Skocz do zawartości

Buckey

Members
  • Liczba zawartości

    72
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Buckey's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

23

Reputacja

  1. Jeśli to jest w pliku, którego Ty nie tworzyłeś, to może ktoś ustawił blokady transformacji - dla poszczególnych transformacji i osi (Hierarchy>Link Info>Locks). Możliwe jest też, że skala obiektu albo jednostki programu są bardzo małe albo bardzo duże i dlatego skalowanie i przesuwanie działa dopiero po włączeniu Snapa. A jak jest w różnych widokach - nie perspektywicznym, tylko rzucie z góry albo aksonometrycznym (User)? Stwórz obok nowy obiekt o podobnych wielkościach i zobacz czy działa tak samo czy inaczej. Stwórz obiekt bardzo duży i bardzo mały (wymiary ustal x100) i znowu spróbuj. Możesz też do nowo utworzonej sceny (gdzie wszystko działa jak powinno) zaimportować ten obiekt z innego pliku (Merge) i też zobaczyć czy zachowanie będzie takie samo/inne. Nie kojarzę skrótu klawiszowego, który działał by tak jak opisujesz...
  2. Poszukaj w ustawieniach Customize> Configure User Path i System Paths. Tam powinny być zdefiniowane ścieżki, których już nie ma fizycznie na dysku i dlatego ten błąd. Wystarczy je usunąć. Podobny błąd pojawia się przy dodawaniu ścieżek do tekstur, jeśli nie istnieją już ścieżki tam zdefiniowane.
  3. Customize > Preferences > Gamma and LUT Daj Enabled - Gamma na 2.2 i zaznacz Affect Color i Material. Od tej chwili Render jest ustawiony na wyświetlanie z korekcją Gamma czyli przyciemnia scenę, tekstury, światło itp. Żeby działało to poprawnie musisz też sprawdzić czy wczytując teksturę do edytora materiałów (okno z wyborem tekstury) masz zaznaczoną opcję "Use system default gamma".
  4. Jeśli scena zajmuje Ci 400 Mb to jest pewne, że jej zapisanie nie zajmie sekundy. Więc jeśli masz Autobackup co 5 min to to może być faktycznie problemem. Ja mam ustawiony na zapisywanie co 15 min. i do dziesięciu plików. A poza tym może przy dużych scenach zorientuj się jak działają x-ref'y bo mogą być pomocne. A dołożenie kolejnych 16 GB ramu na wyświetlanie w viewportach nic nie da. Ram jest głównie wykorzystywany przy renderingu. To co widzisz w viewportach to robota karty graficznej i to ona musi mieć odpowiednią ilość pamięci żeby pokazać scenę.
  5. Buckey

    import napisow z CAD do MAX

    Jak ja importuję dwg do maxa to zawsze importuje się bez tekstu. Przypuszczam, że tekst jest inaczej traktowany, więc gdyby zamienić ten tekst na krzywe to byłoby ok. Ja nie znam AutoCada i nie wiem czy jest to wykonalne ale przypuszczam, że raczej trudne przy wielkiej ilości opisów. Ja zawsze podpieram się darmowym programem DWGTrueview, który pokazuje wszystko tak jak AutoCad więc łatwiej mi się połapać w samych liniach zaimportowanych do maxa.
  6. Cześć, kiedyś długo myślałem nad podobnym problemem. I rozwiązałem go w tym wątku, może coś Ci to pomoże albo podpowie. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=56146 Ogólnie mówiąc wykorzystałem Edit Poly do tworzenia nowych facesów (automatycznie tworzy powierzchnie po przypisaniu do zamkniętego Spline'a), bo właśnie żadne Cap Holes itp. nie dawały rady.
  7. Buckey

    stacja do 3500 zł

    Płytę bierz z Sata3 i wszystkie dyski też tylko na Sata3 - naprawdę odczuwalny wzrost prędkości. Mam SSD 120 GB firmy OCZ coś około 500 Mb transferu Odczyt/Zapis na Sata3 i jest to NA PRAWDĘ Speed Demon. Pomyśl, że to prawie jak odczyt z ramu a nie ze zwykłego dysku gdzie głowica musi czytać sektor po sektorze. Nie chodzi jedynie o to, że tylko system wczytuje się szybciej. Photoshop odpala mi się błyskiem, myślę około 3sek. Wszystkie programy i swapa mam na tym dysku i wszystko wczytuje się bajkowo a zostaje mi jeszcze 40-50GB wolnego. Projekty, textury, animacje itd. trzymam na dysku WD 1TB. Mam 16GB ramu i tylko w jednej sytuacji, gdzie 3ds liczył mi efekty cząsteczkowe zabrakło pamięci. Ale to były, można powiedzieć próby, gdzie zastosowałem umyślnie zbyt dużą liczbę cząsteczek. Myślę że 16GB spokojnie wystarczy, ale raczej brałbym 2x8 bo jeśli na przyszłość będziesz jednak potrzebował więcej to będziesz miał wolne sloty. Jak przygotowywałem ten projekt: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=74059&p=1002973&highlight=#post1002973 to zaczynałem na XP 32bity i nie byłem w stanie wyrenderować sceny krajobrazu, nawet w backburnerze z użyciem stripes. Dopiero przesiadka na Win7 64bity pozwoliła wyrenderować scenę bez problemu. Miałem wtedy stary komp i dołożyłem kolejne 4 GB ramu. Mam Quadro 2000 1GB ramu i niestety render Quicksilver mi nie chodzi. Może to kwestia ustawień ale chyba jednak za mało pamięci na karcie. Polecam raczej karty z precyzją 256bit niż 128 bo wyświetlanie w Vieportach, szczególnie w Perspektive jest dużo dokładniejsze. Co do szybkości to już nie jestem przekonany czy tańsza karta np. GTX nie byłaby porównywalna albo i szybsza. Zasilacz 600W dobrej firmy spokojnie Ci starczy. I moja rada, szukaj takiego, który jest cichy, dysków też i jakichś dodatkowych wentylatorów również. Ostatnie czego chcesz to pracować godzinami przy kompie i cały czas słyszeć wycie i głośny szum.
  8. Na pewno znacie skróty klawiaturowe + środkowy przycisk myszy do obracania i zoomowania viewportów? Ja sobie nie wyobrażam pracy z gałką bo nawet kilkanaście dodatkowych klawiszy nie równa się klawiaturze. A co chwila odrywać rękę od klawiatury żeby przestawić widok - to mija się z celem optymalizacji i szybkości pracy. Gdyby ktoś nie znał to przypomnę: Obracanie: ALT + środkowy przycisk Zoomowanie: ALT + CTRL + środkowy przycisk SHIFT przy niektórych ruchach ogranicza do jednej osi CTRL podwaja ruch I komu potrzebne jest Viewcube, Steeringwheel albo manipulator?
  9. Buckey

