No, ale to chyba coś jest nie tak. Skoro obiekt jest na pierwszym planie, to klikając na niego chyba logiczne, że powinien zaznaczyć właśnie ten a nie 100 innych za nim, z których część jest gdzieś kompletnie z tyłu sceny i w dodatku niewidoczna, bo zasłonięta przez 99 innych obiektów.
A z tym ukrywaniem, to tak właśnie robię, ale to nie jest rozwiązanie problemu, bo po pierwsze i tak muszę najpierw ten obiekt wybrać a po drugie, gdy pracuję, np. nad schodkami, których każdy stopień składa się z dwóch elementów, to muszę te wszystkie elementy i stopnie najpierw zaznaczyć, żeby potem ukryć inne obiekty a nawet jak już mam na ekranie same schodki to klikając na ten, który chcę wybrać i tak zaznaczam któryś pod nim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie idzie wyrobić, to jest jakieś chore!
Ja wiem, że można ukrywać, nadawać nazwy, robić grupy itp., ale to jest zawsze tylko więcej roboty. Nie można tego zrobić po ludzku, że klikam na konkretny obiekt i właśnie ten się zaznacza!?
Jeszcze na wszelki wypadek dokładniej opiszę mój problem, żeby było jasne o co mi chodzi:
Jest obiekt na pierwszym planie i kilka za nim. W viewporcie Smooth + Highlights "jeżdzę" kursorem po tym obiekcie i cały czas przy kursorze pojawia się nazwa innego obiektu (może akurat tego na pierwszym planie, ale także wszystkich za nim). I teraz jest jazda piksel po pikselu, żeby akurat natrafić na ten odpowiedni O ILE ZNAM JEGO NAZWĘ, bo jak nie to losowanie i tak kilka minut mogę grać sobie.
Max 2009, w maxie używam DirectX 9.0
EDIT:
widzę, że problem zawsze istniał i nikt się nie pofatygował, żeby to naprawić...
http://boards.polycount.net/showthread.php?p=760963