gali, ale przecie acta ma wyeliminować naruszenie praw intelektualnych i autorskich. Z YouTube nie będzie można ściągać filmików na dysk ani wrzucać tam filmów z elementami cudzego autorstwa jak np. muzyka w tle, to samo będzie się tyczyło facebooka. To właśnie robisz na cgtextures, ściągasz zdjęcia na dysk i przerabiasz je na własne potrzeby co wedle acta już jest nielegalne o ile nie masz pozwolenia od autora. Chodzi gł. o to, że samo napisanie przez cgtextures, że zdjęcia są darmowe do użytku komercyjnego może nie wystarczyć, możliwe ze będzie potrzeba zgłaszania się do autora owego zdjęcia po prawa do użytku. Na cgtextures jest też multum zdjęć które zawierają elementy cudzych artystów jak np. graffiti na ścianach czy logotypy a to już na pewno będzie nielegalne a odnalezienie ich autorów prawie niemożliwe.
Zastanawia mnie czy po wejściu ACTA w życie korzystanie ze stron typu http://www.cgtextures.com będzie nielegalne? zdjęcia wrzucane na ten portal są co prawda darmowe ale serwis nie bierze odpowiedzialności za to co przedstawia zdjęcie. Jeśli tak będzie to firmy np. produkujące gry komputerowe będą wymagały od pracownika korzystania z ich prywatnych bibliotek zdjęć, a w przypadku osoby prywatnej będzie trzeba wyjść z aparatem na ulice i porobić zdjęcia :/
A teraz trochę pomarudzę :)
Co do wentylatora. Tektura całkiem spoko ale jeśli model miałby iść do gry na mocną konsole lub PC to krawędzie nie musisz zaznaczać światłem bo to akurat zrobi za ciebie shader (to samo z AO) ale jeśli ci na tym zależy to możesz zmniejszyć ich opacity nawet do ~20% a na spec. mapie je rozjaśnić a kratownicę bym radził na alfie zrobić bo to zabiłoby silnik.
Co do pierwszego setu to najwyższa cześć fasady jest bardziej rozmyta od reszty (jak nie masz miejsca na powiększenie mapowania to spróbuj wyszarpywać) i drzwi jak już było mówione są nieco za małe.
W drugim secie poprawił bym jedynie normalkę i speculara bo średnio się tailują.
Jeśli chodzi o modularne modelowanie to polecam przejrzeć tutka 3dmotive-ModularBuilding oraz poczytać parę rozdziałów z książek: Luke Ahern - 3D games enviroments oraz 3D Game Textures - 2006.
mam takie pytanie wlasnie gdzie mozna sprawdzic ile dany projekt posiada wierzcholkow bo robie model do gry dla znajomych i poprosili mnie wlasnie o podanie dokladnej ich ilosci :\ + gdzie mozna dostac dokumentacje dostepnych formatow AI,ASE,BLK,DF,DWG,DXF,FBX,IGS,LAY,LP,M3G,MTL,OBJ,STL,VW,W3D,WRL XD
moze screeny troche ci rozjascia oco mi chodzi
zaznaczone polygony w oknie 3ds maxa powinny sie wyswietlic w ramce w UVW ale tak niejest :/
przypominam ze unhide jest w UVW wylaczony i opcje na default ustawione a tak niebieska kostka to zapewne show map ktora i tak nic niedaje
mam taki problem, po zaznaczeniu polygonow ktore chce naniesc na mape UVW niechce mi je wyswietlic :/ najciekawsze jest to ze textporter renderuje je :/ a normal i unfold mapping dziala na nie, jedynie freeform mode wyswietla w jakim miejscu sie znajduje (naszczescie da sie go zeskalowac). oczywiscie dalem uhide all + zresetowalem ustawienia w advanced option ale to nic niedaje :/
heh sorki z maly spam ale jakos niemoge znalesc odpowiedzi na moje pytanie
mam takie pytanie wlasnie, czy da sie jakos naprawic lub odzyskac czesc projektu ze zniszczonego pliku roboczego .max . bo wystapil mi blad sterownikow k.graf i nieszczesliwie zepsol mi projekt nad ktorym siedzialem dobry miesiac jak nielepiej :/ a w autobacku nic niezapisalo :(:(:(
w zasadzie to jest moj pierwszy model ktory chce ukonczyc bo poprzednie olalem. Model idzie z glowy od poczatku do konca dlatego mam pytanie :D co tutaj zmienic i dodac :P narazie jest sam kokpit wykonany w ok 50% (nieliczac textor) co do nog to na poczatku chcialem dac takie : klik ale jakos niepasuja do reszty poprostu odbiega od reszty :/ :/ wyrzutnia jest wzieta z innego (mojego :P) modelu :P co do dzialko to tutaj macie pelny obrot o 360% niestety ale przesadzilem w nim z omni :/ a nowego renderingu mi sie niechce robic :P