Filmik fajny, PI się rozkręca. Tylko też nie bałdzo rozumiem używanie makiet, bo \'model\' osiedla jest w miarę prosty...z resztą i tak szczegóły dokładane są później w compositingu. Pełne 3d dało by chyba jednak większą elastyczność.
S.
PS.
O, Pan A. tutaj? Strach się bać :)
Spoko, tylko dwie uwagi:
1. Słońce jest chyba w złym miejscu, tzn. złota poświata rozchodzi się od centrum obrazu, a słońce jest w 3/4 po prawej...chyba że to księżyc miał być ;)
2. Do b. spokojnego klimatu pracki pasowałaby b. spokojna woda, jaką czasem widuje się w bezwietrzny dzień. Wtedy wygląda prawie jak lustro, tylko tu i ówdzie trafiają się jakieś załamania.
Acha, no i jak już ktoś napisał, te cienie na wodzie wyglądają nienaturalnie.
S.
Ok, pracka http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=40668 dostała na tyle dużo krytycznych komentarzy względem skóry i kadru, że postanowiłem poprawić wszystko porządnie.
Najpierw kadr, chwilowo nie zwracajcie please uwagi na błędy na zbroi (zmiana kadru), włosy i skórę (wstępne eksperymenty ze specularem).
Czy zgodzicie się, że ujęcie:
...jest lepsze od oryginalnego:
?
S.
Aj, aj, dawno nie zaglądałem do żony :) Again, dzięki za w miarę ciepłe komentarze, hehe.
M@Ti - starałem się, ale wylazł brak doświadczenia w przygotowywaniu tekstur do SSSa (i tekstur w ogóle :), poza tym przytłoczyła mnie trochę liczba map, jakie można wrzucić w skórę Maxa......cholera, wjechałeś mi na ambicję...ech, znowu kilka nieprzespanych nocy...
S.
SSS na uchu chyba trochę za mały, dziwne, za bardzo matowe i za bardzo regularne włosy, za ostry cień na nosie (jakby nie było SSS w ogóle), a łańcuszek leży zbyt równo i chyba w ogóle nie ma pod nim cienia, dzięki czemu wygląda jak oderwany od reszty obrazka.
Za to podobają mi się usta i skóra na dekolcie :)
S.
VrayFur daje radę, Hair&Fur maxa tyż, niestety nic nie liczy się jakoś szczególnie szybko (geometria).
Jeśli chodzi o maxowy Hair&Fur, to jego użycie zostało dość dobrze opisane w helpie tejże aplikacji.
VrayFur jest bardzo intuicyjny - bierzesz plejna, nadajesz modyfikator VrayFur, ustalasz długość włosów, grubość, ilość i voila.
S.
briz - to nie sztylet, ale katana...aż tak tego nie widać? :( Kształt głowy trochę poprawiony (tzn. szczyt głowy, gdzie było za dużo włosów). Niestety inne ustawienie kamery nie wchodzi w grę, bo nie mam czasu na ponowne dodawanie wszystkich elementów 2d (a trochę ich jest).
Nvidia - specjalnie dla Ciebie zrobiłem trochę ciemniej, bo faktycznie jasność trochę za bardzo biła po oczach.
Anyways, dzięki wszystkim za uwagi i pochwały.
S.
Okiej, zrobiłem mały update - trochę rozjaśniłem, pousuwałem kilka pierdół (w tym trochę włosów, które przestały mi się podobać), chyba jest trochę lepiej?
Link do nowej wersji: http://krzysztofolborski.com/images/elf_fin_2.jpg
Stara wersja: http://krzysztofolborski.com/images/elf_fin.jpg
S.
Dzięki chłopaki, już prawie skończyłem poprawiać najbardziej irytujące mnie i Was błędy, niedługo będzie update :)
BLADE - pracka powstała w Maxie i Fotoszopie
S.
To z masą dziur to jak na mój gust jakaś sprytna tekstura (żeby daleko nie szukać http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=200). To dziwne coś, tak jakby płyn w akwarium, prawdopodobnie został zrobiony przy pomocy jakiegoś symulatora płynów właśnie, bo nie wierzę, żeby ktoś bawił się w ręczne modelowanie czegoś tak bezsensownego.
A reszta - zaczynasz od 1 poly/sześcianu i do przodu, często używając przy tym opcji 'relax' :)
S.
purple - praca sprawia wrażenie nie dokończonej, bo jej nie dokończyłem - miałem sztywno ustawiony deadline :) Najważniejsze, że żona nie wierzyła, że sam to zrobiłem, hehe.
Za tydzień-dwa będę miał trochę wolnego czasu. Wtedy doszlifuję prackę korzystając z Waszych uwag i oczywiście pokażę poprawioną wersję.
S.