aby nie zajechać kompa do głowy przyszedł mi pomysł aby zrobić na wstępie materiał tj (3 ogniwa jako spline (enable in render) które następnie po wyrenderowaniu (w render elements kanał Z depth) w rzucie z boku dały by mi materiał na już konkretnie długi spline który wcześniej pokrył bym wyżej zrobionym materiałem. Niestety nie zadowala mnie osiągnięty w ten sposób efekt, nie wygląda to jak łańcuch, macie pomysły jak to zrobić aby wyglądało znośnie?? Ja wyrenderowaną bitmapę z rendera nazwijmy ją Color pakuję do slotu Diffuse natomiast Z-depta wkładam do slotu Opacity i dalej nakładam to na renderowalny spline (o przekroju idealnie okrągłym ? może lepszy był by przekrój prostokątny ??) dalej mi brak pomysłu na materiał, myślę że może pomogło by wyrenderowanie jeszcze jakiś innych map w render element tylko jakich?? i w jakie sloty później je wstawiać w edytorze materiałów?? Pamiętam że była taka opcja w edytorze materiałów która pozwalała danemu materiałowi zawsze ustawiać się pod odpowiednim kątem w stosunku do kamery może ktoś pamięta gdzie to jest ?? W załączniku podsyłam dwie mapy które używam na materiał Z góry dziękuję za dobry pomysł
-
Czekałem na B-mesh jakieś 1,5 roku niestety nie doczekałem się i postanowiełem kupić maxa; jak widzę teraz poczekał bym sobie jeszcze kolejny rok, ja niestety nie miałem wystarczającej silnej psychiki ;) aby nauczyć się modelować "fejsy" na 3,4 wierzchołk; nie ukrywam że wiadomość o dodaniu n-gonów nawet mnie ucieszyła z pewnością wypróbuję jak się teraz modeluje
-
Panowie kiedy ma się pokazać max 2013?? pytam bo mam wykupioną subskrypcję do 10 maja tego roku i po cichu liczę że może uda mi się załpać na tą 13 choć jak znam życie pewnie sie nie uda
-
Witam Poniżej przedstawiam Wam okładkę lutowego 11 numeru czasopisma Okręty jest to jedna z "ugly sisters" - Gneisenau . Świetna postprodukcja robiona przez Piotra (peter_f) – dziękuję Piotr za możliwość współpracy oraz cenne wskazówki z których korzystam; ja natomiast wymodelowałem ów okręt i zrobiłem do tego jakieś marne tektury. Kilka słów więcej o projekcie okręt generalnie robiony był pod kątem książki, nie było to jednak łatwe zadanie ze względu na skąpą dokumentację do tego okrętu. Wprawdzie jest dostępna jakaś generalka ale zawierająca wiele błędów tak więc okręt był robiony głównie ze zdjęć (często marnej jakości) które oglądałem kilkadziesiąt razy i możecie mi wierzyć lub nie ale po oglądnięciu fotki po raz blisko setny człowiek jest w stanie dostrzec szczegół którego wcześniej nie widział. Pragę tutaj bardzo podziękować Waldkowi (goral_44) za udostępnione zdjęcia oraz za prowadzenie mnie niekiedy za rączkę podczas realizacji tego projektu. Scena posiada około 7- 8 mln. poly a całość renderowana na wciąż dla niektórych nieśmiertelnym q6600 wykręconym na 3,1 Ghz. Okładka liczyła się 5h:23 minuty w rozdziałce 5 x 3,5 tyś Poniżej okładka gazety Okręty oraz dwa renderki – (na więcej do opublikowania nie dostałem zgody) Miłego oglądania Pozdrawiam mujas
-
Witam Miałem podobną akcję w maxie 2012 myślałem że nie umię tego zrobić w nowym oknie UVW ale okazało się ze problem polegał na tym że w siatce też te vertexy nie były połączone więc w editable poly dałem weld i pózniej już bez problemu dało się połaczyć vertexy w okienku UVW
-
Witam Doradzam kumplowi zakup kompa który rysuje w 3d max bardzo skomplikowane sceny (powyżej 10 mln. poly). Budżet kaski na kartę graficzną oscyluje w okolicach 800 do 1 tyś zł. W związku z powyższym mam pytańko jaką kartę graficzną wybrać tz. z której rodziny czy GeForce GTX 560 Ti czy może Radeon HD 6950 ?? chodzi głównie o wydajność. Kiedyś czytałem w jakimś poście (na tym forum) że o wydajności w viewportach maxa decyduje niby wydajność wypełniania pikseli - w przypadku tych dwóch typów kart ten parametr jest on zbliżony, natomiast wydajność wypełniania tekseli i wydajność geometryczna jest większa w przypadku Radeon-a HD 6950, ponadto jeszcze na korzyść Radka przemawia 2 Gb na pokładzie. Jak to się ma w praktyce testował ktoś z Was te karty która tak naprawdę szybciej śmiga w 3ds max 2012 ?? i czy różnica między niby jest tak naprawdę odczuwalna?? Z góry dziękuję za pomoc.
-
Przepiękny model w równie pięknej oprawie, klimat dosłownie wycieka mi z monitora, mgła osadza się na czole a topniejący lód zelewa mi biurko. Rewelacja Panowie piękna praca powstała dzięki połączeniu Waszych sił ode mnie 5 ***** a jako by peter_f nie czuł się pokrzywdzony dostaje repa :)
-
Obiekt 3d: Bomby, pociski i inny morderczy złom
mujas odpowiedział Odan → na temat → Galeria 3D (Finished Works 3D)
Chciałem napisać że to co zrobiłeś to REWELACJA !!!!! Twoje rendery wyglądają jak fotki i to jest poziom do którego powinno się dążyć, całość kładzie mnie na pysk, zresztą myślę że nie tylko mnie, robiąc samolot w takiej jakość myślę że zjedziesz kompa ale czy to ważne przecież taka jakość musi mieć swoją cenę. Z pewnością jeśli będzie VIP będę go śledził na bieżąco Z mojej strony niskie pokłony i Wielki szacun -
michaiŁ, KoMic - dzięki, goral_44 - jedyne z czym się mogę zgodzić z tego co napisałeś to ten fragment "bo warto widzieć jak Scharnhorst, jeden z piękniejszych okrętów świata, wyglądał" wiem że kochasz okręty ale żeby takie historie tutaj opowiadać, Oleksiak - wierzysz dalej góralom ?? bo ja już nie nawet pogoda im się nie sprawdza Jedziemy dalej z tym złomem :)
-
bbandi -dzięki , KoMic - pisałem kilka postów wyżej jakie plany względem modelu i pod jakim kątem był robiony, JacekCichy - dzięki, Sebazx6r - wybacz ale jak mam rozumieć przeplatanie elementów przez siebie ??, Oleksiak - dzięki, będzie pomalowany, Macias4, Smoku - wolał bym bez porównań, Houston - dzięki, niczego sobie ta propozycja ale się nie skuszę jednak
-
Siateczka zgodnie z obietnicą ;)
-
Od pewnego czasu jestem przez jednego z użytkowników tego forum delikatnie mówiąc naciskany (może tymczasowo nie będę pisał Który to być może sam się ujawni;) abym wystawił ten okręt na światło dzienne. W związku z powyższym poniżej przedstawiam niemiecki Pancernik z czasów II wojny światowej Scharnhorst. Okręt jest robiony na rok 1943 Zapraszam do oglądania i komentowania.