    Z-bufor

    Pamiętam jak renderowałem w Scanline do RLA, to też miałem problem (akurat z innymi kanałami). Po pierwsze spróbuj jednak pobawić się suwakami w AE bo pamiętam, że czasem tam były np. odwrotne wartości, albo bardzo niewielkie, wręcz różniące się o tysięczne (zależnie od wielkości sceny). Przy Render Elements ZDepth możesz określić odległość MIN i MAX dla głębi. Jak renderujesz do RLA to respektowane są ustawienia kamery Environment Ranges. To powinno pomóc.
  10. Aby zaznaczyć facesy możesz użyć Loop i Ring dla edge a potem przełączyć się na Polygony trzymając wciśnięty Ctrl albo Shift (dla różnych efektów). Możesz też użyć Selection by Angle - zaznaczy wszystkie Polygony w ramach określonego kąta.
  11. skorpion85 - też chciałbym aby było tych wstawek więcej... :) ale musiałem wybrać kompromis pomiędzy zainteresowaniem widza szybkimi ujęciami i dalszymi informacjami, które musiałem przekazać. W grafice siedzę 12-15 lat - zainteresowanie zaczęło się od 3D Studia R4 pod DOSa :) Hubi - nad projektem siedziałem ok 1,5 roku z drobnymi przerwami. Tak, to projekt komercyjny, ale jest pewne opóźnienie z powodu protestu ekologów, zresztą jak zwykle przy tego typu przedsięwzięciach. ola-f - pracowałem na dwuprocesorowej jednostce Intel Xeon 3,2 Ghz (w sumie 4 wątki), wiekowy sprzęt i dlatego widać, że starałem się jak mogłem :) Przykładowo jedna klatka z najbardziej skomplikowanych ujęć liczyła się ok 20-30 min. Cieszę się, że Was zainteresowała ta animacja, takie było założenie :)
  12. W scanlinie można było tworzyć światła, które nie świeciły tylko rzucały cień - z ujemnym Multiplayer'em i chyba białym kolorem cienia. Ale w mentalu (render fizyczny) nie wiem czy można tak ustawić światła. Możesz wyrenderować dodatkowy Render Pass - cień i połączyć to w programie do compositingu.
  13. Witam :) Chciałbym się pochwalić moją najnowszą animacją. Ukończyłem ją kilka miesięcy temu, ale dopiero teraz znalazłem czas, żeby to wszystko zebrać i umieścić na forum. Wszystkie elementy składowe animacji wykonałem sam. Począwszy od scenariusza, storyboardu, modelowania i rigowania, animowania, texturowania, compositingu a skończywszy na udźwiękowieniu i muzyce z gotowych sampli :) Animację zaczynałem na 3ds Max’ie 2010 (32 bit). Ale kiedy doszedłem do etapu, gdzie w ujęciu musiałem pokazać cały ośrodek narciarski (cały teren, budynki, auta, drzewa) okazało się, że 4 GB ramu (de facto 3GB) to za mało dla mentala. Nawet Backburner i stripes nie dawał rady. Przesiadłem się więc na Win7 64 bit i dołożyłem kolejne 4 GB ramu. I to pomogło :) Renderowałem głównie w mentalu a do niektórych efektów łączonych w compositingu i masek używałem scanline. Do rigowania i animowania postaci używałem CATa. Programy: - 3ds Max 2010 i 2011 (EasyNAT, CAT) - After Effects 7 - Composite 2011 - Premiere PRO 2 - Photoshop CS2 - Illustrator CS2 - Audition 2 Zamieszczam jeszcze kilka obrazków z tworzenia całej animacji: A tutaj przykładowe textury i model Snowbordzisty: No i cały ośrodek:
  14. "Rest in pieces" było chyba w Blood :) zdaje się, że w intro... ale w DN3D nie pamiętam :)
  15. Kulki wyglądają jak prawdziwe, niestety efekt psują cienie... są jednolite, bez wyrazu. Powinny mieć zróżnicowaną głębię i jasność, miękkość im dalej od obiektu. Cienie nigdy nie są tak samo miękkie tuż przy obiekcie jak na drugim swoim końcu - takie spostrzeżenie z przyrody :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności