Nie jestem pewien, ale ten Super Sculpey to chyba ma niewiele wspólnego z grafiką komputerową... A te forum raczej dotyczy tylko tego. Na twoim miejscu poszukałbym odpowiedzi gdzieś indziej, np. Google? xDD
Ja zaczynałem od tutkow z 3ds'a 8 (tych doalczonych do niego) i wydaje mi się że są wystarczjąco dobre, aby nauczyć podstaw modelowania. Takie jest moje zdanie- ja ich używałem i nie żałuje poświęconego im czasu (chociaż żadnego nie skończyłem xDDDD).
Witam znów.
Chciałbym się dowiedzieć czego lepiej używać- V-Ray 1.5 Displacement mod czy po prostu displace map? Które jest lepsze, jakie są różnice i JAK UŻYWAĆ tych dislpace'ów??? Z góry dzięki, bo niewiem czy będe miał czas żeby odpowiedzieć xDDD
Aha, I jeszcze zeby nie zakladać juz osobnego topicu - jak zrobić mgłę w oddaleniu?
Chodzi mi o (to chyba nazywa się perspektywą powietrzną) coś takiego jak jest np. w grach "view distance" (do pewnej odległości przejrzyste a dalej powoli przechodzi w mgłę. Chyba jasne?? xD
Wpadła mi o głowy ostatnio taka myśl:
A może bym zrobił coś w rodzaju nasypu kolejowego w nocy, realistycznie oswietlonego i w ogole realistycznego. Ale nie potrafie paru rzeczy:
1- Jak wymodelowac caly nasyp (mam na mysli kamienie)- kazdy inny kamień (jakies 10 000 - to raczej nie wchodzi w grę), czy kilka typow kamieni wielokrotnie powielonych? A może jakoś inaczej?
2- Ziemia- w v-rayu 1.5 zauwazylem material v-ray dirt (nie wiem jak go uzywac) - wytlumaczcie, lub ew. poradzcie cos innego
3- HDRI- skad wziac to po pierwsze, a po drugie jak je ustawic (o ile i wiadomo to jak stworzę kulę i ustawie jej teksturę to od wewnątrz będzie czrana?)
4- Realistyczne oswietlenie- Adv. illumiantion wystarczy?
Mam maly problem z przednim reflektorem w mojej audi tt.
zobaczcie:
Jak to zlikwidowac i zrobic w miare gladkie przejscie?
to fotki jak robie cut:
co wy na to?
Co to jest to cos na tle? Auto jest w miare git, ale na tle porobilo sie cos w rodzaju czegos co nie wiem jak to nazwac :) chodzi mi o ta pikseloze co jest na tle ;D
Renderowalem to w v-rayu chyba 1.5 jakies 1.30h ale efekt nie jest najlepszy nie?
i ostatnie pytanie- jak zrobi zeby ten samochod zajmowal mniej ramu na grafice? Mam 128 a on zajmuje 118 i stasznie mi muli nawet jak ukryje wszystkie czesci jego. Z gory dzieki...
Mam kolejne pytanie dotyczące mojego audi tt- czy karoseria może być grubości plane'a (czyli żadnej) czy muszę je wszystkie extrude?? Model zrobiłem (nie wiem jak ta technika się nazywa) z plejna i z shiftem wyciągałem krawędzie.
Witam, samochody modeluje od niedawna, zrobiłem surową karoserię audi tt (wg. mnie niezle) ale, jest problem, bo nie wiem jak zrobić detale. Czyli przerwy w drzwiach (te między nadkolem a drzwiami, albo np. maską a nadkolem). Chyba wiadomo o co chodzi. I przy okazji jeszcze jak zrobić żeby światła i szyby pasowały do karoserii??? Z góry dzięki. XD