Jump to content

DragonLightning

Members
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-9 Poor

About DragonLightning

  • Rank
    Member
  1. mówisz początki ... Sam jestem w pewnym sensie początkujący i bardzo mnie ciekawi czy to vray czy menal Z jakich poradników korzystałeś (jeśli korzystałeś)
  2. Polecam przejść przez poradnik: v ray nie rozwiąze problemu. Mental ray potrafi dać naprawdę świetne efekty zobacz: Wystarczy wiedzieć jak go uzyć - - - Połączono posty - - - Polecam przejść przez ten poradnik
  3. To jest piractwo, Jeśli naprawde kupiłeś to napisz do wydawnictwa
  4. Nie jestem moze profesionalnym grafikiem ale podam ci parę rzeczy które 'ja' bym zmienił: 1. Najważniejsza sprawa wejdz w render setup -> indirect ilumination zaznacz Enable i przesuń suwak w prawo Nizej masz caustics and global ilumination zaznacz 2 razy enable. (spróbuj teraz zrenderować/ dodatkowo możesz zwiększyć antialiasing). 2. Dodaj jakiś bump do podłogi i zmniejsz rozmiar textury(u cb jedna panela jest w stanie pokryc prawie całą podłogę) , zmniejsz odbicie w metalowej misce, zmień materiał szklanych dzbanów/ kieliszków na glass thin material. Narazie tyle... pokaż co wyszło
  5. Witam wszyskich. Niedawno przerzuciłem się na lepszy komputer(Poprzedni był po prostu zbyt 'słaby'). Od razu poczułem różnice w wydajności, na 60 fps'ach edytowałem sobie scenę z dość dużą ilością obektów. Render testowy także wygenerował się dość szybko. Świat jednak nie może być tak piękny. Przy "posianiu" trawy, wszystko wyglądało dobrze do momentu próby renderu. Po kliknięciu 3dsmax przygotował obiekty i zamknął się ukazując mi komunikat o wysłaniu błędu. Zrobiłem parę testów (sądziłem, ze to out of memory). po serii uruchamiania i crash'ach doszedłem do wniosku, - render liniowy obiektów z forest działa (efekt niezadawalający) - render za pomocą mental ray crashuje się za każdym razem. Nawet jeśli na plane połoze liść. (w trakcie testów przewinął się błąd o niezgodności shaderów, ale po reinstalacjach zniknął.) Pomocy!
  6. Rozwiązanie było tak proste jak to stwierdzenie... gdyby trochę rozwinął to o element jak to zrobić było by cool. Na odpowiedz wpadłem przez przypadek zmieniając zielony na biały (czysty) i zapisałem w png. Efekt: obraz który wszystko inne co nie jest elementami sceny uznaje za kanał alpha. Dzięki wam wielki za pomoc. Pytanie jak kanał alpha zachować na animacji rozbicia ? Tutek był dobry, ale pokazuje jak dodać obraz a ja chce połaczyc animacje z filmem. Istnieje jakieś rozszerzenie które zachowuje kanał alpha na filmie ? Czy stary dobry AVI podoła ?
  7. Brzmi świetnie tylko mam troche braków w 3ds max ... mi. jest właśnie taki podział :( Potrafię tylko renderować całoś. Można prosić o wskazówkę gdzie znajde opcje wyboru którą co renderuje ? aby osobno wygenerować obraz z cieniami odbiciami itd ?
  8. Rozumiem o co chodzi tylko nie wiem jak to do końca zrobić... Używam tutaj MATTE/SHADOW/Reflection któremu dałem texture instane z background Pomysł się wzioł z tego *& czemu obrazek sie nie skaluje ? &* tylko ze tym razem chciałem dołożyć coś do FILMU dlatego wpadłem na pomysł aby użyć green scren... kanałem alpha zauważy zawsze jest tło ale tutaj dla uzyskania cieni jak wyżej użyłem matte/shadow, ktory juz przy zapisie w png nie jest traktowany jako alpha
  9. Dzięki wielkie za pomysł na pewno skorzystam. edi:(ta zielona mgiełka zmienia jasność co da ten sam efekt, kiedy zrobię z tego czarny dalej widać że coś na to oddziaływalo) EDIT2: w zasadzie aż tak to nie przeszkadza :) znalazłem fajny tutek dla tej sceny powinno to wystarczyć, tylko że.... tutaj używam skylight, który mimowolnie ma troche gorszy efekt od (w moim przypadku) OmniLight. Tutaj wygląda to troche bardziej realistycznie ... można także pogłębić cienie, ale im scena ciemniejsza tym bardziej zielone sa kamienie np Tak wygląda scena poza zasięgiem omniLIGHT da się tego jakoś pozbyć ? NIECH to zielone tło w żaden sposób ni reaguje z blokami ... Odpada zaznaczenie NO renderable bo w tedy cienie mi znikną ... do których używam matt/shadow
  10. Ach .. racja :) Ja głupi bym koścmi kombinował ...
  11. Proponuje poszukac pluginu odpowiedzialnego za poruszanie się obiektów w dany sposób. W większości jest to zwykła łapa z dobranym losowo czasie na wykonanie akcji aby dodać efekt asymetri. przyjrzyj sie panelom. Pojawiają się jedna po drugiej i obracają efekt daje ich ilość (można nawet by to ręcznie zrobić) Łóżko wysuwa się ze ściany(po prostu przesunięty, animacja składająca się z 5 kroków), w trakcie tej akcji zarzucana jest pościel i to wszystko :) Troche bardziej skomplikowany jest dywan obstawiam kości
  12. PO 1 gdyby fale były proste to świat byłby zbyt piękny, żeby był prawdziwy. PO 2 Kiedyś się tym interesowałem i dowiedziałem sie że zajmują się tym programy i pluginy jak np REALFLOW, który jest odpowiedzialny za animacje mi. cieczy. Są także pluginy, których nazw nie podam bo nie pamiętam. Warto dodać iz każda z tych rzeczy ma kosz rzędu 300$-paru tysiecy
  13. Sam kiedys czegoś takiego szukałem. Wygląda na to iż nie ma na to sposobu. Ja zazwyczaj radziłem sobie wykorzystując materiały z programu do którego exportowałem np element 3d lub unity czy cry engine. Poszukaj może jakiegoś pluginu, który spełniałby twoje wymagania bo innego sposobu chyba nie ma co do tutorialu to pewnie oni w PS tworzą texture nie na odwrót. Jakby nie patrzeć to 3ds max nie jest programem do tworzenia textur tylko ich wykorzystania
  14. otóż mam oto taki render bedący klatką wyrwaną ze sceny. Mój problem polega na tym, że nie potrafię się pozbyć ZIELENI odbijającej się w kawałkach box'a. Mam zamiar dołożyć to do pewnej sceny w after effect, ale choćby nie wiem ile użyłem key color'ów to wciąż zauważalna jest delikatny(ale jakze denerwujący) zielony kolor na blokach. Szukałem problemu, ale nigdy nie przypuszczałem, iz background będzie wpływał na wygląd bloków, w każdym razie na pewno da sie gdzieś to wyłączyć dlatego potrzebuje waszej pomocy. Z góry dzięki! już za samo przeczytanie :)
  15. Lepiej napisz nam coś o parametrach swojego komputera. "Coś niedobrego" "wykrzacza" rozwiń pojęcia
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy