Utwórz pole Fdd(Box), w którym zawierać się będzie modyfikowany obiekt.
Ustalasz sobie pole jak tam chcesz...
Przypnij pole do obiektu [bind to Space Warp] (najpierw zaznaczasz pole i cięgniesz na obiekt) i teraz zaczyna się zabawa...
(*XTC): Menu Modyfiers->Selection Modyfiers->Fdd Select
Zaznaczasz punkty na Fdd i wybierasz LinkedXForm w zakładce modify. Tam jest Pick Control object - wybierasz obiekt który będzie poruszał zaznaczonymi punktami na Fdd. Może być jakiś helper albo i nie. Jak wygodnie.
Zaznaczasz ponownie pole Fdd i robisz jeszcze raz to samo:
(*XTC) selekcjonujesz nowe punkty i znowu LinkedXForm. Znasz już Pick Control Object, wybierasz drugi objekt...
Jeżeli wszystko jest ok to poruszając obiektami, do których przypnięte są punkty Fdd deformujesz Fdd a co za ty idzie, dokładnie wszystko co znajduje się w objętości tego pola.
Przydaje się do animacji.
Możesz mieć trochę problemów z selekcjonowaniem punktów na Fdd - max czasami nie skuma za pierwszym razem co robisz, ale można to wyczaić.
Tutaj deformuję przewody na koparce - poruszając ramieniem wyginają się tak jak chce, pole Fdd działa na wszystkie vertexy w jego obszarze. Control Objects znajdują się na tym wystającym z ramienie (nie wiem jak to fachowo się nazywa) - tam gdzie pierwsze i ostatnie wierzchołki wyselekcjonowanego spline.