-
Bilety na Art For All by Promised Land Art Festival 2025 już w sprzedaży
@Blooddragon mi niestety nie udało się tym razem wpaść, ale jak będziecie planować kolejną edycję, to zróbcie w jakimś terminie, żeby nie było blisko innych dużych eventów jak np. teraz Pyrkon. Bo od maja do połowy czerwca jest tego bardzo dużo i wcisnąć kolejną imprezę jest trochę ciężko.
-
Teczka 3D - Araiel
Powoli wygrzebuję się ze zleceń, które mam nadzieję, że wydawnictwo też pozwoli mi pokazać jakoś niedługo, no i w międzyczasie wracam do swoich tematów. Na szybko mniejszy model zacząłem - miecz Katariny z ostatniego cinematicu z LoL'a. Jak zwykle, i pod rendery, i pod druk 3d do cosplayu. Tutaj baza, z której potem będę robić powiedzmy dwa oddzielne modele - bo pod druk muszę mieć trochę inny niż pod renderowanie. A z drukowaniem nie mogę się doczekać, aż przyjdzie do nas nowa drukarka Bambu H2D. Przeskok w porównaniu do naszej obecnej Prusy MK3S+ pewnie będzie ogromny. Ps. W ten weekend Pyrkon - ktoś z forum się wybiera?
-
Bilety na Art For All by Promised Land Art Festival 2025 już w sprzedaży
Ja wieczorem będę wiedział, czy dam radę jutro przyjechać jutro na event
-
Teczka 3D - Araiel
@Nezumi sorry, że nie odpisałem od razu. Jakoś mi powiadomienie o odpowiedzi w temacie umknęło. Ogólnie dobre uwagi, na pewno je wezmę pod uwagę, bo masz rację w tym co piszesz. Tekstury przy ostatnim pistolecie wyszły mi chyba lepiej więc Kamę i Kunai też chciałbym poprawić, żeby podgonić jakościowo. A to co piszesz o uszkodzeniach na powierzchni Kamy i skórze na rękojeści ma jak najbardziej rację bytu. A cienie jak cienie - jak piałem, szybki test. Tam ogólnie tak prosto z AI to sporo jest rzeczy do poprawy, ale jak dla mnie ma to jakiś potencjał, tak więc pewnie co jakiś czas przy różnych projektach coś tam będę próbował pokombinować, żeby może to AI coś mi przyspieszyło w pracy. Teraz dłubię przy tej rakietnicy Jinx (Fishbones z pierwszego sezonu Arcane). Zaczynam jeszcze raz od nowa robić detal w Zbrushu, bo parę rzeczy poprawiłem ogólnie w bazowym modelu w Maxie, więc i detal porobię od zera. Jak to skończę i ogarnę obecne zlecenia dla wydawnictwa, bo akurat mi się trafiły 3 fajne mniejsze projekty, to wtedy siądę do poprawy Kamy i Kunai. W ogóle dzięki, że Ci się chciało napisać te uwagi i zrobić fajnego overpainta
-
Teczka 3D - Araiel
Cóż poradzisz jak nic nie poradzisz :P Na chwilę musiałem zboczyć z właściwej ścieżki i przejść na ciemną stronę mocy ejaja :P No pojawia się tego trochę, ale w komercyjnych rzeczach chyba bym tego nie wykorzystywał. W swoich prywatnych to mogę się pobawić. Ewentualnie w komercji to chyba tylko jedynie przy archwizie bym się tym wspierał, bo można fajne i dużo szybciej robić rzeczy związane z roślinnością, ludźmi i jakimś dodatkowym detalem.
-
Teczka 3D - Araiel
Jak większość pewnie widziała pistolet wylądował w oddzielnym temacie: https://max3d.pl/forums/topic/103242-arcane-jinx-zapper-pistol/ A tutaj chciałem wrzucić taki szybki test z użyciem uwielbianego na forum AI :D Wykorzystałem wcześniej zrobione rendery Kunai i Kamy na czarnym tle i działając na Magnific, Krea i Photoshopie udało mi się zrobić takie tła. Ogólnie wg mnie ma to potencjał, żeby robić takie szybsze ilustracyjne rzeczy, ale testuję sobie generowanie na podstawie moich bazowych wytycznych, szybkich szkiców i tym podobnych rzeczy, żeby zminimalizować losować i żeby to było bardziej takie jakie ja chcę, żeby wyszło.
-
Arcane Jinx Zapper Pistol
Dzięki! Miło, że się Wam podoba. Daje to motywację do robienia kolejnych rzeczy ;) @EthicallyChallenged nie zakładałem limitu poly, bo bardziej traktuję to ilustracyjnie (chcę zrobić te renderki w enviro z resztą broni z serialu), ale też starałem się, żeby siatka była na quadach i żeby to nie było jakoś przesadnie mega duże. Wyszło mi 812k poly.
