Witam
Choć jestem nowym członkiem forum, a to jest mój pierwszy post, to przeglądam te strony już od dość dawna. Od dość dawna również chodziłem z zamiarem napisania tego tematu. Ale do rzeczy…
Od czasów dzieciństwa interesowała mnie animacja (przede wszystkim 2D). Wszystko co robiłem, było skierowane dla mnie i tylko dla mojej satysfakcji. Projekt za projektem rodził się w głowie a wykonanie powierzałem tak dobrze znanemu mi pakietowi Corel oraz (w późniejszym czasie) Macromedia Flash. Aż tu nagle trzęsienie ziemi… Na horyzoncie pojawił się 3ds max 5. Nowy program, nowe możliwości, nowe pomysły. No właśnie, pomysły… za nimi szły również problemy. Chodziło oczywiście o moją… (hmm, czy próżność będzie dobrym określeniem??). Powiedzenie „mierz siły na zamiary” przybiera tu głębszy sens :P Postawiłem sobie za cel honoru stworzenie animacji przedstawiającej….powstanie ziemskiego księżyca. Cała koncepcja jest, wiedza jako tako również, brakuje tylko kilkuset godzin doświadczenia.
Przeglądając forum (włączając tutoriale) zebrałem kilka podobnych tematów. Nie chciałem ich kontynuować, bo zrobiłby się niepotrzebny bałagan, dlatego jeśli w przyszłości pojawi się jeszcze jakiś problem związany z kosmosem i tym projektem(mogę być tego pewny), to odpowiednie odnośniki będę umieszczał właśnie tu.
Aby wiedzieć dokładnie o co chodzi, polecam zapoznać się z tą lekturą
http://pl.wikipedia.org/wiki/Teoria_wielkiego_zderzenia
Pierwsza, najważniejsza i chyba najtrudniejsza rzecz:
kolizja 2 planet oraz wyrzucenie wielu cząstek w przestrzeń kosmiczną.
Założenie jest następujące – po kolizji zostaje wyrzucona ogromna ilość materii, która wchodzi na orbitę. Cząstki zaczynają się ze sobą łączyć w coraz to większe bryły, by po pewnym czasie uformować sferę.
Stworzenie impaktu będzie stosunkowo proste, natomiast zrobienie cząstek rodzi wiele pytań, np.: jakiego systemu cząstek użyć i jak go poprawnie skonfigurować? Jak zmusić te cząstki do łączenia się ze sobą? Czy może użyć zupełnie innej techniki?
Użytkownik Leru podał bardzo dobre rozwiązanie, ale niestety sprawdzające się tylko w przypadku statycznych projektów.
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22117
Co nagle to po diable, dlatego na razie zamieszczam tylko jedno pytanie :) Byłbym naprawdę wdzięczny za sugestie.