Dziękuję, pomogło mi to znaleźć punkt środkowy (po wykonaniu punktu 3. należy wyjść z edit mode aby wybrać "origin to 3D cursor").
Przy okazji inne pytanie:
Rysowałem wcześniej w Blender wersja 2.82. Aktualnie jest wersja 2.91. Niektóre opcje inaczej wyglądają. Największy problem mam z modyfikatorami: Bevel i Solidify. Otóż wcześniej była możliwość kliknięcia Apply i zaakceptowanie zmian (screen). W nowej wersji tego nie widzę i nie mogę zaakceptować modyfikatorów. Czy mógłbym prosić o wskazówkę jak mam zatwierdzić modyfikatory w nowej wersji programu?
Jedno pytanie: jak dla części jak w załączniku (zaimportowana, nieosiowosymetryczna) wskazać, aby Kursor był w osi tulejki, abym mógł później obrócić część wokół osi?
Wybranie "Object-Set Origin-Origin to geometry" wstawia mi punkt w środek masy tulei...