-
Araiel obserwuje zawartość → Arcane Jinx Zapper Pistol
-
Arcane Jinx Zapper Pistol
Udało mi się dokończyć model pistoletu Jinx z drugiego sezonu Arcane, tak więc wrzucam do oddzielnego tematu, żeby w teczce nie zginęło. Rendery typowo studyjne, ale będę też potem robić jeszcze taką ciut większą scenkę z resztą jej broni z serialu (tylko na to pewnie jeszcze troszkę trzeba będzie poczekać). Z technicznych rzeczy to model robiony w 3ds Maxie, Zbrushu, Painterze. Render to Vray. A z nowości, które pojawiły się podczas prac, to pierwszy raz korzystałem z UDIMów - zarówno w Painterze jak i Vrayu. Na szybko też i Rizoma sprawdziłem w kontekście właśnie pakowania tekstur na określoną liczbę UDIMów (w przyszłych projektach może i całość unwrapa na nim zrobię, bo przy pakowaniu na prawdę fajnie program się sprawuje). Aha, i jeszcze okiełznałem używanie tego nowego systemu zarządzania kolorem, który teraz już nie opiera się na gammie 2.2 tylko korzysta z OCIO i Aces.
-
Teczka 3D - Araiel
Postępy po dzisiejszym streamie. W sumie prawie koniec teksturowania. Zostały mi jeszcze małe detale do dodania i jakieś drobne poprawki na tym co obecnie mam.
-
Teczka 3D - Araiel
Detal w Zbrushu zrobiony, unwrap na modelu - powiedzmy mid poly - też ogarnięty, mapki w Painterze wypalone i będę zaczynać w tygodniu teksturowanie :) A tutaj na szybko podgląd z Paintera
-
Social Support - pomoc na spolecznosciowkach
Siemka, jakby ktoś się nudził w weekendy bardziej z rana i w południe, to zapraszam do siebie na streamy na Twitcha (w soboty i niedziele) - https://www.twitch.tv/lukaszliszko . Zaczynam zawsze tak około 10 i coś tam sobie robię w 3d przez 2-3 godziny. Nie ukrywam, że fajnie by było jakby ktoś z forum zawitał i można by pogadać sobie przy okazji tej mojej dłubaniny. Ps. Jak ktoś ma konto na Twitchu to followek też by mi się przydał, bo brakuje mi dwóch obserwujących do tego pierwszego progu Towarzysza na Twitchu. Do Partnera będzie ciężko dobić, bo tutaj już potrzeba średnio 75 widzów, ale może kiedyś się uda :D
-
Teczka 3D - Araiel
Dalej działam z tym ostatnim modelem - głównie na streamach na Twitchu w weekendy. Poniżej wrzucam to co zrobiłem w Maxie i obecny etap z dodawania detalu w Zbrushu
-
"Władca Pierścieni" w stylu Studia Ghibli - nowy model graficzny OpenAI: GPT-4o
Jak dla mnie wszystko to nadal jest robione w ramach zasady "całkiem spoko, może i ładne, raz do zobaczenia i do zapomnienia". Czyli zabawka na chwilę dla ludzi, którzy sami z siebie nie potrafią nic stworzyć. Do tego jak człowiek się bliżej wszystkiemu przyjrzy to nadal widać masę błędów, których normalnie artysta w pracy komercyjnej by nie zrobił. I napiszę jeszcze raz, to co już chyba tutaj na forum kiedyś pisałem. Przy AI bardziej bym się skupił na tym co można realnie włączyć do swojego workflow - czyli upscalery, edytory z inpaintingiem, powtarzalność generowania własnych postaci w kadrach, jakieś maski kontrolowania generowanych obrazów na podstawie renderów 3d i tym podobne rzeczy. Takie coś mnie interesuje, a generowanie całości od podstaw to właśnie taka zabawka dla mas, która co jakiś czas wbije się w jakiś trend.
-
Teczka 3D - Araiel
Samego unwrapa robię w Maxie. Wypadałoby się nauczyć czegoś fajniejszego jak np. Rizoma, ale nie mam na to czasu za bardzo :P Może kiedyś w przyszłości. A co do tekstur to Painter + jakieś bardziej rozbudowane shadery w Vrayu, żeby to jakoś fajniej urozmaicić.
-
Teczka 3D - Araiel
Dzisiaj na streamie robiłem dalej model pistoletu Jinx, ale tym razem z drugiego sezonu Arcane. Najpierw pójdzie pod druk 3d, a potem równocześnie zrobię materiały do tego i do tego poprzedniego (bo duża ich część będzie się powtarzać, jako, że ten z drugiego sezonu jest ewolucją tego z pierwszego). Jak coś to będę jutro znowu streamował u siebie na Twitchu od 11 do 13 ;) https://www.twitch.tv/lukaszliszko