Skocz do zawartości

ZOMO

Members
  • Liczba zawartości

    112
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Wroclaw/Toronto

ZOMO's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dołanczam sie do Krystiana z tym piwem :)
  2. poki oczy sa okragle to tak jak Plastique pisal, jak sa jajowate albo cos w tym stylu to troszke innaczej to wyglada, ale zasada linkowania oczow do kosci glowy i kontrolowania za pomoca look-at-constrain jest taka sama.
  3. a to przepraszam, nie do czytalem do konca, tak to jest jak sie siedzi po nocach :) Kris znalazl swietny sposob na to zeby wszystkie naraz uruchamiac, ale co do blending to poza osobnymi rigami nic nie slyszalem, a i sam takowego rigu nie mialem okazji robic. no teraz to rigujacego we wroclawiu :)
  4. W MAX w IK - Motion tab, mozesz wlanczac i wylanczac IK, poprostu w IK Solver wylacz Enabled i animuj FK, w Auto Key tworzy sie klucz jak wlanczasz/wylanczasz wiec mozna spokojnie od x do x miec IK, a potem FK itd scryptow niestety nie znam pozdrawiam rigujacego Wrocławianina :)
  5. Kris ma racje, masz UVW Unwrap nad Physique, przenies je pod Physique, i mozesz zrobic "Collapse To" z "Edit Mesh" i "Editable Poly".
  6. zobacz do Curve Editor na jednej takiej kosci jak sie curves zachowuje..moze bezier dziala na wszystkie strony.
  7. ZOMO

    Skinnowanie postaci do gry

    Zgadzam sie w calej rozciaglosci ! a programisci to naprawde potrafia czasami wymyslic "ciekawe" rozwiazania :)
  8. ZOMO

    biceps a animacja...

    jak uzywasz Skin to poprosu uzyj Bulge Gizmo ( w rolloucie Skin .. zobacz w help). Ustawiasz FFD jak ma wygladac biceps jak reka jest zgieta i voila .. jak zegniesz reke to FFD zmieni mesh na taki jaki ustawiles w danym kacie miedzy kosciami. co do tylka to musisz pobawic sie ze Skin Weights recznie przy kazdym vertexie zeby uzyskac ksztalt jaki chcesz.
  9. ja polecam Cubase albo Nuendo wogole to ProTools ale kogo nato stac..
  10. ZOMO

    *.3ds to *.mb

    no ale jest plugin do Lightwave, MAX, Maya, XSI i nawet Wings3D .. z powodzeniem przenosilem z MAXa do LW .. modele z texturami i mapami UVW zachowaly sie idealnie.
  11. ZOMO

    studia

    Witam, Szkoły to ciezka sprawa, jedni twierdza ze nie potrzebe, inni ze potrzebne. Ja sam mysle ze dla wiekszosci sa potrzebne, z jedenej prostej przyczyny: zeby zobaczyc czy sie nadajesz i chcesz 'to' robic dalej. Ja chodzilem 2 lata do collegu w Toronto ( Seneca College ) i wiele mi to pomoglo, z kogos to dlubal sobie w 3D stalem sie kims kto sie na powaznie tym teraz interesuje i to robi ( ale jeszcze przedemna spora droga.. ). Z kolei wiekszosc klasy (70 ludzi) juz po pierwszym roku odpadla..a z tych co zostali to jakies 5-8 osob robi w 3D, reszta zmienila kariery/uczy sie dalej. (no .. sporo bylo chinczykow co do Chin wrocilo to kto ich tam wie co oni robia) W Toronto bylem z racji emigorwania do Kanady, jak bylem dzieckiem jeszcze, dlatego poszedlem do takiej szkoły (po przygodach na uniwerku na Antropologi...nie wiem co sobie myslalem jak ja wybralem...). Ogolnie jest tam kilka szkol wyspecjalizowanych w 3D, ucza zazwyczaj w Maya (wkoncu Alias jest z Toroto), poziomy maja rozne, najlepszy to Sheridian College, najgorzy pewnie OCAD. Tyle ze jezeli niema sie stalego pobytu to koszt takiego kursu to min 10tys $CAD. Podejzewam ze w Europie sa rownie dobre jak nie lepsze szkoly. Ale jak juz wiesz czego chcesz...to w sumie warto zainwestowac w DVD pozadne i z nich sie uczyc (albo darmowe, jest kilka dobrych).. wyjdzie taniej a jak masz dyscypline to sie nauczysz, na papier nikt nie zwraca uwagi.
  12. ZOMO

    *.3ds to *.mb

    polecam: http://www.alias.com/eng/products-services/fbx/index.shtml
  13. ZOMO

    Zjazd do Wroclawia

    Ha, tak Sobie niedawno myslalem ze jakby bylo spotaknie we Wrocku to bym sie wybral, nareszcie ludzie ktorzy wiedza o czym mowie ! i... oczywiscie watek znalazlem dopiero dzisiaj, ehh nastepnym razem :)
  14. ZOMO

    Sp2

    Ja bym byl bardzo ostrozny, i jak twoj system dziala bez problemow teraz to SP2 moze poczekac. MAX6 powinienen dzialac OK, ale jak masz 5 albo 5.1 jak ja, to zostan przy SP1, sa problemy z maxscript ( u mnie np wyskakiwaly bledy w Character - Modify , blad przy tworzeniu dialogbox. I, jak czytalem, to nie tylko u mnie.)
  15. Czesc, Zanim zrobisz Reset X-Form, odlinkuj wszystko od siebie, nic nie moze na sobie oddzialowywac. Potem pojedynczo Reset XForm, i skolapsoj stack kazdego obiektu do Editable Poly. Potem polinkuj obiekty wiedlug tego rysunku (zolte i pomaranczowe kreski to linki, biale NIE, o nich nizej..) , ta kulka na koncu ramienia jest poto zeby IK dobrze dzialalo, jak dolaczysz tam cos jeszcze to mozesz ja wywalic, to tak zwana End Node/Bone. jak juz glowne elementy sa zlinkowane to beda sie jak kosci zachowywac wiec mozesz dolaczyc do nich IK, od pierwszego elementu do kulki. teraz cylindry. poto sa te wszystkie punkty podolanczane. Upewnij sie ze kazda czesc cylindra ma Pivot Point tam gdzie powinna. zaznacz jedna czesc cylindra, i menu Anmation/Contrains wybierz LookAt Constrain, i (wedle tych bialych strzalek na rysunku) nacisnij na point w drugiej czesci cylindra. Jak Ci ta czesc odskoczy, to na rysunku zaznaczylem co masz zaznaczyc (Keep initial Offset). no i tak dla kazdego cylindra. Powinno wszystko dzialac, jak nie to daj znac jakos innaczej to napisze :) Milej zabawy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności