Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

gryzoon

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Modo powstało na bazie modelera z wersji 7.5 (o ile dobrze pamiętam) kiedy to cały team, który pisał modeler odszedł od Newteka i zrobił własy tool (Modo) od tego czasu w drodze ewolucji obu programów wiele się zmieniło (dodam że pierwotnie Modo było wierną kopią Modelera - nawet z ustawieniem interfacu, różniło się kolorem interfacu i wyglądem przycisków) - tu mała próbka :) Modo jest bardzo dobre do modelowania i tego mu odebrać nie można - ale nie zmienia to faktu że modeler w LW też ma swoje plusy - porównywanie obu softów uważam za trochę nie na miejscu - LW to kompleksowe rozwiązanie do produkcji 3D, a Modo to modeler z opcją renderingu i animacją (ostatnio)
  2. Sposobów na odbicia z HDRki jest kilka 1. z kulki (obiektu) - może być widoczna lub nie (włączasz odbicia/wyłączasz Object Properties->Render->Unsean by Camera 2. z pluginów w Effects->Add Enviroments - kilka do wyboru :) 3. z surfacu modelu - Spherical Map lub Ray Tracing + Spherical Map Wariant jaki wybierzesz jest mocno uzależniony od efektu jaki chcesz osiągnąć. Część z tych wariantów jest dobra do odbić ale np. nie do świecenia z HDRki (do tego używasz opcji z pkt. 2) - samą HDRką możesz też sterować z poziomu Image Editor->Processing->HDR Exposure Co do świecenia HDRką przeczytaj też sobie dobry artykuł na ten temat - http://www.except.nl/lightwave/RadiosityGuide96/
  3. gryzoon odpowiedział agatfx → na temat → Lightwave 3D
    Dla mnie zasadniczą wadą było to że wybór koloru zawsze trzeba było potwierdzać kolejnym guzikiem USE (o ile dobrze pamiętam) i przyzwyczajony byłem do standardowego pickera, który jest w każdym sofcie - koniec końców wywaliłem go. PS> po tym screenie który wkleiłeś widzę że pojawiła się nowsza wersja niż ja miałem i nie ma tam magicznego guzika USE :) więc pewnie coś poprawili
  4. gryzoon odpowiedział kazka80 → na temat → Lightwave 3D
    Ja mam dość prymitywną metodę na sterowanie gradientem :) podpinam go do światła (które nie świeci - jest wyłączone i działa jako null) - czyli ustawiasz Light Incidence i zaznaczasz to puste światło - działa jak trzeba
  5. gryzoon odpowiedział agatfx → na temat → Lightwave 3D
    fajny, ale ma też swoje wady :) używałem go dość długo ale powróciłem do standardowego pickera :)
  6. Prostszy i łatwiejszy sposób to dać normalnie HDRke i na Background Image wczytać zwykły czarny obrazek (lub w takim kolorze w jakim chcemy naturalne tło). Wtedy nie trzeba się bawić w robienie kulek :) EDIT: Nie zauważyłem ale kolega już to napisał - więc metodę już znasz :)
  7. gryzoon odpowiedział G.P → na temat → Lightwave 3D
    Newtek coś znowu uaktualnił na swojej stronie odnośnie CORE Nowości w CORE: -Parametric Modeling (using a modifier stack). -Advanced Rendering (viewport preview capable of rendering GI etc.) -Dynamics (via Bullet Physics Library). -Animation (animate modeling tasks using expressions, python etc.) -Architecture (written from the ground up, GPU aware, node-based) Mam pytanie do tych do kupili HARDCORE MS - warto to kupić i pobawić się tą betą? Czy czekać na jakieś RC ? Mnie intryguje bardzo (Bullet Physics Library) no i wspomaganie przez GPU - boję się tylko, że to tylko suche teksty newteka, żeby sprzedać coś co nie działa.
  8. Ja próbowałem kupić bezpośrednio w newtek-europe - ale konwersacja nam się nie kleiła bo opóźnienia w odpowiedziach miałem do 1 tygodnia (może dlatego, że przy okazji chciałem zrobić upgrade VT[3] i grzebali się z wyceną) :) ostatecznie kupiłem w Quedex - cenowo wyszło mi podobnie, a przynajmniej miałem normalną FV, a nie europejską eksportową. Co do zakupu softu z USA to nie polecam takiej praktyki - trzeba dokładnie czytać, gdzie dany soft można używać - np. Adobe kupiony w USA zdaje się, że ma zapis o tym że używać go można tylko na terenie USA i Kanady - ja mam wersje z USA Premium Production CS3 i zapomniałem przed reinstalem zdezaktywować licencje to po telefonie do Adobe powiedzieli mi że warunkowo mi ją aktywują - koniec końców skończyło się zakupem nowego pakietu.
  9. gryzoon odpowiedział Zarathos666 → na temat → Lightwave 3D
    No wszystko OK - ale jak zrobisz UV w momencie kiedy: 1. masz obiekt A (zwykle polygony) i UV już jest zrobione 2. robisz sub-d catmull-clark i już masz zwalone UV (łącznie z tym, że mi się wali viewport na catmullu) lub masz obiekt np. twarzy, zwierzaka itd. sporo zagięć - zrób RELAX na edgach :) Dla mnie osobiście UV w LW są kiepskie (z resztą nie tylko UV, parę rzeczy jeszcze kuje w oczy)
  10. gryzoon odpowiedział Zarathos666 → na temat → Lightwave 3D
    Ja używam LW jeszcze od wersji na Amidze z Video Toasterem :) czyli od początku jak powstał i szczerze powiem że obecna wersja 9.6 LW jest najbardziej stabilną jaką do tej pory widziałem - przy czym funkcjonalność od wersji 7.0 baaaardzo się zmieniła na korzyść. Co prawda nie robię rigów, ale z tego co widziałem na tutkach i filmikach to Newtek bardzo mocno usprawnił te kwestie.
  11. gryzoon odpowiedział J|L → na temat → Lightwave 3D
    nie wiem jak jest w przypadku Mac Pro - ale chyba metoda postawienia screamer neta jest taka sama jak na PC Postaram Ci się trochę opisać co i jak - może coś Ci to pomoże: 1. Musisz mieć komputer do którego mają dostęp po sieci końcówki renderujące 2. Mapujesz na nich komputer jako np. X:/ czy inna literka - najlepiej na wszystkich taka sama 3. Na każdym komputerze renderującym tworzysz taki plik.bat żeby odpalić LWSN LWSN.exe -2 -dx:\content\ -cx:\content\lw3.cfg x:\content\command\job1 x:\content\command\ack1 Gdzie x:\ to ten Twój dysk sieciowy COMMAND - to katalog gdzie przechowywane są informacje o tym co każda z końcówek ma robić (czyli np. liczyć klatke XXX z sceny YYY) ACT1 i JOB1 - oznacza ze to komputer renderujacy nr 1, 2, 3, .... - wiec jak chcesz miec wiecej zmieniasz cyferki na kolejne - czyli: ACT1, ACT2, ACT3, ACT4,...... i JOB1, JOB2, .... LW3.cfg - to config od lightwava 4. Jak stworzysz sobie takie baty na każdym z komputerow, odpalasz je i pozniej w LW masz NETWORK RENDERING - tam w COMMAND DIRECTORY podajesz katalog w ktorym są pliki ACT1 i JOB1... 5. Wciskasz Screamr Init i LW powinien wykryc i pokazac na liscie komputery ktore sa gotowe do renderingu Zasada jest taka ze Scena i wszystkie rzeczy do niej musza byc na dysku sieciowym np. X:/ Najlepiej zrobic sobie kopie LW na dysk sieciowy wraz z configami (dongiel nie jest potrzebny do LWSN)
  12. gryzoon odpowiedział Zarathos666 → na temat → Lightwave 3D
    Produkcje filmowe i gry powstają na produktach Autodesk'a dlatego bo kupili już prawie cały soft do 3D z rynku :) choćby dwa duże softy XSI, czy MAYA - a 3DS max był popularny bo dawał wiele rozwiązań z pod palca (co na początku pracy w nim było fajne) i co chyba najważniejsze był rendererem dla Auto Cada (takie było jego pierwotne założenie - później to już była ewolucja) Filmik, który pokazałeś to przykład jak działa dobrze zrobiony rig na XSI i LW - wszystko to kwestia umiejętności i poruszania się w danym sofcie Kolega Elgatoloco ładnie napisał - LW błyszczy - owszem jest dobry, ale ma też swoje bolączki, jak każdy soft - nie ma jednego super dobrego softu który wszystko potrafi - no może poza Houdini'm :) Co do Modo to jak by nie było to stworzyli go ludzie, którzy zrobili Modeler do LW - odeszli i powstało MODO - sądzę, że takie połączenie LW z MODO już nie nastąpi :) Wracając do tematu - to jak już wspomniano są wersje Trial - ściągnij zainstaluj - zobacz w czym się dobrze czujesz - nie ma dobrego i złego wyboru - w studiach graficznych przoduje Maya i XSI, później MAX i gdzie nie gdzie LW (u nas w niewielu studiach graficznych napotkasz LW). Osobiście (ledwo mi to przechodzi przez gardło jako user LW od wersji z AMIGI jeszcze) to polecam Ci Maye - bardzo duże możliwości graficzne jak i opcja na przyszłość związana z ewentualną praca jak będziesz dobry :)
  13. gryzoon odpowiedział mlody3d → na temat → Lightwave 3D
    Hm... ja mam LW 9.3 w domu i 9.6 w firmie - na obu Rounder działa bez zarzutu - LW wiesza mi się tylko przy Fprime czasami (jak przesadzę z siatką :) ), a używam wielu opcji i możliwości LW w modelerze i layoucie. Ja czekam aż Newtek wypuści CORE - tam pewnie dopiero będzie meksyk :)
  14. gryzoon odpowiedział mlody3d → na temat → Lightwave 3D
    Użyte opcje to nic innego jak Knife, Weld (do zlepiania punktów) no i Band Saw (lub Band Saw Pro) można się też wspomagać Add Edges, a do wytłaczania wielu face'ów używa się Smooth Shift (Bevel to raczej do wypychania pojedynczych face'ów) - wszystkie te narzędzie masz standardowo w modelerze.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.