Skocz do zawartości

ZiemoOne

Members
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

ZiemoOne's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Modelowałem zlew kuchenny na polygonach, nic specjalnego normalnie uzywając conect, insert, bevel extrude itd. Po zakonczeniu modelowania mam widoczny grid tylko z widoku top, nie widać go z rzadnego innego widoku i nie dziala snap (wiec to nie problem wyśwetlania) exportowałem obiekt do 3ds i obj żeby pozbyc sie ewentualnego bug'a ale jak tylko importuje go do jakiejkolwiek sceny gridy znikaja ze wszystkich viewportów za wyjątkiem tego z góry. pracuje wielu inych programach i mam dziwny zwyczaj stosowania skrutów klawiaturowych nie z tego programu co trzeba czasem to powoduje nieprzewidziane zachowanie bo włączam cos czego nawet nie znam, mozliwe że coś takiego tu odpier.... łem, i obiekt ma jakis parametr lub tryb wlaczony o co k.... z tym chodzi bo już mi ciśnienie zaczyna skakać? P o m o c y !
  2. q6600 @ 3.6 na Vista x64 z Maxem 32bit SP2, widze ze koledzy powykrecali lepsze czasy na tym samym procu i to nie kreconym, jedyne co zmienilem to czcionke zeby bylo widac czas na renderze
  3. W zwiazku z tym że nowsze maxy w zasadzie korzystaja z D3D a nie z openGL jak to było w starszych wersjach maxach i "słynnych" quadro, pomyslałem sobie ze chyba nareszcie jest mozliwe solidne zhackowanie maxtremow tak żeby śmigały na GF'ach. Ktos cos słyszał o takich wyczynach lub wogóle próbach? I pytanie do "profesionalistów" ;) Czy quadro (czytaj maxtreme) pomaga w modelowaniu? Co wiecej mozna zobaczyc w viewporcie niż na zwykłym GF? Słyszałem że widac cienie. Tyle ze ja sie bawie v-ray'em wiec byc może dla mnie quadro nie ma najmniejszego sensu. Nie robie animacji. Pytam bo zastanawiam sie nad zmiana laptopa na HP w8710 z quadro 1600M i nie wiem do konca czy to cokolwiek mi poprawi komfort pracy.
  4. Ja zmienilem E4300@3GHz na Q6600@3,6GHz i to było poprostu genialne posuniecie, na kompie gram i pracuje w maxie. W maxie wiadomo. W przypadku gier np giery na silniku Unreal3 smigaja okolo dwa razy szybciej na Quadzie ;P to tak apropos marudzenia MasterKiełbaster'a :)
  5. ZiemoOne

    Doradzcie - 2 procesory

    Ja mam Q6600 (G0) podkrecony na płycie ASUS P5E do 3,6GHz na napieciu 1,45V procek chłodzony jest Asus ArcticSquare. Zasilacz Corsair 520W. Płyta jest bardzo ważna do podkręcania, np. na płycie ASUS P5N-E SLI ten sam proc nie chcial mi sie wogole krecic. Ważne też żeby dobrze wentylowac taką obudowę ja mam dwa wentylatory 92mm jeden wtłaczający z przodu drugi wyciagający z tylu. Muszą być conajmniej takie dwa przecież render potrafi sie robic nawet 12h a proc wtedy niezle sie grzeje po podkreceniu i podniesieniu napiecia. A no i ram właśnie do mnie jedzie 2x2GB OCZ Platinium ;) narazie mam jeszce 2x1GB DDR2 800 Geil. Do zlożonych scen 2GB to za malo.
  6. Tak secondary jest lightcache ale to ewidentnie od irmapy mi sie wydaje bo zwiekszenie subdiv powoduje rozmycie plackow. :) tyle ze teraz render mi sie robi 12 godzin na c3q @3600. A własnie mam teraz 2GB rozszerzam do 4 mam nadzieje ze to troche przyspieszy mi rendery zlozonych scen.
  7. Witam. Mam następujący problem. Używam materiału z 200% bumpmapą i faloff w difuze. Ustawienia Irradiance map 100/50 potwornie mi to plami na tym materiale. Im wiekszy bumpmap tym wiecej plam. Po zmniejszeniu do 50 plamienie jest akceptowalne ale material jest troche plastikowy. Z oczywistych względów nie chce dalej zwiększać hsp. Jak się pozbyć tego efektu zachowując efekt puszystości szadera? Poniżej fragment sceny z tym materiałem (oświetlenie vraylight + HDRI)
  8. Nie bylo tego u mnie widac bo toolbar mialem w pionie po lewej stronie ekranu dzieki PECET, pozostaje mi jeszce kwestia podmiany materialow w scenie.
  9. Przepraszam za lamerskie pytanie, ale na pasku czego? :)
  10. Mam pytanko. Czy jest mozliwośc wyrenderowania tylko malego wycinka sceny powiedzmy 128x128 pikseli? Jesli np zminiam materiał w jakims malym detalu i cala scena mi nie jest potrzebna a chcialbym zobaczyc jak to bedzie wygladalo w pelnej jakosci. Drugie pytanie. Jak mozna podmienic w calej scenie wybrany material na inny bez robienia tego na piechote i rozbijania grup? Wiem ze zmieniajac material w ME zmienia sie on w scenie ewentualnie mozna dać put to scene. Ale mi chodzi o zamiane np wszystkich materialow o nazwie "drewno_mat" na materia "plastik_zielony" np. ;)
  11. To da cos jak SSS tyle że fastSSS jest podobno szybszy. Kiedy zrobilem materiał z fogiem i wax'em czyli moj wlasny sss to tez troche plami, przydaloby sie cos pewniejszego. Mozesz wrzucic jakis przyklad jesli chodzi o material na abazur wg twojego pomyslu?
  12. Niestety mimo podbicia znacznie parametrow IR na renderze wylazły mi artefakty na materiałach refleksyjnych. Dochodze do wniosku że nie ma co oświetlać tym sceny, pokombinuje z V-ray light, szkoda że plane jest a nie mozna zmienic ksztaltu swiatla na plaskie okragle. Jutro biore sie za przerabianie swiatelek. Po wszystkim powrzucam rendery narazie to brzydze sie na to patrzec ;D Może ktoś wie jak zrobic ładny abażur bez użycia materiału świecącego. Może przy użyciu SSS nie znam za bardzo tego materiału. Jako źródła światła użyję w środku kulistego światła z v-ray.
  13. Może ktoś sie wypowie jak pozbyc sie artefaktów bez tak dużego zwiekszania parametrów IR, bo w jednym z ujęć na scenie musiałem podbic IR do 120 i 100 to znacznie wydłużyło mi czas renderingu a artefakty do konca nie zniknęły.
  14. Pomogło, bo jakże by miało byc innaczej. Co prawda satysfakcjonujacy mnie efekt dały dopiero ustawienia irradiance 100 i 50 ale wielki dzieks za wyjaśnienie co i jak. ;) Co prawda przeszkoliłem sie kilkoma dyskami uczacymi ustawien GI w vray ale widac mój angielski był nie dość dobry. Wiedziałem o tym że zwiększenie drugiego parametru powoduje rozmycie IRmapy ale widać źle to stosowałem. Poniżej render z ustawieniami 100 i 50. Widac tylko niewielkie artefakty przy podłodze z obu stron, po lewej jasny a po prawej ciemny. Jednak we właściwej scenie ze względu na tekstury i modele nie jest to praktycznie zauważalne. Przy okazji zmieniłem też kilka innych ustawien, więc zwiekszyłem Subdiv w lightcache do 1200 i filter interp. samles na 10. Zmniejszyłem tez secondary raybias na 0,001 bo nie wiem czemu mialem ustawione na 0,002. Mam jeszcze pytanie odnosnie tych "global subdiv" jak to zmienic oprocz oczywiscie utawienia w zakładce global no i dlaczego to niby miałoby sie źle dla mnie skonczyc? lol
  15. Witam. Od pewnego czasu borykam się z nastepującą sytuacją: Jak widac na ścianach są plamy tak jakby było nierównomierne źródło światła. Świeci tylko plafon składa się z dwuch elementów oba to materiały świecące vray'a, jeden z nich ma gradient map a drugi jest czysty. Material scian to domyslny V-Ray. Poniżej moje ustawienia renderera. Na scenie ktora buduje sa drzwi podlaoga i wiele innych tam to dopiero sie robi bałagan. O co wogóle z tym chodzi sporo o tym czytałem i nie powinno byc zadnych problemow to powinno dzialac i tyle :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności