Skocz do zawartości

Piotr_Gabek

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Piotr_Gabek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. http://pl.youtube.com/watch?v=xSAY_Mc8OSE http://piotrekgbk.deviantart.com/ :)
  2. Nie jestem ekspertem ani znawcą ale wydaje mi sie, że tam użył connect.
  3. http://www.danielbuck.net/index.php?page=weld_tut/weld_tut
  4. yhy 2 dni... :| A jeśli jeszcze mogę spytać jakiego masz kompa? Przy okazji się pochwalę: czas renderingu około 2,5h
  5. Mam kolejne pytanie z innej paki: ile czasu zajmuje wam renderowanie scen (chodzi tu o model samochodu, i czas w zaokrągleniu chce zobaczyć czy moje dotychczasowe 30 min to dużo czy mało)
  6. Mam kolejne pytanie. Co zrobić z szybami? Efekt prac dotychczasowej:
  7. Dziękuję bardzo :) Działa super xD do tej pory używałem GI w VRay'u + szary materiał i rendering tego trwał na moim słabym kompie dość długo... Twoim sposobem rendering trwa znacznie krócej a efekty są bardzo ładne =)
  8. Mam teraz do Ciebie pytanie troszkę z innej paki. Widziałem Twoje autka które jeszcze robisz. Jak zrobiłeś te autka w takim clay'u :)? Jakie ustawienia materiałów? =]
  9. Robiłem tak jak radziłeś. Jednak jak przybliżyłem to w wierzchołkach znalazłem bugi (zresztą też o tym mówiłeś...), rozpoczełem prace od nowa i chyba idzie mi lepiej. Staram sie to robić na podstawie tego tutka: http://www.free3dtutorials.com/modeling/3d-max/bnw-z4-unleashed.php?page=3 Co do moich wcześniejszych pytań i Twoich odpowiedzi: 2. Wcześniej pisałes, że to dla Ciebie zbyt rzadka siatka więc jestem ciekaw jaka powinna być :). 1. 3. No tu mi za wiele nie pomogłeś. Sam widziałem na necie, że jest pełno metod i technik (za pomocą spline'ów, editable poly, box modeling - mam nadzieje że dobrze piszę). Chciałbym wiedzieć jakiej Ty metody używasz, od czego zaczynasz i dlaczego. Widziałem Twoje prace i jesteś dla mnie w tym momencie czymś w rodzaju guru xD. A co do tego tutka co teraz używam to mam pytanie, bo w tych screenach nie widze za dobrze. czy przed detach'em kolejnych części on używa jakiegoś chamfera? Oraz tak z innej paki jak wyostrzyć wierzchołki - tam gdzie mam wycięte reflektory polygony stykają się pod ostrymi kątami i po dodaniu MS zaokrąglają się one (ja próbowałem w MS zaznaczyc wierzchołiki i zmienić jego wartość: weight - ale to nie daje takich rezultatów jakich bym chciał a przy dużych wartościach bardzo niszczy siatkę :( ). I w końcu ostatnie pytanie: jak uniknąć tych bugów przy wierzchołkach, kiedy sie one robię - z tego co widziałem to robią sie wtedy gdy z vertex'a wychodzą trzy linie (są jeszcze jakieś inne przypadki).
  10. Doszedłem do wniosku, że nie kończę tamtego i zaczynam wszystko od nowa :). Mam teraz troszkę większe doświadczenie i zobaczymy co z tego będzie. I na starcie mam już pytania. 1. Jak gęsta powinna być siatka? 2. Tak jak wyżej pisałem jak modelować? Czy najpierw całą bryłę a potem wycinać kolejne części? Czy może fragmentami? 3. Czy zostawiać puste miejsca na szyby i lusterka czy tam też nakładać siatkę? (widziałem to różnie na różnych tutkach) Pewnie jeszcze później dopiszę pytania
  11. Dzięki za rade. A jak to wyciąć? odrysować kształt i boolean? zaznaczyc krawędzie i extrude z chamferem (to bedzie chyba trudne z msx1)? czy jeszcze w inny sposób? PS: Może zacząć od nowa i robić to gęstszą siatką!? A jeśli tak to czy robić to znowu jako jedną bryłę czy po kawałku karoserii (na różnych tutkach widziałem różnie... i nie wiem ci lepsze)
  12. prosze krawędzie przedniego reflektora - co mam z tym zrobić by było wporządku? :)
  13. Ktoś chociaż troszkę pomoże? :(
  14. Siema. Dopiero zaczynam poważnie sie brać za 3ds max'a i mam problemów kilka. Modeluje sobie autko: 1. http://img142.imageshack.us/my.php?image=etap4pierwszyrenderqe2.jpg 2. http://img142.imageshack.us/my.php?image=etap5drugirendernb6.jpg Pierwszy zdjęcie jest dość stare, wiec dużo rzeczy naprawiłem (szpara z tyłu). W obecnym momencie jestem pomiędzy zdjęciem 1 a 2 tzn mam cały model ale jeszcze nie wyostrzyłem krawędzi. Mogę to zrobić w pare minut (jak widac na 2 obrazku) No więc zacznę pytania: 1. Co mam zrobić pierwsze: użyć chamfer na krawędziach by je wyostrzyć (obrazek 2) a potem wycinać drzwi, maske itp itd czy na odwrót? 2. Co zrobić z lampami, szybą, miejscem na grill? Jak zrobić żeby były widoczne ich krawędzie w clay'u? Patrzyłem na wiele tutków i robie tak: detach i potem chamfer na krawędziach lampki i reszty karoserii tylko, że jak potem dam meshsmooth czy turbomesh to sie wszystko j***e :P. Pytań mam znacznie więcej tylko, że są one do późniejszych etapów (tekstury, światła, rendering) - zostawie sobie je narazie. Może niektóre same się rozwiążą z czasem. PS: Prosiłbym bardzo o proste i jednoznaczne odpowiedzi (jak dla jakiegoś laika) - jakby były załączone obrazki bym się bardzo cieszył :). Z góry przepraszam za temat. To się pewnie pojawiło mnóstwo razy, ale wierzcie mi przejrzałem wiele tutków i topiców na różnych forach, sprawdzałem różne rzeczy, ale zadna nie daje takich rezultatów jakich bym chciał. Pozdrawiam :]
  15. Dzięki wielkie za szybką odpowiedź :). Troszkę o tym clay'u poczytam. A oto wynik jaki sam uzyskałem dzieki GI :]. http://img406.imageshack.us/my.php?image=etap4pierwszyrenderbv8.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności