Skocz do zawartości

marograf

Members
  • Liczba zawartości

    139
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana marograf w dniu 26 Styczeń 2013

Użytkownicy przyznają marograf punkty reputacji!

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Kraków

marograf's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

94

Reputacja

  1. marograf

    premiera nowych Xeonów

    Nie będzie żadnego podziału Intela, bo to ostatni tak dobry rok tej korporacji. Na początku 2017 roku AMD wypuści 32 rdzeniowego (64 wątkowego) Opterona w architekturze Zen. Odpowiedzią Intela na te nowe Opterony będą dopiero Xeony 26xx v5 w technologii Skylake. Ze znaczących zmian: prawie 50% powiększenie podstawki i nowe instrukcje AVX 3.0. Broadwell'e to taka "czasowa zapchajdziura". Jak duży jest rynek na takie procesory? Ciężko oszacować, ale np. taki Prometheus (najmocniejszy superkomputer w PL) ma 4464 Xeony 2680 v3. Nie sądzę żeby taka ilość "Inteli-E" była w Polsce w rękach osób fizycznych. A przecież przeróżnych centrów obliczeniowych czy serwerowych jest cała masa i ich ilość wciąż rośnie jak grzyby po deszczu. A rynek desktopowy kurczy się z roku na rok. Na rynku desktop AMD najprawdopodobniej pokaże 8 rdzeniowego (16 wątkowego) FX'a w architekturze Zen. To będzie bezpośredni konkurent dla Broadwell-E. Zobaczymy jak wypadnie wydajnościowo, ale na pewno spowoduje spory ruch cenowy w tym segmencie. W segmencie "procesorów dla graczy" Intel też będzie miał problem, bo nowe silniki gier, jak i DX 12 zdecydowanie kładą nacisk na GPU. Procesor praktycznie już nie będzie miał większego znaczenia. Znacznie lepiej będzie dołożyć kasę do mocniejszej grafiki niż mocniejszego CPU. Procesory typu i5 czy i7 mogą trochę stracić sens - do gier za drogie, do WS za słabe. Ciekawie sie to wszystko rozwija, ale najważniejsze że w końcu skończy sie stagnacja na rynku CPU.
  2. Naprawdę uważasz że badania naukowe powinny dotyczyć tylko tego co rozumiesz? :) Jak dla mnie zagadnienie jest całkiem ciekawe. Człowiek widząc płaski obrazek (na monitorze czy odbitce foto) bez problemu potrafi określić na nim odległości i wymiary obiektów, jeśli tylko ma jakiś odnośnik - coś czego wielkość zna. Co więcej, potrafi sobie wyobrazić to miejsce w trzech wymiarach, tak jakby tam przebywał. Dlaczego miałby nie potrafić tego zrobić komputer? Bardzo ważna uwaga - to nie są badania strikte techniczne - bo pojedyncze urządzenia do określania odległości używamy na co dzień np. radar, sonar, czy choćby detekcja fazowa na matrycy w aparacie foto, gdzie dla każdego piksela można by przypisać odległość do obiektu który sie na nim znajduje. To są bardziej badania z zakresu cybernetyki i procesów postrzegania.
  3. Dobra, trzeba było tak od razu. Gość na tej wizce u góry ma włączony Ambient Occlusion - zakładka V-Ray: Indirect Illumination. Dlatego sa wzmocnione cienie na zbiegu płaszczyzn. Ale weź pod uwagę też rade Hris'a - render to dla Ciebie jest jak RAW, który trzeba dopiero dopracować w PS czy LR. Najważniejsze żeby nie mieć przepaleń, bo cienie zawsze można rozjaśnić.
  4. W kamerze ustawiasz tylko ilość światła docierająca do detektora (przysłona, czas) oraz jego czułość (ISO). To co Cie interesuje znajduje się w zakładce 'V-Ray: Color mapping' - pobaw sie typami ekspozycji - do wnętrz najlepiej pasuje Exponential - zmien parametr 'Dark multiplier' Możesz także zmienić właściwości materiału lub obiektu (żeby mniej światła odbijał (generował)) PS. to co pokazałeś wygląda bardzo realistycznie - również wnętrze szafki. Nie zmieniałbym tego.
  5. Traitor - dokładnie. Jestem po fizyce i jak widze autorytatywne stwierdzenia typu "naukowcy sa od przepalania budżetów" to już wiem że mam do czynienia z osobą, który własne przekonania nie poparte żadnym doświadczeniem stawia ponad naukę. Więcej - nie rozumie na jakiej zasadzie nauka działa i jak sie rozwija, a teza to dla takiego to samo co teoria. I jeszcze te badania dzieci które mieszkały wśród wieżowców i nie wykształciła im sie percepcja perspektywy. Hmm... to ciekawe dlaczego zawsze przy ilustracji do tego pojęcia, jest ulica z wysokimi budynkami ciągnącymi sie aż do horyzontu :D.
  6. Olaf jak zwykle specjalista od wszystkiego hehe... Człowieku zasłoń jedno oko i popatrz na viewport. Póki obraz w nim jest nieruchomy mózg nie wie co jest dalej a co bliżej. Ale wystarczy nim poruszyć, a mózg na podstawie wzajemnego przesunięcia elementów (paralaksy) od razu tworzy obraz przestrzenny. Powiem nawet więcej. Mózg ma pewien problem oglądając obraz 3d (ruch z paralaksą) na płaskim ekranie (wie że jest płaski poprzez stereoskopie) - zwyczajnie ma dwa przeciwstawne sygnały. Dlatego znacznie realistyczniej wygląda 3d (ruch z paralaksą) na monitorze przy zasłoniętym jednym oku. Polecam to sprawdzić każdemu np. w jakiejś grze FPS itp. Nie wiem z jakimi specjalistami Olaf rozmawiałeś ale efekt paralaksy jest od dawna wykorzystywany np. do pomiarów odległości do najbliższych gwiazd. Więc nie sądzę też żeby jakimś szczególnym problemem bylo napisanie programu, który w czasie rzeczywistym analizuje wzajemny ruch elementów, aby określić do nich odległości, znając przesuniecie detektora.
  7. marograf

    Gotowy zestaw?

    Chyba nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić to na sobie :) Jeśli chodzi o test tej obudowy to można wyciągnąć wniosek, że miare dobrze radzi sobie z podkręconym procesorem 77W. Niestety uruchomienie dwóch kart o TDP 200W spowodowało że w środku temp. była już o ponad 10 stopni wyższa niż w innych obudowach. Jak sobie sprawdzisz obudowy z czołówki tego testu to zobaczysz że wszystkie mają dobrą cyrkulacje powietrza (duże obszary z siatką na froncie i u góry), a na końcu są te z minimalną ilością otworów wentylacyjnych. Test głośności pracy przy dwóch niezbyt cichych kartach i coolerze CPU który wchodzi na obroty 2200RPM raczej Cie nie dotyczy. Bo to jest test wygłuszenia tego co w środku. A skoro chcesz kupić półpasywny zasilacz i półpasywną grafikę to zakładam że najgłośniejszym elementem może być przeciskające się przez szpary powietrze do środka obudowy :) PS. Temperatura CPU w Idle na poziomie 19,6 stopnia, sugeruje że facet miał w pomieszczeniu około 14 stopni C. Jak widzę takie "byki" w procedurze to podchodzę dość nieufnie do reszty.
  8. marograf

    Gotowy zestaw?

    Bardzo fajny zestaw choć dokonałbym małych zmian: Trzeba zmienić: - Dysk SDD na ~250 GB. Za Minimalna dopłatą masz BX100 250 GB (329 zł w X-com). Tu nawet nie chodzi że Ci zabraknie miejsca na 120-tce, tylko że taki dysk zużywa sie z każdym zapisem i trzeba mieć wystarczająca ilość wolnego miejsca żeby dysk nam posłużył na dłuższy okres czasu. Zużycie dla tej klasy dysków można policzyć w ten sposób: Przy okresie życia 3 lat, można średnio dziennie zapisać około 1/3 - 1/4 jego WOLNEJ pojemności. Od wolnej pojemności należy także odliczyć kilkanaście % jego pojemności, bo taki dysk nie można zapełnić "pod korek" bo drastycznie spadnie jego wydajność. Dla dysku 120 GB, można liczyć że na "dzien dobry" nie będziesz miał więcej niż 50 GB wolnego miejsca. Więc średni dzienny zapis to około 15 GB. Dla kogoś kto tylko gra, czy pracuje na Office to i tak astronomiczna liczba, ale w pracy grafika 3D wygląda to trochę inaczej. Sam autosave (robiony np. co 5 min) może mieć 100-300 MB jak pracujemy nad czymś większym. Teraz policz że takich autosavów masz dziennie ponad 100 :). Do tego dochodzą normalne operacje na dysku. Oczywiście przy 32 GB Ram Hibernacja odpada zupełnie , chyba że na HDD. Można zmienić: - Obudowa Ładna jest - nie ukrywam, tylko ona nie ma prawie wcale wentylacji. Minimalna krateczka na froncie, mikro wloty u góry. Generalnie ciepłe powietrze będzie w niej stało. Do tego zastosowanie dwóch 140mm wentylatorów na froncie w połączeniu z małym obszarem siateczki, spowoduje że wciągane tam powietrze będzie wyraźnie szumieć. Lepiej poszukaj coś ze sporym obszarem siatki na froncie i u góry. - Chłodzenie CPU Chyba przerost formy nad treścią, szczególnie w powyższej obudowie. Najpierw pomyśl o dobrej cyrkulacji powietrza a potem o coolerze. Myśle że taki SPC Fortis 3, da Ci minimalnie wyższe temp. a zaoszczedzisz prawie 200 zł Nie ruszałbym: - Zasilacz Generalnie zasilacz to urządzenie elektryczne i ma prawo wydawać z siebie jakieś odgłosy. Ważne żeby nie były one słyszalne z naszego miejsca pracy. To że jakiemuś Corsairowi niskiej serii ćwierkaly cewki to bym sie nie przejmował. O BeQuiet też są opinie, że najkulturalniej pracuje ta najniższa seria L8, a wyższe ćwierkają już słyszalnie. Co do rzeczonego RM 750x - to zasilacz o klase lepszy od BQ: - ma tryb półpasywny (ja nawet nie wiem czy on włączy wentylator przy niekręconym 5820k i GTX 970), - japońskie kondensatory o znacznie wyższej żywotności, - dłuższą gwarancje. Z tej klasy zasilaczy jest jeszcze EVGA G2. Nie ruszałbym Chiftecow, Anteców, BQ itp. Nie mówię że są złe ale to już półka niżej.
  9. 2250 usd $1.50 per month for every 1000 daily active users Masz racje, za bardzo skupiłem się na "per month" a za mało na "for every" ;) W takim razie oferta nie jest już taka super, ale pewnie rynek ją z czasem zweryfikuje. Będzie mało chętnych to i cena spadnie. Zaleta jest taka że można liniowo określić procent poniesionych kosztów względem jednostkowej ceny gry i stosownie do tego dobrać cene. No i przede wszystkim byłbym daleki od krytykowania darmowych narzędzi. Pamiętam jak to wyglądało dawniej - robienie wszystkiego własnym nakładem (łącznie z enginem), potem szukanie wydawcy, który i tak nie wyda tego, póki gra nie będzie taka jak mu sie podoba. Udział w zyskach to nie więcej niż 40%, do tego rozliczane kwartalnie - wiec zanim sie zobaczyło kase to mijało pół roku od zakończenia projektu. Ew. kasa od razu po zakończeniu projektu za to wyraźnie mniejsza. A teraz dostaje się gotowy sprawdzony engine, platformę dystrybucji i jeszcze narzeka, że trzeba oddać kilka czy kilkanaście procent z zarobionej kasy.
