Skocz do zawartości

tolas

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Warszawa

tolas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Wyszło fantastycznie. Gratulacje!
  2. tolas

    MAXWELL 1.7 just out

    No ta technologia to na pewno przyszłość, ale tylko do fotorealizmu. Polecam potestować demo nowej wersji Fryrender (RC). W porównaniu do poprzedniej wersji skok prędkości 1,5-2x. Czyści bardzo szybko.
  3. Bardzo dobry projekt i świetna prezentacja. Położyłbym łape na cadach i spróbował swoich sił w maxie ;) Takie wnętrza to sama przyjemność. A tak z praktycznej strony - ciekaw jestem jak ogrzewana jest jadalnia, bo straty przez te przeszklenia muszą być bardzo znaczące.
  4. Siemka, dostałem dziś rano telefon od znajomego studenta architektury. Koleś robi tegoroczny konkurs koła wraz ze swoją koleżanką. Mają gotowy model w sketchupie , oddanie we wtorek. Niestety, z powodu wypadku na paintballowym poligonie, koleś wylądował w szpitalu i nie zdąży zrobić wizualizacji. Potrzebny jest ktoś kto dołączy się do zespołu i zrobi im te dwa rendery wnętrza malutkiej łazienki wolnostojącej. Szukam pomocy na forum bo sam jestem totalnie zawalony robotą. Model jest prosty :) Jeżeli jesteś zainteresowana/zainteresowany daj znać na pm, albo pawelfilip[at]gmail.com Dam namiary na architektów i ewentualnie podeśle model.
  5. Wszystkie przygody związane z małą ilością sampli w ciemnych miejscach powinno się dać zniwelować na trzy sposoby: 1. gamma=1 + srgb w vfb + wyższe ustawienia (wysokie czasy) 2. gamma=1 + srgb w vfb + opcja Don't affect colors (tylko rc4 i rc5) 3. gamma=2,2 czyli wypalenie gammy w render (bardzo ogranicza elastyczność LWF w post) Dziwne placki wyglądają jak brak sampli, ale przy użyciu adaptive subdivision, a nie adaptive QMC. Polecam oczywiście opcję 2 + adaptive QMC + HDR32
  6. Wielkie dzięki Łukaszu. Super post, 10x lepszy od zawiłych tutoriali.
  7. Ustawienia gammy mam ok, to znaczy nie dubluję. Musze mieć pokopane, za jasne materiały. Ostatni render jaki zrobiłem już kontrastu nie zgubił, nawet w photoshopie nie musiałem specjalnie poprawiać. Renderki Pinera są po prostu wyśmienite. Gratuluję opanowania vraya. Jednak mam zastrzeżenie do post. Moim zdaniem za duży kontrast, taki "na siłe". Oczywiście to już rzecz gustu. Pinero, mógłbyś wrzucić następnym razem także wersję prosto z framebuffer'a dla porównania ? pozdrawiam
  8. W twoich renderkach kontrast jest ok. Jak tylko będę miał luźniej z robotą i uczelnią przekopie wszystkie ustawienia jakie mogłem spartolić. Jaki kolor rgb ma zielona ściana ?
  9. Witam wszystkich. Tak się składa, że pracuję przy użyciu lwf od około miesiąca. Już znacznie wcześniej się tym zainteresowałem ale ostatnio zainspirowały mnie prace Osho international i Shiba Tadao Ando niejakiego 3Seventh więc postanowiłem wdrożyć to wreszcie w życie. Tym bardziej cieszę się że trafiłem na polsko jezyczny wątek o LWF. Przeczytałem go od początku i przyznam, że nadal jest jeszcze wiele do dopowiedzenia. Chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami. Od początku maja zrobiłem 7 (chyba) wizualek wnętrz. Wszystko przy użyciu lwf i muszę przyznać, że żadna nie spełniła moich oczekiwań. Niestety nie mogę ich pokazać jeszcze, gdyż nie mam pozwolenia od zlecieniodawcy, ale obiecuję wrzucić jak tylko dostanę. Główny problem to wyprane kolory, brak kontrastu. Oczywiście wszystko można poprawić w post, ale mam wrażenie że robię coś źle. Przeczytałem wątek 3seventh'a i ustawiłem wszystko zgodnie z wiedzą z jaką autor był uprzejmy się podzielić. Po za tym bardzo dużo czytałem na forach vray'a i w innych miejscach, więc wydaje mi się że zrozumiałem temat. Poparłem to praktyką ale ciągle dają mi się we znaki wypłowiałe kolory. Zdaje się, że jedyną możliwścią jaka mi pozostała jest praca z materiałami tzn. wprowadzanie odpowiednio obniżonych wartości kolorów aka nakładanie krzywej 2.2 nie tylko na tekstury, ale także na każdy swatch. Robię to przy pomocy własnoręcznie przygotowanego pliku exela, który liczy to za mnie, gdyż niestety, plugin "color correct" nie jest obsługiwany przez maxa 9 64bit, a opcja korekcji gammy w mapce "vray color" pojawiła się dopiero w vray rc4, którego pełna wersja jest nie osiągalna. Oprócz tego nie jestem pewien czy dobrze ustawiam kolory i intensywność iesów. Chodzi o to, że mimo wielu starań nie mogę zbliżyć się do histogramu który pokazuje mi photoshop po otwarciu obrazków wyrenderowanych i udostępnionych przez 3seventh w wyżej wymienionym poscie (chodzi oczywiście o renderingi prosto z maxbuffera bez posta, do znalezienia na którejś ze stron jego wpisu). Stąd moje pytania dwa: 1.Czy ktoś testował vray color w vray rc4 ? podobno jest wersja demo. Ja z powodu nawału pracy bieżącej nie mogę jej zainstalować. 2.Czy byłaby możliwość reuploadowania scenki SKLEP Pinera. Bardzo chciałbym rzucić okiem na materiały i rendernąć ją u siebie, ale rapid informuje, że FILE NOT FOUND. Moje rada dla wszystkich, którzy uploadowali tu renderki i mieli problem z noisem i słąbą jakością irr mapy: Wypalajcie gammę do rendera, a nie podciągajcie ciemny render w ps, nawet w przypadku exportu do openexr. Tylko Vray rc4 radzi sobie z samplowaniem w pełnym lwf, bo można zaznaczyć mu taką opcję. Wtedy renderingi w gamma 1 z nałożoną wewnętrzną gammą w openexr są samplowane tak jak powinny, czyli nie ma konieczności podkręcania ustawień i tym samych czasy są normalne.
  10. Pewnie, że śledzę. Moim zdaniem brakuje tu detali. Render zrujnowany jest słabym studiem, oraz marnymi materiałami, tudzież ich brakiem. Mam nadzieję, że pracujesz nad tym samochodem jeszcze, bo sam model nie wydaje mi się zły. Może rzeczywiście krzywy, ale moim zdaniem nie to jest najważniejsze... Kiedy Zuliban zrobił render bmw jakiegoś, wszyscy się zachwycali, chociaż model był bardzo pokrzywiony (widać że robiony na szybko). Miał po prostu świetnie złożone studio, oraz bardzo mocne materiały. Polecam poszukać na googlach jak wygląda studio fotograficzne, w którym robi się profesjonalne fotki samochodów, to raz. Jeżeli chodzi o materiały to www.vray-materials.de. Jestem pewien, że jesteś w stanie wyciągnąć coś lepszego z tego modelu. Dzięki za blueprinty. Teraz siedzę nad Audi TT 2007, ale może kiedyś się przydadzą. pozdro.
  11. No to rzuć pocięte, bo chyba słabo szukałem na tym smcars. Nie mogłem znaleźć takich samych :PP
  12. Gdzie podziałeś trąbę ? Ja chcę trąbę ;)
  13. Kurcze, chyba się jednak wezmę za ten samochód, ale dopiero jak skończę to co w tej chwili ciągnę. Szukałem dziś blueprintów na smcars i znalazłem jakieś jedne nadające się. Mógłbyś opublikować te z których korzystasz ? Bo widzę, że mają nieco więcej detali. Dzięki z góry.
  14. Fantastycznie, Szczerze przyznaję że twój "worek" jest najlepsza pośród tych, które widziłem. Na pewno lepszy od tego z cutscenek blizzarda. Rzeczywiście na ostatnia poprawki pancerza wele dały, ale moim zdaniem pierwsza głowa z trąbą jest najlepsza.
  15. tolas

    Postać 3D: Głowa

    Jak dla mnie bomba. Kawał dobrego didital sculptingu. Muszę się poważnie zastanowić nad mudboxem, podobno dobrze się rozumie z modo ;) Włosy do wymiany, to jedno mi się nie podoba :) Czekam na jakiś render z sss.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności