W sumie to trochę późno, ale może na przyszłość się przyda.
Nie musi być w pierwszej klatce w klasycznym ułożeniu - jest taka opcja w zakładkach bipeda (nie mam maxa przed sobą, więc dokładnie nie powiem - ale jest ikonka postaci z rozłożonymi rękami na boki). Gdy klikniesz na to biped "wraca" do pozycji z rozłożonymi rękami i możesz wtedy zeskinnować.
Co do wymodelowania pasującego ciała to też nie jest tak dosłownie. ;)
"Model is rigged and already joined to CharacterStudio Biped and ready for any animation."
by
http://www.exchange3d.com/cubecart/characters/transformer-lamborghini-gallardo-rigged-/prod_4194.html
Bipeda można dostosować, np. skalujesz nogi i ręce.
Sam mam zrobioną animację bipeda i zrobiłem model "gostka", ale grube spodnie miał i ciężko było go ustawić, ale w sumie jeszcze spróbuję. :P
Pozdrawiam, Mariusz.
P.S Jeśli chcesz zmodyfikować bipeda, to możesz dodać edit poly (od razu do bipeda) i normalnie modelować. (przykład tutorial o animacji bipeda, o zmienionym wyglądzie -
http://max3d.pl/tutorial.php?id=94).