  10. Nie ma żadnych opłat za używanie silnika w czasie produkcji. Te 125 godzin nie dotyczy jakiegoś "darmowego developmentu" tylko darmowego serwera. Wystarczająco na tyle żeby postawić na 6 godzin dziennie serwer do testowania, a za mało żeby postawić komercyjny serwer do grania. To że po wydaniu gry dzielisz się jakiś małym procentem zysku z Amazonem to chyba jasne. Żeby miesięczna opłata za ilość userów na serwerze wyniosła 1500 usd to najpierw trzeba sprzedać co najmniej 1 mln kopii gry. Nawet licząc że sprzedajesz swoją grę bardzo tanio (załóżmy 3 dolary), to miesięczny koszt utrzymania userów to 0,05% na miesiąc i 1,2% w przeciągu dwóch lat (przy założeniu że 100% kupujących po 2 latach dalej w to gra). Do tego dochodzą koszty serwera, ale nie oszukujmy się, to będzie kropla w morzu. Inaczej mówiąc każdy dodatkowy user będzie generował tylko zysk. I do tego te liczby... spokojnie 10 mln userów, 60 dolców za grę... proponuje zejść na ziemie :). Pewnie mało która gra przekroczy sprzedaż na poziomie 100'000 egz i 1 mln usd przychodu.
  11. Wiem o tym Asusie w Morelach - monitoruje jego dostępność od kiedy pojawiły sie te tanie E5 na ebay'u. Ale prawda jest taka że, tych płyt jest raptem kilka egz. w jakimś europejskim magazynie i więcej już nie będzie. O jedno-procesorowych płytach za 1700 zł nie wspominam bo taki zestaw nie ma sensu. Obawiam się, że jeśli nie będzie wysypu oemowych płyt 2011 za 600-700 zł, to E5-2670 mimo ciekawych parametrów pozostanie jedynie ciekawostką.
  12. Trzeba przyznać ze X5650 starzeją się z klasą, choć ich główną 'atrakcją' jest możliwość mocnego OC. Ale też trzeba mieć świadomość, że w nowych wersjach rendererów ich wydajność już nie powala. Z tego co widzę, to w Vray 3.20 lekko podkręcony 5820k zjada na śniadanie 2x 5650 i ma wydajność jak 2x E5-2670. A własnie, za wielką wodą można teraz kupić za $105 produkcyjne E5-2670 - 8 rdzeni / 16 wątków, 3,0 GHz all cores turbo, rdzenie Sandy Bridge, czyli mamy AVX, TDP 115W. To znacznie lepszy procesor od X56xx - tylko jest problem z dostępnością płyt gł. na rynku wtórnym.
  13. Nie ma przejściówek DVI-D - VGA, bo w gnieździe DVI-D nie ma pinów do przesyłu sygnału analogowego. Są przejściówki HDMI - VGA (konwertery sygnału) ale ich koszt już jest taki, że można by w niewiele wyższej cenie poszukać używanego monitora LCD z cyfrowym złączem. To chyba rozsądniejsze wyjście.
  14. ... ma na zestaw 4000 zł i jak trzeba to dołoży. Wiec jaki ma sens proponować mu znacznie słabszy zestaw za 2700 zł? Najwięcej sie traci na wszelkich odsprzedażach, szczególnie takiego sprzętu jak procesory czy płyty gł. Taa... optymalizacja sceny i ustawień renderingu to wiedza która nikomu nie spadła z nieba. Początkujący zazwyczaj pytają dlaczego to tak hu***wo wygląda i dlaczego się tak długo liczy :D A teraz nam wszystkim ładnie opowiedz o zastosowaniu obliczeń podwójnej precyzji w renderingu :) Autora wątku widać zaciekawila ta informacja, ale Ty oczywiscie wiesz lepiej...
  15. Materalie traktuj przez palce. Chłopak jest tu nowy ale zdążył już "zabłysnąć" oryginalnymi pomysłami w dziale sprzętowym. Chociaż polecaniem do grafiki 3D dwurdzeniowego "padła", wszedł na nowy poziom doradztwa w 2016 roku ;). A tak juz na serio. - Jeśli poważniej traktujesz to czym sie zajmujesz to jednak warto dopłacić do i7 4970k, albo nawet wejść w 5820k. - Jeśli to głównie maja być gry, to i5 będzie optymalnym rozwiązaniem. Co do reszty Twojego zestawu: - w X-com jest teraz promocja na Gigabyte GTX 960 4GB - 889 zł, - dysk SSD wybierz 250 GB - taki dysk musi mieć odpowiednią ilość wolnej przestrzeni żeby optymalnie i długo pracować. Teraz jest promocja na dyski Cruciala - MX 200 za 349 zł (250 GB), - zasilacz warto od razu kupić na lata - dołóż trochę do EVGA G2 albo Corsaira RMX, 750W za ok 500 zł. I jeszcze jedno. Za niedługo będzie premiera nowej architektury Nvidii - Pascal, w 16 nm, ukierunkowanej na obliczenia i granie w 4K. Z dotychczasowych przecieków wygląda, że ma być bardzo duży wzrost wydajności (szczególnie w obliczeniach). Wiec polecam teraz tańsze GPU na przeczekanie i kupno czegoś docelowego za kilka miesięcy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności