Skocz do zawartości

Lukasz_D

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. 3ds max 2020 zwolnił przy zapisywaniu, otwieraniu innego pliku, nawet zapisanie pustej sceny trwa długo. Ponowne zaintalowanie nie pomaga, brak innych programów w tle, wszystko było ok. Przywróciłem również ustawienia fabryczne (przez usunięcie folderu ENU) - nic nie pomaga, ma ktoś pomysł o co tu może chodzić, komputer wydajny, niedługo po formacie, dysk praktycznie pusty, kilka aplikacji na krzyż. Ma ktoś pomysł co tu zrobić?
  2. Lukasz_D dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Scena jest oświetlona jednym VrayLight + GI environment z mapą HDRI i reflection environment z tą samą mapą HDRI. Wszystko wyszło perfekcyjnie/realistycznie - ale z jednym materiałem mam problem, potrzebuje aby był matowy i nie odbijał HDRI, podstawowy (default) Vray materiał odbija ... podpowiecie co zrobić? Jeśli potrzeba screena ustawień czegoś to doślę
  3. Lukasz_D dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Mam zdjęcie 900px na 450px przeciągam do perpsektywy maxa, ustawiam rozdzielczość renderu również 900x450 w perspektywnie wygląda dobrze, a na renderze jest tylko kawałek renderowy (czyli rozciągnięte) jak przeciągne Environment Map do Material Editor i zmienię Mapping na Screen to znów renderuje tło całe dopasowane ale znów obiekty są przezroczyste. Szukałem, przeglądałem tutoriale - na tutorialach te mapy się dopasowywuja - u mnie nie. Pomożecie?
  4. Lukasz_D dodał odpowiedź w temacie → w Hardware
    Witam, chciałbym Was się poradzić w sprawie kupna drukarki. Grafikuję amatorsko - tzn. zawsze jak skończę projekt dla klienta to pokazuje go tylko na monitorze i wysyłam gdzieś do druku w internety i przychodzą po kilku dniach wydrukowane ale zawsze że tak powiem w ciemno. Chciałbym kupić drukarkę (A4) żeby móc klientowi przed wysłaniem pokazać taki projekt / wygląd / kolorystyka. Często jest też tak że maluśkim druczkiem zamieszczam informację o tym kto stworzył dany projekt. Potrzebuję drukarki kolorowej z wyskim DPI, żeby na nią nie musiał wziąć kredytu (czyli w rozsądnych pieniądzach :) ). Możecie mi coś doradzić? PS: dlaczego drukarki mają zawsze podawane DPI dwie wartości?
  5. Lukasz_D dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Witam kilka tygodni nie używałem, dziś próbuję włączyć a tu taka sytuacja że się załaduje już do głównego okna i się zawiesza. Próbowałem naprawić/ próbowałem zainstalować jeszcze raz i lipa. Mieliście taki problem?
  6. Lukasz_D odpowiedział robenz → na odpowiedź w temacie → Tutoriale
    Być może się mylę, ale projekt wnętrza to nie projekt samochodu wysokiej jakości i chyba do tego są potrzebne znacznie wyższe umiejętności/tutoriale/kurs/ktoś kto siądzie koło ciebi i poprowadzi. Piszesz że podstawy masz to jakie masz te podstawy? Modelowanie? Texturowanie? Rendering?
  7. Lukasz_D odpowiedział Lucas → na odpowiedź w temacie → Galeria 3D (Finished Works 3D)
    tylna lampa wygląda jakby była przyklejona z innego zdjęcia :)
  8. Mnie zawsze rozwalają ludzie którzy tworzą takie tematy typu "Hej nie mam zielonego pojęcia o grafice a chciałbym zrobić gre, dajcie jakieś linki do tutoriali" albo "Tu macie link do filmu (np. Shrek) - jak zrobić taką animację, dajcie jakieś linki" i inne skosmiczne pytania. Nie znam wszystkich programów do tworzenia 3D, natomiast w tych których używałem sposób tworzenia objektów polegał na tym samym - kwestią było zrozumienie interface`u. Od zawsze używam 3DS MAXA`a, po prostu nie filozofuj tylko siadaj i twórz :) a w razie problemów pytaj tu :)
  9. Lukasz_D odpowiedział czaaje → na odpowiedź w temacie → Hardware
    czaaje, jaki model to Ci nie doradzę natomiast ja mam Lenovo Y570 który kosztował dość sporo rok temu. Intel Core i7-2670QM 2,20 GHz 8GB RAM GeForce GT555M + Intel HD 3000 Matryca 15.6 cali 16:9, 1366x768 pikseli, LG Display LGD02DC / LP156WH4-TLA1, refleksująca. USB 3.0 itd itp Kupiłem go od znajomego za połowę ceny więc dość okazyjnie i wtedy myślałem że będzie dość dobry dla mnie, szczególnie że miałem przerwę z grafiką więc nie myślałem o tym czy będzie wystarczający; od niedawna wróciłem do 3ds maxa i programowania www i widzę czego mi brakuje (nie znałem się wcześniej; teraz też nie ale trochę przez ostatni czas zagłębiam się w artykuły o sprzęcie komputerowym. Na pewno gdybym kupował teraz laptopa to tylko i wyłącznie z matryca IPS; matryca w tym moim laptopie jest jednak kiepska; kolory, kontrast, kąt widzenia fatalny. Nie mam stacjonarnego komputera teraz i jak pracuje w domu to zawsze z podłączonym monitorem i na nim robie wszelkie rendery czy prace w photoshopie - bo praca na laptopie (widok) zniechęca. Trochę większa matryca też by się przydała. To tyle z mojej strony :)
  10. Wczoraj jak zapisywalem render do bmp to robił się strasznie ciemny ale samo sie naprawiło, dzieje ci się to na innych scenach/plikach?
  11. Lukasz_D odpowiedział DragonLightning → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    "prawym myszy na objekt który ma nie być widoczny na renderze (cienie tak), wchodzisz w v-ray properties, zaznaczasz matte object, alpha contribution na -1.0, a w polu direct light zaznacz shadows i affect alpha, render zapisz z alfą np. do png" jeśli używasz do tego VRay`a
  12. Lukasz_D dodał odpowiedź w temacie → w Hardware
    Witam serdecznie, nabyłem po bardzo okazyjnej cenie Lenovo Y570 (i7-2670QM 2.20 GHz, 8GB RAM, GeForce GT 555M). Miałem nadzieję że laptop za tyle pieniędzy w miarę ciekawymi flakami będzie generował ciekawszy obraz niż generuje. Zazwyczaj jak jestem w domu to podłączam monitor (Samsung SyncMaster 913v) na którym wszystko wygląda zupełnie inaczej, mimo że monitor już ma swoje lata to na nim wszystko wygląda żywiej, ostrzej, po prostu przyjemniej i o niebo lepiej. I właśnie stąd mój temat - robię właśnie interior i renderuje się na monitorze - wygląda naprawdę dobrze - żywo, wyraźnie, realistycznie a jak się przeniesie okno na monitor laptopa to obraz jest mdły, szary, bez ostrości barwy, ciemny. Jaki macie na to sposób, monitora nie jestem w stanie ciągle ze sobą wozić, wymiana matrycy?
  13. Lukasz_D odpowiedział kowalskikamil → na odpowiedź w temacie → Architektura
    Zapewne perspektywa do poprawy i te klepki od podłogi jakby za bardo rozciagniety. Ta sypialnia strasznie przygnębiająca :/
  14. Lukasz_D odpowiedział Wojcyl → na odpowiedź w temacie → Architektura
    Naprwdę świetnie Ci to wyszło, niesamowicie realistycznie. Fakt że te porańcze wyglądają trochę jak pomidory, chyba że to pomidory. Świetna robota..

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności