Skocz do zawartości

Margo Art

Members
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

518 wyświetleń profilu

Margo Art's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • One Month Later
  • One Year In Rare
  • Week One Done

Recent Badges

22

Reputacja

  1. Świetne są te domy! Rysowałeś je z natury czy ze zdjęć? 🙂
  2. Świetne! 🙂
  3. Super! 🙂
  4. Fajne główki 🙂 Można sobie pooglądać Michaela Fassbendera w różnych odmianach 😄
  5. Ale śliczny ten obrazek z rekinem! Aż ma się wrażenie, że zaraz wyleci z kartki 🙂
  6. Z tymi liniami konstrukcyjnymi, to jedyne co miałam w głowie rysując je, to to żeby narysować dziurę idealnie na środku..:) Raczej na razie nie planuję zapuszczać się głębiej w tajniki architektury, tylko poznać podstawy 🙂 Mógłbyś spróbować rozjaśnić mi co masz na myśli? Bo chyba nie do końca rozumiem 😛 Jako że dość dawno mnie nie było to dziś nieco więcej ćwiczeń: Zabawa z bryłami: Domy (rysowane ze zdjęć w internecie): I zabawa z cieniami: Czekam na wasze komentarze :)
  7. @Nezumi @SebastianSz Uff.. Dzięki za ułatwienie życia. Męczące było rysowanie tych wszystkich kresek 😄 Miałam jakąś swoją ideę rysowania tych wszystkich linii, ale już ją (na szczęście) obaliliście 🙂 Bądźcie przygotowani na to, że jeszcze będę popełniać dużo głupich błędów 😛 Poniżej kolejne ćwiczenia robione z książką How to Render. Zdjęcia trochę niewyraźne... Pierwsze 4 pudełka rysowane z wyobraźni, używając metody 'halfway to black', a reszta korzystając ze zdjęć. Wiem, że jeszcze muszę poćwiczyć, ale co myślicie? Mam też pytanie dotyczące tych 'ściętych' brył jak w przykładzie 7 i 9. Zupełnie nie wiem jak je narysować, szczególnie coś takiego jak ta 7. Te dwie bryły narysowałam jedynie dzięki temu, że miałam zdjęcie, ale sama nie potrafiłabym tego zrobić. Jak to robić? 🙂 A tutaj martwa natura; I jeszcze grzybki z Drawabox:
  8. Kolejna porcja żółtodziobowych pytań i trochę ćwiczeń 🙂 Zaczęłam przerabiać cienie rzucane przez bardziej złożone obiekty, ale cały czas odkrywam co i jak działa, więc błędów jest dużo. Przykład nr 2 jak widać trochę mnie przerósł, więc się poddałam i zostawiłam jak jest. Z kolei w nr 7 nie wiem jak narysować tą pałeczkę. W przykładzie 12 coś nie wyszło... No cóż, wszystkich błędów które widzę wymieniać nie będę :) Największy problem mam chyba z pudełkiem z dziurą w środku. Wydaje mi się, że problem z wykreśleniem cienia wynika z tego, że nie wiem jak narysować okno tak, żeby jego szerokość zgadzała się z szerokością pudełka. Niżej proces jak rysuję ten obiekt, więc jeśli źle to robię to proszę o poprawki 🙂 Jak zwykle czekam na rady z waszej strony 🙂
  9. @blood_brother Dziękuję za odpowiedź 🙂 Z tego co rozumiem ma to wyglądać jakoś tak, zgadza się? @RaVirr Dzięki 🙂 A co do ilustracji, to chyba jeszcze długa droga...
  10. @SebastianSz Dziękuję, bardzo mi pomogło to co napisałeś 🙂 Ha, ha 😄 Tak, faktycznie są filmiki. Zupełnie o nich zapomniałam. A poniżej nowa porcja ćwiczeń. Najpierw cienie rzucone, opierające się na tym co napisał @SebastianSz. Na obrazku niżej, cienie rzucane na obiekt. Trochę mi zajęło odkrycie jak to robić, ale wydaje mi się, że rozumiem jak rysować cienie na płaskich powierzchniach. Mam jedynie problem z zapałką A, w przykładzie 3. Nie wiem co tam zrobiłam źle, więc jak ktoś ma ochotę to może mi wytłumaczyć 😛 Natomiast zupełnie nie mam pojęcia jak rysować cienie na powierzchniach zaokrąglonych, jak zapałka D w przykładzie 4 i przykład 5. Jak to zrobić? Trochę siatek perspektywicznych: Tutaj od razu wersja poprawiona, bo coś mi się pomieszało na kartce: Jeszcze martwa natura i listki z Drawabox: I ostatnie pytanie dotyczące obrazka poniżej. Chciałabym 'odbić' płaszczyznę A, między te dwie czerwone linie (B), tak aby była tej samej wielkości. Jak to zrobić? Mam wrażenie, że już to powinnam wiedzieć, ale jakoś nie potrafię nic wymyślić 😄 Pytań mam kilka, błędów pewnie jeszcze więcej, więc chętnie przyjmę wszelakie rady 🙂
  11. Temat: Dzieciństwo Jestem ciekawa, jak wyglądałyby wasze prace w klimacie dziecięcym 🙂 Praca mogłaby przedstawiać wszystko co kojarzy się z dzieciństwem, od banalnych rzeczy typu puszczanie latawca po bardziej kreatywne czynności, które tylko dzieci potrafią wymyślić 😄 Obrazek mógłby być smutny, wesoły, czy nawet mroczny z potworami czającymi się pod łóżkiem lub w czeluściach szafy... Wszystko co wam do głowy wpadnie 🙂 Sama chętnie bym spróbowała wziąć udział, ale nie wiem, czy umiejętności mi na to pozwolą 😕 Choć kto wie? Może udałoby mi się narysować jakieś dziecko, od tyłu... z dłońmi w kieszeniach, z wysoką trawą zasłaniającą nogi i jeszcze czapką na włosach :D
  12. Ćwiczenia z How to Draw, Framed Perspective i innych źródeł z których korzystam 😄 Wszystko rysowane odręcznie, bez linijki. Zaczęłam też oglądać ten kurs Erika Olsona, ale na razie nie mam nic do pokazania stamtąd🙂 Zaczęłam też How to Render, ale wydaje mi się dosyć trudne. Może znacie jakieś filmiki, gdzie ktoś tłumaczy jak wykreślać cienie rzucone? Może by mi to pomogło, gdybym robiła równocześnie zadania z książki i patrzyła jak ktoś inny to tłumaczy. Chciałabym już próbować uczyć się cieniować, ale jakoś nie potrafię ugryźć tego tematu 😕 Ale coś tam zaczęłam i już mam pierwsze pytanie. Na obrazku poniżej jak mam ten słupek światła i po prawej stronie patyczek na pudelku, to wiem, że żeby dowiedzieć się jak ma padać cień małego patyka, muszę zrobić dodatkowy punkt na słupku światła, który jest na wysokości pudełka na którym stoi patyczek. Przykład z pudełkiem po prawej stronie prosto zrobić, bo pudełko styka się ze słupkiem światła, ale skąd mam wiedzieć gdzie na słupku światła powinien być punkt zaznaczający wysokość pudełka po lewej stronie? Mam jedynie narysować prostą linię od tej tylnej ścianki pudełka do słupka światła, czy jakoś inaczej? 😛
  13. Jeszcze nie ćwiczyłam cieni rzuconych, tylko czytałam i robiłam ćwiczenia z książek How to Draw i Framed Perspective przez ostatnie kilka dni i mam problem ze Stożkiem Widzenia, czy jak to się tam nazywa (Cone of Vision). W książce How to Draw jest to dosyć szczegółowo opisane, pod jakim kątem trzeba narysować linie żeby stożek był prawidłowej wielkości i rozumiem, że to działa przy rysowaniu mniejszych brył lub na kartce dużego formatu gdzie jest obszar żeby to wszystko wyliczyć, ale nie za bardzo wiem jak to przełożyć na kartkę A4. Przeszukałam YouTube i znalazłam łatwiejszy sposób, gdzie bierzesz mniej więcej 60% odległości między jednym punktem zbiegu a drugim i w tym obszarze rysujesz sobie swój stożek. Ale co w takim razie z perspektywą jednozbiegową? Skąd mam wiedzieć jak duży powinien być stożek żeby nic się nie zniekształcało? Generalnie jakby się komuś chciało opisać po polsku o co chodzi z tym stożkiem, to chętnie poczytam 🙂 Tutaj ten tutorial z którego korzystałam; A tu moje ćwiczenia:
  14. Czy ta książka How to Render nauczy mnie jak poprawnie wykreślać cienie rzucone? 🙂
  15. Jasne, że pomogłeś 🙂 Dziękuję za tak obszerną odpowiedź 🙂 Z tym cieniem rzucanym przez sześcian to faktycznie coś nie gra bo na pewno światło nie padało tylko z boku, Przeczytałam ten tutorial i narysowałam kilka nowych brył, starając się wykorzystać twoje rady. Pewnie nie wszystko zrozumiałam, ale z ćwiczeniami pewnie będzie coraz lepiej 😉 Tym razem rysowałam ze zdjęć, nie z natury i było to trudniejsze niż myślałam, bo jak rysuje z natury np. sześcian, to mierzę ołówkiem pod jakim kątem powinnam narysować wszystkie linie (angle sighting), a przy komputerze jest to raczej niemożliwe. Podejrzewam, że martwą naturę ze zdjęcia byłoby mi jeszcze ciężej narysować. Jest jakiś magiczny sposób na sprawdzanie proporcji i mierzenie ze zdjęć, czy raczej trzeba polegać tylko na oku? Dlatego te bryły które narysowałam nie są takie dokładne bo robiłam wszystko na oko, tak jak mi się wydawało.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności