Skocz do zawartości

pytanie dotyczące "wsadzania" linni na siatkę


animator

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam

pytanie dotyczy ono, Np gdy chcę wymodelować spaw między dwoma rurkami,

i oto mam dwie rurki i chcę aby pierwsza wchodziła w drugą tak że pierwsza będzie się rozchodziła przez pewną odległość, a potem łączyła z drugą,

i chciałbym to zrobić tak że z pierwszej utworzyć linie (okrąg foremny) i wcisnąć ją na pokrzywioną siatkę drugiej rury,

 

ktoś mi może wytłumaczyć jak to w praktyce zrobić

 

 

dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

dobrze znam "Connect" i "Bridge" praktycznie to podstawa

chodzi o włorzeniu foremnego circla splainowego na pokrzywioną siatkę drugiego obiektu aby potem bridgerem je połączyć i utwożyć taki niby lejkowaty walec,

potem to narysuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś może mi wytłumaczyć jak to zrobić, chodzi o to że zwykłym katem nie narysuje wielokąta foremnego i z tąt chęć nałożenia tego circla na bryłę

prószę o pomoc albo jakiś namiar na tutek, bo nie poradzę sobie z tym sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiedz tak

 

mam walec nr.1 i pokrzywionego boxa

attachment.php?attachmentid=54215&stc=1&d=1206724085

 

 

i teraz chce utworzyć połączenie między tymi dwoma bryłami za pomocą krawędzi(foremnego ośmiokąta w tym przypadku)

 

rzutując go (circla(foremnego ośmiokąta)) utworzonego z mojego walca nr.1 na mojego boxa aby siaka była równo pocięta

 

attachment.php?attachmentid=54216&stc=1&d=1206724219

 

na obrazku nr.2 oznacza tą formę wsadzoną na siatkę boxa która jest łamaną dwóch płaszczyzn

 

 

no i tak miała by wyglądać siatka już połączonych obiektów tyle że połączenie ma być wbudowane czyli zespawane z boxem (a nie tak jak niżej) i ma być foremne z tego widoku u góry czyli idealnie okrągłe.

 

 

Myślę że chyba to zrozumiesz

dzięki

 

attachment.php?attachmentid=54217&stc=1&d=1206724444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O stary, no to jeżeli sądzisz ze bridge i connect to podstawa, to spokojnie powinieneś sobie z tym poradzić...

 

Nie ma w tym wiele trudnego, na początek łączyć 2 bryły narzędziem "Attach" , później na tej większej musisz utworzyć poligony, tak by ta rura by mogła się z nią połączyć.

 

P.S. wcześniej mówiłeś o splajnach... Modelowanie Splajnami a metodą Editable Poly co 2 różne rzeczy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę:

 

1. Obiekty:

 

1tutug9.jpg

 

2. Złączanie:

 

2tutyq5.jpg

 

- Połączenie obiektów funkcją "Attach"

- Stworzenie nowych poligonów

- Połączenie 2 obiektów poprzez "Chamfer" dla Vertexów.

 

3. Efekt Końcowy:

 

3tuthz9.jpg

 

- Dodanie "Chamferów" na krawędzie

- Mesh Smooth

 

Pozdro ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności